Hoppas att detta kan hjälpa andra med oro för missfall.
min berättelse:
För tre och en halv månad sen slutade jag med mina p-piller efter 7 års knaprande. mitten av april, en halv månad efter att jag gifte mig. var så lycklig, visst vet jag om chanserna att bli med barn och var medveten om att det skulle ta tid, och att efter att ha ätiti p-piller kanske inte mensen och ägglossningen heller vill komma igång.
Fick min första mens den 10/5, inget hände den månaden, den 10/6 kom min andra mens och för 6 dagar sen tog jag det första testet, visade neg. BIM+1 var jag på då. Bim+4 tog jag ett till test, visade neg även då med. Började att dropp blöda lite brunt i förgår kväll, igår var det väldigt lite då med. Trodde att nu är nog mesen försenad trots allt. Men i morse sa något mig att jag måste testa ändå.
Fick mitt första plus!
Jag var så glad, ringde min man och bad han att vända om och komma hem. Visade han testet och vi glädje hoppade och grät båda två. Vi gick båda med ett leende till våra jobb. Efter ett par timmar börjar jag att blöda, inte jätte mkt men något som kunde räknas som en halvblödning innan mens. Sen började jag blöda mer och mer. Ringde BM och de sa att det nog var ett tidigt mf. Så chansen är inte stor att denna bebis som var en sån glädje finns kvar inuti mig. Det jobbigaste var att berätta för min man, att ta i från honom en sån glädje jag just givit honom några timmar tidigare.
Det är inte många som plussar och får mf på samma dag inte....
Gråter medans jag skriver, visst ska vi försöka igen, inte den här månaden, men att ställa om sig efter ett glädje besked till ett annat önskar jag ingen. Inte ens min värsta fiende........
lycka till alla där ute!