• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Sirlig

Pokergirl: Jag kör med OSCommerce och länken finns på min pres.

Ida2: Man får pengarna ca 2-3 veckor efteråt oavsett om kunden betalat eller inte. De köper dina fakturor helt enkelt.

• Joona

Pokergirl och nublu, jag hitta denna
    www.screen-kartong.se/
    De verkar göra kartongerna som man själv vill ha dem!
    Sökte på google på glansiga kartonger, där finner ni flera!

• Pokergirl

Jonnaa: tack! Dom verkade ha det jag sökte, ska googla lite och se vad jag hittar.

• Chutzpah

Pokergirl..

Kolla på Aristo.... de hjälper dig att skaka fram embellage som du vill ha det.

Om jag minns rätt så heter en trevlig kille där Dan. Han ska hjälpa mig med mina specialdesignade tårt/bakelsekartonger. Jag har hans telefonnummer på jobbet. Du kan antingen ringa mig där idag (040 6118859) eller jag kan föröka komma ihåg att ta numret hem med mig ikväll.

• liv10

ida2; vi har Kreditor. det funkar jättebra! vi är supernöjda. Varje måndag betalar de ut pengar till oss- det släpar efter ungefär 2veckor.
    vi får pengar för ALLA fakturor vi skrivit ut, oavsett om kunden betalat eller ej.
    det kostar ju lite, men vi räknar med att vi tjänar in det ändå. Kreditor har ju även ett system så att när kunden väljer fakturabetalning så gör den kreditkoll direkt- tar ca.1sekund- är kunden inte kreditvärdig kommer det upp "välj annat betalalternativ" istället. enkelt och praktiskt.

vi kommer nog även välja förskottsbetalning via dem för enkelhetensskull- slippa kolla banken varje dag- det är så lätt att missa någon betalning när många kommer in samma dag. Då får vi bara kvitton på de som betalat istället- skönt och adminstrativt enkelt.

just ja, en annan fördel med Kreditor är att du får enkla bokföringsunderlag- varje vecka kan du skriva ut en rapport på din försäljning via fakturor- listat och klart med dina utgifter sammanställda också. vår revisor behöver bara de listorna för bokföringen- han säger att det är superbra!

• nublu

liv10 : Det låter som om Kreditor vore en bra idé för min del också om/när företaget kommit igång ordentligt.

Den här veckan ska jag ta tag i budgeten. Börjar bli hög tid nu. Fast jag har jätteångest över att låna pengar, det måste jag erkänna.

• lillefoot

Hej!

Jag vill starta eget men har inte ekonomi för att komma igång. Är inte ett dugg insatt i detta men det finns väl investerings bolag man kan ta hjälp ifrån? Någon som har erfarenhet av detta och vet hur det går till? Fördelar, nackdelar? Svara gärna till min inbox.

• Pokergirl

lillfoot: har du en bra affärsidé kan du säkert få lån antingen via almi eller hos din bank.

• lillefoot
    Pokergirl skrev 2007-08-01 22:07:44 följande:
    lillfoot: har du en bra affärsidé kan du säkert få lån antingen via almi eller hos din bank.
    Men om man inte kan få lån?
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6