• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Jag börjar verkligen känna av äl nu, vilket jag ändå gör i normala fall också. Har inte fått stegring än så det kommer nog som beräknat på onsdag. Hoppas det blir imorgon istället för jag ska jobba på torsdag morgon och det vore ju dumt om jag var tvungen att ringa in och sjukanmäla mig första dagen Jag svettas fruktansvärt om nätterna och har svårt för att sova men annars har jag inte haft så farliga biverkningar efter jag slutat. Får se nu hur ont det gör runt äl eftersom jag i normala fall har svårt att sitta. Lusten har def. ökat så något positivt har det kommit ut av det hela

Tråkigt sissywish att det inte ville ta sig första gången för er, men vi håller tummarna för att ni lyckas nästa gång!! Du får gärna hänga med oss och bolla tankar och funderingar om du vill.

Bliglin- de kanske gav dig en dubbel kur för att de verkligen ville förstärka ägglossningen så att chanserna ökar rejält. Om spermierna simmar lite dåligt så kanske de vill att det ska ligga ett toppenägg och vänta Jag lovar att meddela vad det blev av mitt eftersom jag också har normal äl och fick dubbelkur

• jennyHI

fiji, när var din sista dag på kuren? min är idag, jag hoppas svettningarna och huvudvärken kommer släppa lite efter jag är klar. även börjat få lite ont vid äggstockarna, men det kan ju vara ett bra tecken:)

• Bliglin

Ha ha Såg att jag blivit utmanad Fiji!... men det stod ingen tidsgräns... (tack o lov) så jag ska väl skapa mig en blogg så småningom. Härligt att du har äl på gång
    Och svettningar kan jag nog stå ut med, hoppas det inte blir värre än så...

JennyHI: Måste vara skönt att knapra sista tabletten idag, och att liksom ha det GJORT! Vad duktiga du (och ni andra) är! Jag ska ta första imorgon, och bävar... Men jag ska göra som när jag hoppar i sjön på våren, bara räkna ett, två, tre... på det fjärde ska det ske... etc.

Pratade med receptionisten/sköterskan igår på kliniken jag går till eftersom jag skulle rapportera in första mensdagen. Så då passade jag på att fråga om dubbelkuren och fick veta att det beror på min ålder. De ordinerar alltid dubbelkur om man är 36 på "min" klinik. Dock höll hon med om att det borde vara extra "risky" med min livmoder så jag ska ringa upp doktorn nu efter kl 14 och höra om det är ok att jag bara tar en enkelkur denna första gång... *hoppas*

sissywish: ska bli spännand eatt höra om bisolvon är "tricket" som behövs

• Resande

Aj, aj idag har jag massa äl-värk men ingen stegring Hoppas jag får stegring snart för jag orkar inte gå runt hur länge som helst med magont. Huvudsaken är ju att det ska bli en liten en men inte vill man ha sex när man varken kan sitta eller stå   

Mina biverkningar har annars inte varit farliga. Värst är det nog för maken att jag tappat aptiten vilket innebär att jag slarvar med maten vilket leder till ett dj-a humör Jag försöker verkligen få i mig något men de enda jag är sugen på är pizza vilket jag inte får äta pga vetefri diet... Den lilla huvudvärk jag fick gick över med tablett och jag har inte haft för svåra svettningar heller. Det kanske blir en extra chock för dig jenny om du inte har äl i vanliga fall. Jag har nog ganska mycket hormoner i omlopp varje månad eftersom jag alltid har smärta i upp till en vecka innan ägget äntligen släpper så detta blir bara som en förstärkning av mina egna, vanliga bekymmer Tog min sista tablett på tisdag en vecka sedan och kommer i nästa omgång def. ta tabletterna på kvällen med min middag.

Bliglin det stod ingen tidsgräns så kör du när du känner för det. Du kommer in på min blogg också va, så du kan läsa? Vad spännande att du också ska börja med clomiden imorgon. Hoppas din läkare kan ge dig ett bra och lugnande svar på hur många du ska ta och varför. Du kanske kan få komma in på extra koll medan du äter så att de vet hur du reagerar? Lycka till med knaprandet!!

• Bliglin

Ho ho i tråden!

jag har inte fått tag i doktorn fastän jag ringt nästan oavbrutet mellan kl 14 och 17. Morr!
    Men om jag inte får tag på honom innan kl 18 så har jag bestämt mig för att jag "tjyvkör" med bara enkelkur. Jag menar, vad kan hända liksom? Jag vet ju att jag har äl av mig själv... så "risken" jag tar är väl bara den att det kanske "bara" blir ett ägg... och det är jag ju nöjd med

Hur tänker ni? (tycker ni att jag är knäpp i knoppen så säg gärna det, jag har ju ingen annan än er att diskutera detta med...)

Såg att du botat huvudvärken med tabletter Fiji, är det paracetamol man kan ta isf? (dvs alvedon,panodil). Eller spelar det ingen roll?

Jag brukar samla på mig vätska i kroppen vid mens (typ NU) och även vid "kraftig äl"... så jag ser fram emot (not) att bli uppsvullen som en bulldog av clomiden... har redan "belönat" mig i förväg för besväret genom att köpa en ny, snygg, kjol
    Upplever ni att ni "sväller upp" av kuren?

jag har också ganska kraftig äl-smärta i vanliga fall... så jag lär ju reagera på tabletterna liksom dig Fiji...

