• Ostkustens Pärla

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Försöker härmed starta en tråd för oss som upplevt att allra första graviditeten slutade i missfall. Jag tror nämligen att detta kan väcka helt andra frågor och funderingar än när man får missfall när man redan har barn. Självklart är båda situationerna lika ledsamma, men har man redan fött ett eller flera barn vet man ju iallafall att kroppen har funkat förr, och det ger ju en gnutta hopp att det kommer gå bra nästa gång...

Att allra första graviditeten slutar i missfall kan väcka tvivel om den egna kroppen. Kommer jag nånsin kunna få barn? Kommer det sluta med missfall varje gång? Är det nåt fel på mig?

Ja, ni har säkert egna funderingar. Dela med er, diskutera, peppa, trösta!

• Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!
  • ZätaZäta

Hej

Fick MF den 27 Maj... o de va första gången vi fick ett PLUS.. efter 9 långa månader..
    O nu är vi tillbaka där vi började.... Livet är hårt.....

• Kevlarsjäl

Terre78: Vad härligt att allt gick bra till slut.

ZätaZäta: Åh vad tråkigt med ditt missfall. Hoppas du snart kan se framåt igen.

Kämpar nu på för att bli gravid igen men har precis som Terre78 hade, tusen funderingar. Har något sabbats efter missfallet, har jag ingen ägglossning, är jag låghormonare. Tror att jag hade ägglossning för några dagar sen men de sketna testerna gick inte att få något vettigt ur. Hoppas på FUM om 1 1/2 vecka eller så...

• Janssonkatten

Vi försökte ett år, hade knappt någon mens (har aldrig haft utan p-piller) och så fick jag utskriver mensstimulerande och ägglossningsstimulerande. När jag var och mätte mina ägg sa läkarn att jag var gravid i v 5! jag hade altså blivit gravid innan man startade mig med hormoner. Det slutade i MA och sedan ett MF. Det känns fruktansvärt eftersom jag alltid fått höra att jag inte kan bli gravid spontant, och så kunde jag.. då är det extra tråkigt att jag blev glad i "onödan".

• grynet80

Åh, janssonkatten. Läste för att tag sedan att du blivit gravid "spontant". Blev så glad för din skull. Och nu det här.
    Det är liksom ingen tröst att man lyckats bli gravid spontant, dt gör ont ändå! *KRAM*

• Bebis 2008

Jag har inte läst tråden men vill bara tala om att vi hade två missfall innan vi lyckades. Missfall nummer två var riktgt jobbigt men det tog sig snabbt igen och ut kom världens finaste. Idag kan jag inte ens vara ledsen för missfallen för då hade jag inte fått min underbara lilla tjej!

• Madeleine

Jag var på UL den 28 Maj en måndag och fick MA för att göra en lång historia kort. På torsdagen samma vecka skrapades jag. Min mens har fortfarande inte kommit och jag börjar bli orolig., När kom er mens igång. Behöver lite råd och stöttning, Kram Madeleine

• AnSo76
    Madeleine skrev 2007-06-28 07:22:45 följande:
    Jag var på UL den 28 Maj en måndag och fick MA för att göra en lång historia kort. På torsdagen samma vecka skrapades jag. Min mens har fortfarande inte kommit och jag börjar bli orolig., När kom er mens igång. Behöver lite råd och stöttning, Kram Madeleine

Go morron.

Mycket tråkigt vad du har gått igenom.... tungt som bara den.

När ja gick egenom mitt MA så kom inte min första mens igång förren efter åtta veckor.

Så tyvärr kan de ta tid.

Kram

• Längtar efter en liten

Vi fick ju ma i vecka 11 i feb,idiag plussa jag igen. Men nu kommer den där oron

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Pumafox

Grattis Längtar efter en liten!

Oron kommer man nog aldrig från. Jag tror inte man kommer glädjas riktigt förrän långt in i graviditeten nästa gång, när man kanske kan pusta ut lite i alla fall. Även i min förra graviditet, som gick bra, så oroade jag mig för MF. Sen när det har gått förbi v 12 så hoppas man att inget annat ska vara fel på barnet. Så en liten oro, fast för olika saker, finns hela tiden. Sen när man har barn så oroar min sig att det ska hända dem något, jag det släpper väl aldrig *s*.

När det gäller mensen som några här uppe diskuterade så väntar jag med spänning på när min ska dyka upp. Fick min MF-blödning 8 juni och hoppas att mensen ska komma nästa vecka, runt den 5 juli. Sen ska vi in i bebisverkstan igen.

• Ova

Madeleine: Jag fick konstaterat MA 30 maj och skrapades
    dagen efter. Ska vi vänta på mensen ihop? Lite konstigt
    att från att vänta på att mensen inte ska komma så väntar
    man på att den ska komma. Har ni tänkt försöka igen snart?

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!