Inlägg från: Rhea |Visa alla inlägg
  • Rhea

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Hejsan! Här kommer jag!
    Jag har letat efter en tråd som denna, men fått hålla mig till aff och andra forum på den punkten.

Jag startade mitt företag på självaste kvinnodagen, och den 1 juni slog jag upp portarna till butiken! Det är en webshop med esoteriska, ekologiska & naturliga produkter!

www.stilja.nu

Nu ska jag bläddra tillbaka lite så jag får se vad ni pysslar med!

• Rhea

ajsing bajsing, visste inte att man inte fick länka! Går det att ta bort inlägget på nåt vis?
    Fick för mig att det var "fritt fram" i den här tråden, som det är på aff i kategorin eget företag!
    Jaja, man lär av sina misstag!

• Rhea

Vad har ni alla för företag? *nyfiken*
    Har ni nån lista som ni inboxar till varandra, eller nån extern sida?

• Rhea

delfinen

Jag laddade ner ett gratis program som heter oscommerce och sen gjorde jag om det till att se ut som jag vill ha den!
    Foton och så är från min trädgård och ett änge bredvid. De flesta produktfoton är från mina leverantörer.

• Rhea

Woho! Vilka finatuffacoola shopar ni har!

Någon mer som vill byta länk/banner med min shop?
    Så det blir lite sökmotor-vänligt!

• Rhea

åhhh vad jag blev sugen!! *smarr* Skickligt!

• Rhea

Jag tror jag provade varenda shop som fanns, under deras testperioder och kom fram till att jag gillade www.eurovator.se bäst.
    http://www.wikinggruppen.com/ gjorde billiga shopar som man betalade per månad, har jag för mig!

Efter att ha provat allt, laddade jag ner samma program som ex. distansdata gör deras shopar i, och gjorde den själv! *tokstolt*
    Fast de som säljer shopar är mycket duktigare på det där, och kan få till det hur bra som helst!
    Det som är bra med oscommerce (programmet som shopen är av) är att man kan lägga till oändligt med funktioner, tom få ett sms när en order kommer in.

Lite tips!

• Rhea

Ja men det är svårt, fast läser man instruktionerna så ska det gå!
    En del webhotell ex oderland har det inlagt så man behöver bara trycka på en knapp så installeras den.

Den är likadan som den distansdata har i sin demo, och designen får man fixa med själv i stylesheets m.m.

Det ser ju dock proffsigare ut i ex eurovator. (än oscommerce originalutseende)
    Det som är bra att anlita någon som gör detta åt en (som ex. distansdata) är att man har support! Blir det nåt strul behöver man inte krångla med det själv.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6