Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Får jag hänga med här? Fast jag "bara" driver min verksamhet på fritiden..!
Får jag hänga med här? Fast jag "bara" driver min verksamhet på fritiden..!
Sirlig: Åh, vad roligt det låter!
Tack Ida2!
Tussilago: För varor från USA tillkommer moms och tullavgift, hur mycket beror på vad det är för varor! Det går att kolla upp på Tullverkets hemsida!
adsf: Jag vet inte hur det fugerar för andra, men för maken (som också har eget företag) så får han ta ut FP trots att han friver sitt företag. Men hans a-kassa (SmåA) krävde att han jobbade i företaget minst 17 timmar/vecka den första månaden efter att starta-eget bidraget slutade, men sedan hade de inga krav längre!
Ida2: Din domän är din och den kan du ta med hur du vill! Det är bara att meddela ditt nya webbhotell det så fixar de med överflyttningen!
Jewell: Vad är det för problem med hemsidan?
MajaW: SmåA! (A-kassa för småföretagare) Minns inte exakta länken, men sök på google på Småa!
Jag går på café dels när jag ska umgås med någon vän, och dels när jag är ute på stan i ärenden och blir hungrig (eller barnen behöver få nåt i sig!). Då vill jag antingen äta lyxkakor/bakelser (såna man inte kan göra själv!) eller något mer matigt. Smörgåsar är helt klart en bra möjlighet! MEN får jag lov att pusha på att du kanske kan fundera på att ha några val för allergiker..? Jag har två barn som båda är mjölkallergiker (alltså inte laktosintoleranta, utana allergiska mot all mjölk, ost mm), och ni ska bara veta vad svårt det är att äta ute med dem! SÄRSKILT på caféer, där innehåller ALLT mjölk av någon konstig anledning!
T ex verkar de vara väldigt förtjusta i att blanda i äkta smör i allting, och visst är det kanske gott, men tänk på alla mjölkallergiker (och det är faktiskt väldigt många som är det!), och inte ens laktosintoleranta kan ju äta smör, så jag hoppas på att uteställena inser snart att de tjänar på att ha mjölkfria/glutenfria alternativ, för tyvärr är ju allergierna vanligare än man tror!
Ooops, sorry för mitt långa inlägg!
adsf: Jag måste verkligen rekommendera min samarbetspartner: Oderland! Svenskt företag som varit med i svängen länge, pålitlig server (sidan är tillgänglig minst 99% av tiden!) och både jag och mina kunder är supernöjda med både kundservice och allt annat! Visserligen blir det ju då också något högre priser, men det är det helt klart värt det! Man får till och med möjlighet att lägga upp webbshop, få statistik från hemsidan osv!
adsf: Ja, det brukar ju vara så! Och var ute i god tid innan ditt år börjar gå mot sitt slut och meddela att du vill byta..
Ja, men det var ju bra!
De är så pass bra att jag kan rekommendera dem om och om igen..
Jo, det går alldeles utmärkt att göra en webbshop själv, men man måste tänka på att man även måste ha en webbplats som stödjer programspråket man använder! Och det är inte alla webbhotell som har sånt, men eftersom Oderland har det så är det ju ytterligare en anledning att rekommendera dem!