• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • liv10
    Grenna skrev 2007-08-02 15:11:37 följande:
    Nån mer som ska besöka Formex den 30/8-2/9? www.formex.se/
    yes. jag skall dit å kolla in lite nya varor! ska bli jättekul!
  • orzia1
    vad är det för mässa?
    När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • nublu

Grenna: Jag ska om Almi beviljar mitt lån. Vi kanske kan försöka hinna med en FL-träff?

Gah, var köper ni andra era kartonger, ni som har webshop alltså? Och vilken storlek har ni? Jag sitter med budgeten nu och börjar fundera på om jag ska packa ALLT i kartong eller om småordrarna ska packas i bubbelplast och brunt omslagspapper i fint paket istället. Hjälp mig, jag sliter mitt hår och har beslutsångest de luxe! *snart flintis*

• Grenna

orzia1> Fackmässa med allt - nästan : inredningsprylar av olika slag, textil, möbler men även påsar, kartonger mm. Var där förra året och hittade en hel del.

nublu> Kanske en FL-fika medan vi vilar fötterna efter att ha traskat runt på mässan...

• nublu

Grenna: Fika lär vi behöva för fy 17 vad fötterna blir stora och platta på mässor! Men skoj är det!

Jag ska bara åka upp över dagen. Tar ett tidigt tåg upp och ett relativt sent hem. Det funkade bra sist iaf.

• Pokergirl
    Hade inte tänkt åka dit men nu blev jag ju sugen....

Frökennorkok: vad för slags produkter är du på jakt efter? Här är vi många som kan tipsa om grossister!
  • Ida2

liv10 och sirlig: Det låter ju toppen. Ska nog ordna detta i veckan.

• FrökenNorkok

Pokergirl: Ja du, det var en bra fråga =) Det kommer att vara bröllop och festrelaterat. Så allt från kläder, inbjudningar, presenter, dekorationer, ljus mm.
    Jag vill ju gärna ha lite annorlunda sortiment så jag kollar mycket på engelska sidor. Tyvärr så är jag inte den bästa på engelska så det är ju ett litt problem =/

• Peak

jag ska också åka på foremex, vi nästlade ju oss in sist så nu skickade de biljetter automatiskt! tackar!!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6