• Chris85

Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!

Jag blödde lite smått i v.5-6 men tänkte det var normalt då min BM hade sagt att man kunde få blödningar under sin graviditet. Vaknade 7 på morgonen dagen efter men VÄRLDENS smärta i magen, som mensvärk, fast 3000ggr värre ungefär. Ringde BM som bad mig avvakta tills kvällen och se hur blödningarna blev, så fort vi la på dock så kom det, blödde som aldrig förr och vi åkte in till sjukhuset jag och min man..

Då förstod jag såklart att det var MF, vi var så glada bara veckan innan och nu kom det, när läkaren kollade så var det inget liv där inne längre, jag knäcktes totalt. Kom ut och bara grät grät grät i hans armar, gjorde så ont i mig för jag ville så gärna vara gravid och hade tom börjat planerat barnkammaren där uppe och hur allt skulle gå till med ledigheten osv.. detta är 2mån sen och visst är jag lugn nu men oron är där, sker det igen? vi har börjat försöka igen nu och jag har ÄL snart så vi börjar idag tom =) men om det sker igen, hur orkar man detta? IGEN?

Och ja, det är riktigt jobbigt att se andra gravida nu i sommar eller har precis fått barn .. man vill så gärna själv att det ska va dags nu! Bara till att hoppas att JUNI blir vår månad då =) och barnet blir friskt i fulla 9mån..

• Chris85
    Devu skrev 2011-06-08 19:36:36 följande:
    Hej Chris85

Jag vet hur det känns, jag hade missfall vid första graviditen också. Och jag visste om det när mitt graviditet var ungefär veckan 14 men fostret dog i veckan 6 eller 7

Det var väldigt svårt faktiskt särskild när några kompisar som jag vet är också gravid men deras graviditet går bra.
    Brukar man ofta säger ahh det blir bättre, jag vet att det blir bättre men de förstår ingenting för att de har inte upplevelse med missfall.
    Men nu inser jag att livet fortsätta och utan smärtan känner vi inte lycka

Hur kom det sig att du inte visste det innan om jag får fråga? Inte för att väcka fler minnen eller nåt.

Jag förstår precis hur du känner också, tack o lov så mår jag bättre nu men jag tänker på rädslan bara, det är det jobbigaste för mig, nu när vi har börjat försöka igen så vill jag bara allt ska gå rätt till såklart men sånt vet man ju inte förens allting sker som du säger och man ska inte tänka negativt.

När fick du MF? Jag fick mens den sista maj igen och även sista april, blödde inte alls/knappt mycket i 1dag endast både april och maj och nu är jag tillbaka som vanligt. Det jag undrar över om jag har fått tillbaka min ÄL som vanligt nu? Läkaren sa minst 2mån innan man försöker igen för säkerhets skull liksom men om jag räknar på när jag ska ha ÄL så ska det vara imorgon - sönd som mest/störst chans och några dgr efter men det är om jag har räknat rätt.

räknat 14dgr LA? eller vad det innebär? Vet inte vad det betyder ungefär, sen räkna jag 28dgr mellan varje gång och då fick jag det till denna veckan?

Svar på tråden Tråden för oss som fick missfall vid allra första graviditeten!