• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Pokergirl

Förresten, alla ni som är på gång att starta upp, ni vet väl att det finns möjlighet att söka starta-eget bidrag igen?!

• BaraPyssel

Min man har www.coxco.se, visst hade gärna sett fler funktioner men den är en bra start! 175:-/månad kostar den, sen får vi betala en slant extra för fler besök men överkomligt. Kolla gärna, länk finns i min press!

• libero

Joanna Chimiel!
    Kikade in hos dig. Vilka otroligt fina tårtor du gör.

Jonaa!
    När jag skulle starta så gick jag igenom de flesta e-butikers koncept och bestämde mig sedan för att inte hyra utan kontaktade en webdesigner i stället som byggde min hemsida.

• Joona

libero: Jaha, så kan man ju också göra! Är den butiken lika enkel att lägga upp varor i som de man kan hyra?

Joanna chimel: Jag kollade på den men jag har inga kunskaper i html så det blir så svårt för mig att skapa det jag vill!

Pokergirl: Ja har nog tänkt att söka starta eget bidrag, vet att man ska lämna in resultatbudget och en affärsplan, innan man gör något annat för annars får man det inte, om man ens får det! Då de väger ens chanser att få jobb mot chansen att lyckas med företaget!

Har du en länk eller nåt till den som du har webbutiken hos? Inboxa mig gärna annars! Jag vill få så mycket som möjligt så billigt som möjligt det vill ju alla!

• libero
    Joona skrev 2007-07-15 09:56:14 följande:
    libero: Jaha, så kan man ju också göra! Är den butiken lika enkel att lägga upp varor i som de man kan hyra?Joanna chimel: Jag kollade på den men jag har inga kunskaper i html så det blir så svårt för mig att skapa det jag vill!Pokergirl: Ja har nog tänkt att söka starta eget bidrag, vet att man ska lämna in resultatbudget och en affärsplan, innan man gör något annat för annars får man det inte, om man ens får det! Då de väger ens chanser att få jobb mot chansen att lyckas med företaget!Har du en länk eller nåt till den som du har webbutiken hos? Inboxa mig gärna annars! Jag vill få så mycket som möjligt så billigt som möjligt det vill ju alla!
    Min butik är jätteenkel att lägga in produkterna i.
  • Rhea

Jag har som pallas athena beskrev, oderland och sen kan man bara trycka på en knapp så installeras det!
    Sen har jag designat och lagt till egna funktioner efter det.
    Det finns ett tillägg (contrib) som heter Easy Populate, då kan du ladda upp HELA din leverantörs utbud ganska snabbt. Tror det är 300 produkter samtidigt!
    Om du anlitar någon som bygger i osCommerce kan du ju alltid be om att få det i din butik! (jag har det dock inte än...)

Oderland förresten, det är ett webbhotell jag rekommenderar! Behöver man hjälp kan man få det "live" via en chat. Råkade låsa mitt konto en kväll, och fick hjälp direkt!

• Pallas Athena

Åh, j-kla skit! Jag är på semester nu och hade planerat för att kunna kolla mail osv här borta (110 mil hemifrån). Men jag kommer inte in! Och det finns ju ingen chans att jag kan få tag på nytt lösenord eller så, för det skickas ju hem. Och jag kan ju inte bevisa att jag är jag. Så jag kan inte ha koll på mail från nya kunder.. Mina stamkunder har jag skickat mail till och förklarat situationen och att de kan skicka till min privata mail som jag har tillgång till här.
    Men nya kunder kan jag ju inte ha koll på! Hoppas nu inte att jag förlorar någon kund på det.. För någon ersättning kan jag inte heller få eftersom jag inte har råd att ha ett företagsabonnemang utan har det privat - vilket innebär att operatören inte kommer ge någon ersättning för liknande! Åh, jag kommer ha bitit sönder mina fingrar innan jag har kommit hem till helgen!

• nublu

Pallas: Oj, sabla otur! Hoppas att det går bra ändå.

På fredag ska jag till Almi och "hållfasthetstesta" min affärsidé. Känner mig lagom nervös redan och kommer troligen känna mig spyfärdig på fredag morgon. Måste på något vis kalkylera intäkterna av försäljningen också. Det är det som ger mig värst huvudvärk just nu. Hur har ni andra gjort?

• Pokergirl

Pallas: Tar du dig in på din hemsida? I så fall kan du ju skriva in att du är bortrest några dagar och därmed inte har möjlighet att svara på mail. Mina inloggningsuppgifter fick jag via mail, så försök att kontakta dom du har abbonemanget hos så kanske dom kan maila värdeuppgifterna till dig.

• Pallas Athena

Pokergirl skrev 2007-07-16 22:02:29 följande:

Pallas: Tar du dig in på din hemsida? I så fall kan du ju skriva in att du är bortrest några dagar och därmed inte har möjlighet att svara på mail. Mina inloggningsuppgifter fick jag via mail, så försök att kontakta dom du har abbonemanget hos så kanske dom kan maila värdeuppgifterna till dig.
    Nej, hemsidan är samma inloggning som webbmailen!
    Nja, fast inloggningen till denna mailen kommer bara via post, jag har frågat om det innan. Men tack för tipsen!
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6