• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • FrökenNorkok

Okej, så det betyder att jag måste betala räkningen nu på lördag. Tack för hjälpen!

• havsvind

Någon som känner sig manad att svara?

Har sett att ni nämnt lite olika e-handelslösningar sen tidigare.
    Var det någon som hade ebutik el starweb?

Ni som anlitat webdesigners, vad kostar det ungefär?

• Pokergirl

havsvind: jag söker också nu portal då jag är grymt missnöjd med den service jag fått i sommar. Har kontaktat ett par firmor, återkommer så snart jag vet om det är något att ha.

• Pokergirl

Nu har jag talat med företagarnas rådgivning, och om det inte står något i avtalet med dom jag skrivit på för har jag rätt att yrka på ersättning för förlorade intäkter. Har  tyvärr mitt avtal på jobbet men direkt jag kommer dit kommer jag att lusläsa det finstilta!

• Pallas Athena
    havsvind skrev 2007-07-26 10:13:56 följande:
    Någon som känner sig manad att svara?Har sett att ni nämnt lite olika e-handelslösningar sen tidigare.Var det någon som hade ebutik el starweb?Ni som anlitat webdesigners, vad kostar det ungefär?
    Nu vet jag inte riktigt hur andra självständiga webbdesigners debiterar, men för mig hamnar det på ett par tusenlappar för en normal hemsida, några fler om det ska vara databas eller annan programmering. Om man vänder sig till en större reklamfirma får man i stort sett samma resultat, men måste betala mellan typ 10 000 och 20 000 kr för det.
  • Judda
    Pallas Athena skrev 2007-07-26 10:54:13 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur andra självständiga webbdesigners debiterar, men för mig hamnar det på ett par tusenlappar för en normal hemsida, några fler om det ska vara databas eller annan programmering. Om man vänder sig till en större reklamfirma får man i stort sett samma resultat, men måste betala mellan typ 10 000 och 20 000 kr för det.
    Så du är webdesigner alltså? Jag är på jakt efter ngn som kan göra en ny hemsida till mig men har inte råd att betala de där 10-20 tusen som man ju - precis som du säger - får pröjsa på en stor byrå! Har du ngr exempel på sidor du gjort så man kan gå in och kolla? Om du ens är intresserad förstås!
    Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • sommarblomma1

Jag har tänkt skaffa FA-skattesedel nu till sensommaren/hösten. Hur lång tid brukar det ta att få den efter man har anmält sig?

• Judda
    jennyswebsite skrev 2007-07-26 11:44:19 följande:
    Jag har tänkt skaffa FA-skattesedel nu till sensommaren/hösten. Hur lång tid brukar det ta att få den efter man har anmält sig?
    Hmmm, tror det tog ngn vecka eller två för mig. Minns inte riktigt. Men inte mer än 2 iaf!
    Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • sommarblomma1

ok tack för svaret!

Man kanske kan ansöka redan nu och ange något datum det skall gälla från? Någon som vet?

• Judda
    jennyswebsite skrev 2007-07-26 12:30:17 följande:
    ok tack för svaret! Man kanske kan ansöka redan nu och ange något datum det skall gälla från? Någon som vet?
    Ansök direkt, du behöver ju inte börja jobba bara för att du har F-skattsedeln! Jag hade nog min i 3-4 månader innan jag väl kom igång med jobb inom företaget!
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6