• AnSo76

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Hej alla här verkar man passa in.
    Fick MA i oktober, trodde ja var i v13 men fostret hade dött i v8-9.

Nu försöker vi för fullt igen men vet inte om de verka funka så bra.

Läste att någon sa att de e lättare att bli gravid igen efter mf, varför?

De verka inte stämma för mig i alla fall...tyvärr.

• AnSo76
    hot chocolate skrev 2007-06-17 14:27:16 följande:
    Anso76, jag tror inte att man vet nånting om att det skulle vara lättare att bli gravid efter missfall eller inte.
    Exakt ja tror inte heller på de...
  • AnSo76
    mia1970 skrev 2007-06-18 15:13:48 följande:
    Hej, någon mer som mått kasst i flera dagar efter MF? Fick MF i torsdags kväll 14/6 efter några dagars blödningar. Jag känner mig helt knockad och har varit hemma från jobbet både fredag och måndag, även om jag inte har ont längre idag. Är bara helt matt och har ont i huvudet. Tyvärr är situationen på jobbet ganska tung också, vilket inte gör det hela lättare. Hur lång tid tar det innan man mår bra?
    Tråkigt att du fick mf.
    När ja fick mitt var ja hemma 1v, fick iofs skrapas på måndagen å var hemma veckan ut för ja var så trött iom att ja förorade mycket blod.
    Är ingen konstigt att man mår dåligt det tar hårt att få mf.
    Tror du kan räkna me att känna dig nere ett par veckor framöver...tyvärr...
  • AnSo76
    mia1970 skrev 2007-06-20 23:15:23 följande:
    Det tänkte jag också på när jag var gravid, att herregud vad man har mycket att oroa sig för. Även om det går bra så kommer man ju oroa sig resten av barnets liv sen :)Såhär nästan en vecka efter missfallet så ser jag det ganska positivt faktiskt - det innebär ju att man trots allt kan bli gravid, vilket många inte kan. Och missfall är ju jättevanligt. Jag tror jag har haft två MF på raken (ett var så tidigt så det var när mensen skulle komma och jag hann inte plussa, men jag kände det på mig), vilket innebär att det är väldigt liten risk att jag får ett till, det händer ju en procent bara. Så ser jag det! Dock är jag fortfarande helt slut och kan inte jobba, men det är väl det fysiska. Min blutsaftkur (järn) tog slut i förra veckan, kanske behöver jag en ny efter detta...Kevlarsjäl - vad gäller ägglossning så lyckades inte vi förrän vi började med ÄL-stickor, så det rekommenderar jag! Fast det gick bäst när man försökte någon dag innan utslaget också, man får ligga i helt enkelt :)
    Hej Mia

Beklagar ditt ma, det är tungt!
    Men ja tycker ditt tänkande e jätte sunt, det med procenten osv. Vill tänka som du och ska göra allt för att tänka på dina ord när deppigheten griper tag när ja inte får ett + på stickan nästa gång ja ska testa. 
    Fick mitt ma i oktober och har ännu inte fått ett + till.
    Men vi ligger i me både ÄL stickor å annat Räcka ut tungan

Sköt om dig, Kram.
  • AnSo76
    södermalm skrev 2007-06-21 11:21:14 följande:
    Har bara skrivit här en gång tidigare....På 11:e försöket fick jag plus på stickan i början av februari, ma i v8 som upptäcktes i slutet av v9 - skrapning.Idag fick jag plus på stickan igen - på 2 försöket efter mf (väntade en mens) Nu är jag överlycklig och livrädd.
    ÅÅÅ ett stort grattisSkrattande
  • AnSo76
    Madeleine skrev 2007-06-28 07:22:45 följande:
    Jag var på UL den 28 Maj en måndag och fick MA för att göra en lång historia kort. På torsdagen samma vecka skrapades jag. Min mens har fortfarande inte kommit och jag börjar bli orolig., När kom er mens igång. Behöver lite råd och stöttning, Kram Madeleine

Go morron.

Mycket tråkigt vad du har gått igenom.... tungt som bara den.

När ja gick egenom mitt MA så kom inte min första mens igång förren efter åtta veckor.

Så tyvärr kan de ta tid.

Kram

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!