• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • liv10

vi åker ju ned ända upp ifrån Luleå (jag tar med min mor som har inredningsbutik)- så vi kommer på fredagkväll och åker hem på söndag

• Joona

Vad avis jag blir på er, vill ju med men jag är på Kreta då och det är ju rätt härligt de me

• nublu

För min del blir det nog helgen - måste synka min almanacka.

• Fjuppan

Jag har en fråga: Ungefär hur mycket tid/vecka lägger ni ner på era webshopar?

• Pokergirl
    Fjuppan skrev 2007-08-04 18:06:22 följande:
    Jag har en fråga: Ungefär hur mycket tid/vecka lägger ni ner på era webshopar?
    Det är ju så olika! Kommer en ny leverans så blir det en hel del tid bara med att beräkna priser och lägga in i shoppen. Sen ska paket packas, postas, nya beställningar göras...

Jag köper mkt från usa och då innebär det att jag dessutom behöver översätta massa texter vilket är väldigt tidskrävande.
  • Sirlig

Fjuppan: Det beror på, men jag försöker vara aktiv med uppdateringar och att saker händer på min sida....ingen aning mao, men det blir några timmar i veckan.

Jag tänkte att man kan göra en sammanställning över vilka här som kan vilken eller vilka av dagarna under helgen för Formex. Jag börjar med mig själv, så kan ni kopiera listan och fylla på den:

Lördag:
    Sirlig

Söndag:
    Sirlig

• liv10

Lördag:
    Sirlig
    Liv10

Söndag:
    Sirlig
    Liv10

• nublu

Lördag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu

Söndag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu

• Joona

Hur kom ni på namnet till erat företag?

Jag kom på ett först som jag registrerade som min domän men sen så blev jag missnöjd och ikväll har jag registrerat en till domän!

• Pallas Athena
    Joona skrev 2007-08-05 01:17:05 följande:
    Hur kom ni på namnet till erat företag?Jag kom på ett först som jag registrerade som min domän men sen så blev jag missnöjd och ikväll har jag registrerat en till domän!
    Jaa, eftersom det är sådant som jag sysslar med så var det inte så svårt.. men jag brainstormade en massa namn och sedan strök dem ett och ett tills jag hade typ tre kvar. Sedan lät jag det smälta i några dagar och fundera fram och tillbaka vilket som kändes bäst. Och så småningom så kändes ett av dem bäst och helt självklart och så fick det bli. Och hittills har jag inte ångrat mig!
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6