Tummar för att du får din stegring NU! (hatar att vänta)
    Men visst är det ironiskt att man har sådan j-a värk i äggstockarna vid äl att det som man är minst sugen på av all är sex

Nåja, "a woman gotta do..."

• Resande

Om du är orolig bliglin så skulle jag också bara köra med enkelkur eftersom det är första gången du får förstärkande och du faktiskt inte vet hur du reagerar. Det är ju bättre att ta för lite än för mycket och skulle det inte räcka med enkelkur så vet du det till nästa gång. Det är inte säkert du får massa biverkningar heller. Mina var inte så himla farliga utan jag kände det mest precis när jag tagit och någon timma efteråt. Det är därför det kan vara bra att ta det på kvällen så genomlider du allt på natten utan att ens veta om det. När jag får ont i huvudet så provar jag med vatten och mat och ger det inte med sig så tar jag alvedon eller Tylenol. Vet inte riktigt vad de innehåller men man kan äta det som gravid också. Om man samlar ihop alla biverkningar så låter det som en hel del men jag har inte lidit av det speciellt mycket. Det är nu som det känns lite jobbigt när det gör så ont i magen men detta är ju något jag har varje månad, nästan 2 v per månad faktiskt

Min mage sväller upp rejält av mensen men jag har inte samlat på mig så himla mycket vätska nu som tur är. Vi får se om det hinner bli värre innan det blir bättre igen Jag har också köpt lite nya kläder som döljer bra, då slipper man grubbla om magen blir svullen. Jag lider dessutom av ibs så min mage kan bli rejält stor ibland. Visst är det typiskt att man ska försöka ha sex när man har som mest ont men vad gör man inte. Man får bara se till att inte hålla på för länge

• jennyHI

hej tjejer!

vad spännande att du för börja med kuren nu bliglin. Skall bli spännande att se hur det går för er båda två denna månad. Rätt kul, för vi ligger rätt lika i cykeln ändå!

idag känns allting mycket bättre, lite svettningar fortfarande, och huvdvärk av och till, men inte alls som det var häromdagen som tur är!

fasar ju lite över hur äl kommer bli, eftersom jag inte haft det på länge. Jag vet ju att under månaderna jag väntat på äl eller mens, så har jag haft mycket kramper, men jag tror att när äl kommer så kommer jag veta det mycket väl pga clomiden denna gång! Men vi får se vad som händer. Idag är bara min första dag utan clomiden.

Och imorron är det spolning! spännande tycker jag, man får ju i alla fall reda på om man är normal, eller har ngt fel där. Bara lite orolig över om det gör ont

• Bliglin

God morgon! (morgon för mig iaf )

Tack för stödet och tipsen Fiji! Jag kör på enkelkur nu och tänkte ta första tabletten efter lunch. Sedan får vi se, kanske blir det kvällspiller för mig också sedan...
    (jag kan ha problem med halsbränna på kvällarna redan som det är ... så är därför lite tveksam till att ta clomid på kvällen). Hur går det med ägglossningen?

Lycka till på spolningen Jenny! Jag tyckte inte att det gjorde ont. Det är ju alltid lite otrevligt med gynundersökningar, men bara man försöker slappna av och tänka på annat så går det ju oftast bra. Och jag tog en Ibumetin en timme innan. men jag tyckte inte alls att det gjorde ont.
    Håller tummarna för att det ser bra ut med öppna passager!

Kram B

• Resande

Tjohoo!! Jag har fått stegring så nu har jag äl Jag ska ringa till gyn och boka tid för insemination Spännande!!

Lycka till B med tabletterna, men tänk på att alltid ta dem samma tid. Kör efter lunch om det var så du började, speciellt om du har halsbränna på kvällarna. Jag tror man mår bättre om man tar tabletterna med mat så försök äta hälsosamt de dagarna (inte alltför fet mat osv). En annan sak som kan vara värd att prova är att inte ta det med iskallt vatten utan rumstempererat eller t.o.m ljummet te. Det sa akupunktören åt mig ang. de tabletter jag fick där så då kan det säkert vara bra med annan medicin också. Lycka till!!

Lycka till med spolningen Jenny! Själv blev jag sövd för det vilket kändes onödigt men så de gör här. Hade bara lite molvärk efteråt och småblödde i 3-4 dagar men inget jätte hemskt. Förhoppningsvis gör det inte alls ont och att du även har fina, öppen passage!

• Bliglin

Härligt att du fick stegring som beräknat! Så nu vet man vad ni ska göra
    Tummar för att det tar sig på första försöket. Tänk så kul det skulle vara!
    Vilken dag är du på Fiji? (dvs, är nyfiken på om du fick stegring samma dag som du brukar få det?)

Det gick bra att ta pillret! (Känner mig lite som "fjantiga-fia"... men tycker det är obehagligt med medicin). Känner mig lite yr bara, annars är det lugnt. Tog tabletten kl 12... och blir det inte värre än så här så ska det nog gå finemang

Oj, att du blev sövd inför spolningen... det var inte illa. Men säkert skönt att slippa vara medveten om att någon är där nere och kollar. Jag blödde inte ens, det var bara kontrastvätskan som rann ut på mig, dock lite rödbrunfärgat av blod, men bara under resten av den dagen. Dagen därpå var det borta. Håller tummarna för att spolningen går bra nu Jenny!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?