• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Pokergirl

Pallas: trist, så himla typiskt när man akut behöver fixa något! Du tar dig inte in på mailen heller eller? Annars kan du ju låta datorn stå på med mailen på autoreply-funktion.

• Pokergirl

Åh, nu måste jag få klaga av mig, servern där min webshop ligger har strulat ända sedan företaget gick på semester, det är så himla trist, jag förlorar ju hur mkt som helst på detta! Den ligger nere stora delar av dagarna, och jag kommer mig inte åt sidan via admin heller. Så trist, vet ni om man har rätt att bli ersatt för sådant?

• nublu

Pokergirl: Det borde du väl kunna klämma dem på ersättning. Att fråga kostar ju inget och förhoppningsvis är det slut på krångel också sen.

• libero

Pokergirl!
    Stackars dig jag vet precis hur det känns. Jag har haft jätteproblem med min server för ett tag sedan. Jag höll på att gå i bitar av ångest.
    Hoppas att det löser sig. Tyvärr så tror jag inte att man kan få någon ersättning från någon.

• Judda

Nämen, den här tråden hade jag missat!

*lägger till i favoriter*

Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • Pokergirl

Ja en sak är då säker, sidan ska flyttas omgående! Trist bara att jag betalat företaget för design och allt sådant, men jag förlorar ju tusentals kronor i veckan nu när sidan ligger nere...

• Sirlig

Pokergirl: Jag hade också det problemet när jag låg på Wopsas servrar...så trist att känna att man både förlorar pengar, kunder och anseende ju....hoppas det ordnar upp sig eller flytta snabbt som attan!

• Pokergirl

Svårt att flytta när man inte ens får tag på idioterna... Var har du din shop sirlig?

Alla som har bra fungerande servrar till sin webshop får jättegärna tipsa mig om var jag ska vända mig!

• Pallas Athena
    Pokergirl skrev 2007-07-17 10:42:59 följande:
    Pallas: trist, så himla typiskt när man akut behöver fixa något! Du tar dig inte in på mailen heller eller? Annars kan du ju låta datorn stå på med mailen på autoreply-funktion.
    Nej, alltså jag är 110 mil hemifrån och har ingen som kan starta datorn åt mig hemma.. och webmailen är omöjlig att komma in på!

Oderland är ett säkert webbhotell med driftsäkra servrar..
  • mamma till 3 snart

Jeg er nöid med one.com!Inga strul..

Er nu hjemme fra Åsele Marknad... 150.000 besökere på 4 dager..
    Det gikk veldig bra! Veldig god marknadsförning,og kläderna fök ut av mitt lilla telt..En kund sa at jag höide marknaden
    Mye jobb..men heeeelt fantastisk markedsförning!Og en hel del penger inn!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6