Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Hej vilken bra tråd
Jag har länge funderat på egen nätbutik och nu har det gått över till med planer, har knåpat ihop en affärsplan och en marknadsföringsplan. Tyvärr är jag inte så haj på koder och sånt så att kolla på oderlands hemsidor gav mig bara fövirring och dåligt självförtroende
Vet ni nåt om den här sidan www.e-butiken.se/ den kunde iaf jag göra en snygg hemsida på utan alla dessa koder.
Jag har lite frågor, hoppas det är ok?
Om man skapaer en butik via e-butiken tex kan man ändå ha oderland som webbhotell, för den verkar ni ju rekommendera?
Kan man köpa domän namn innan mna starat upp butiken och ha den oåtkomlig eller kommer den ut ofärdig och dann på nätet direkt? Man vill ju ha det butiksnamn man kommer på lixom hihi
Jag vill ha ett lager med varor innan jag öppnar, kan jag skaffa F-skattesedeln innan då för jag vill ju inte betala moms om jag inte behöver för sakerna!
Jag har min ide nu och skulle kunna starta igång allt nästa vecka men hur har ni finanserat? Jag vet inte hur jag ska göra, arbetslös och föräldraledig är jag så lån på banken kan jag ju glömma.
Skulle ni starta upp nu fast ni skulle åka till grekland 2 veckor i aug elller skulle ni vänta tills efter resan?
Jag skulle nog kunna fråga massor mer men inte just nu! Det är så himla kul och spännade det här, jag är totalt i gasen och vill komma igång nu! Men känns som att jag måste lära mig massor först, inköp, bokföring, marknadsföring, göra en hemsida, skaffa kunskap om konkurense osv.
Så roligt att se att så många har egna företag, jag är gärna med på ett hörn och bablar med er!
Kan ju säg aatt jag inte kan ett dugg om det här med företag men jag SKA lära mig, älskar att lära mig nya saker