• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • mamma till 3 snart

Pokergirl..Takker..Puh...Er det NIO dager...!! Visste den var hyfsad stor..Men ikke at den var så lenge!Hvor var det du holdt til??

Tror ikke det går i år når barna er så små! Men : neste höst tror jeg nok det blir! UTAN BARNA!!

Det er kul, men veeeeldig jobbigt mens det står på! Under Åsele marknad sa mannen min at jeg sa MERINOULL i sövne ...Lunsj på typ 2 minuter..10 timer i 4 dager...Men: som tur er, jeg er opsköterska,van till å klare meg utan både det ene og det andre..

Liv 10:jeg har 30 dager...heeeeele tiden å öke varelageret..Så det går ut til nye varer för det kommer inn..Litt frustrerende! Har holdt på i over et år nu, og det er fremdeles ta inn ta inn..Skal nok pröve å få lengre tid enn 30 dager ja..

• Pokergirl

liv10: jag betalar ofta innan paket skickas, ffa om jag beställer från USA, detta gör att jag ligger ute med en hel del pengar men samtidigt så ska det ju vända någon gång och bli ett överskott på kontot. Det är svårt det där när man växer så det knakar, jag tror det är dumt att minska på sortimentet, ett brett sortiment ger fler beställningar! På fakturor inom sverige har jag 30 dagar, tror det är svårt att få längre än så tyvärr.

mamma till 3 snart: Jo, det är en lång mässa, men den är superbra! Jag finns i Umeå så i år har jag nära till Nolia, nästa år kör dom mässan i Piteå så då blir det en bit bort.

• mamma till 3 snart

Ok..Satser på Piteå neste år!!

• tjejk

Jag funderar på att starta en webbutik med barnkläder och undrar nu hur det går för er med webbutiker? Försörjer ni er på det eller är det en hobby? måste man ha mycket datakunskaper för att det ska fungera?
    Var annonserar ni?
    Är det enskild firma som gäller?
    Alla tips och råd om hur man startar och driver en webbutik är välkommna.

Min tanke är att importera från kina, någon som har erfarenheter av detta?

• Pokergirl

tjejk: Jag har nystartad shop så i dagsläget försörjer jag mig inte på bara shopen, men jag märker att sidan har fler och fler besökare och att ordrarna ökar. Dock så har jag valt att utöka sortimentet istället för att nöja mig och då har vinsten gått dit istället för i fickan!

• nublu

Nu har jag varit på Almi och fått med mig en rejäl hemläxa att göra - budgetar och affärsplan ska göras och skickas in. Mycket av jobbet är redan gjort men budgetarna är kvar att göra. *urk*

• Joona

nublu: Jaså måste du finslipa din budget. Är de mycket petiga? Jag håller på och gör resultatbudget och likviditetsbudget och jag är inte så kunnig inom detta så det fattas ju lite!

Hur lång tid verkar det ta att få ett lån? Vet du? Ska nog starta upp i slutet av sep så man vill ju hinna få lånet innan så man hinner köpa hem alla produkter och lägga in på websidan!

• libero
    nublu skrev 2007-07-20 13:15:02 följande:
    Nu har jag varit på Almi och fått med mig en rejäl hemläxa att göra - budgetar och affärsplan ska göras och skickas in. Mycket av jobbet är redan gjort men budgetarna är kvar att göra. *urk*
    Måste bara fråga vad är Almi för något?
  • Pokergirl

Fick precis en förorder på en ny serie jag kommer att lansera i höst, 75´ på ett bräde, gud så kul!

• tjejk

POKERGIRL: Grattis!
    Hur länge har du hållit på? Hade du hjälp och stöd ifrån något ställe när du startade?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6