• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Peak

sommartorpet - hmm vad säljer du (eller ska sälja) och varför blir det billigare att köpa nu än senare?

• Pokergirl

Tyvärr hade inte det kartongföretaget sådana fina glansiga kartonger som jag söker... Ngn annan med förslag?

• sommartorpet

Peak: Det kommer att bli en affär med antikt, semiantikt, desgin, kuriosa. Någonstans i nivån klart bättre än loppmarknad men snäppet under en fin antikaffär. Huvudinriktiningen svensk design i glas o kermaik av de svenska designers, både välkända och mindre kända.
    Jag kan gå på auktioner och köpa upp ett lager på en gång men då får man betala rätt mycket. Har jag tid (vilket vi alltså har) kan jag springa runt själv på olika loppisar och mindre auktioner och göra de riktiga fynden.

• HårdrocksMamma

Hej tjejer,

Har en fråga angående garantier. Vad gäller vid internetbutik om en vara går sönder.
    Har inte så stor koll då jag inte råkat ut för det tidigare, men någon gång ska det väl ske antar jag

Vad gäller vid slitage, fabrikationsfel mm. Är det veckor, månader, år kunder har rätt att få ersättning?

• Pokergirl

Har en fråga till alla er som har webshop med oscommerce, är detta ett lätthanterligt program? Går det att få det att se professionellt ut? Har hittat ett företag som har otroligt prisvärda shoppar och bra betyg, men dom kör os vilket jag tidigare varit skeptisk till. Inboxa mig gärna era shopar så jag kan se hur det kan se ut!

• nublu

Jag hakar på Pokergirls fråga. Ni får gärna inboxa mig också.

• Ida2

Någon som har fakturera mig/kreditor? Hur fungerar det med betalningen? Står så luddigt på deras info. Får man pengarna en vecka efter att fakturan är registrerad hos dem, oavsett om kunden betalat eller ej, eller får man pengarna en vecka efter att kunden har haft sitt förfallodatum?

Hur tycker ni att det fungerar annars med dem?

• Joona

Jag vill också köpa glansiga kartongen man kan designa själv som pokergirl och nublu.
    Hur förpackar ni andra era varor?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6