• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Ho ho! Nu är inseminationen avklarad

Det gick bra men gjorde attans ont Fy fasen. Och jag är vanligtvis inte särskilt smärtkänslig... så jag tror att smärtan kom sig av att min livmoder är delad. Dvs, på en normal tjej så kommer man ju in i livmoderutrymmet sedan livmoderkanalen passerats med "sugröret" som de för in sperman med... men på mig så möts ju sugröret av en "vägg" eftersom min livmoder har "två rum" som ligger till höger och till vänster. Kanske var det därför det gjorde ont? Jag vet inte, nu har det gått över i alla fall och jag har blött litegrand (som också slutat nu, pust!). Och jisses vad ont jag hade i mina äggstockar efteråt, fast jag tror inte att det berodde på inseminationene, utan snarare på att äggen kanske precis skulle till att släppa?... för jag har mindre ont nu sedan jag vilat en par timmar....

Men jag blev himla GLAD för Dr Lejeune påpekade att jag är "yngre än min ålder" vad äggstockarna beträffar Tjohoo! Det är inte fy skam att få höra när man närmar sig 37 med stormsteg. (Alltså pga av mina blodprov från dag 9 visade har jag fsh-värde på 4 och pga att jag svarade så bra på clomiden). Så han tog mig i hand innan vi skiljdes åt och sa att "Ni kommer att bli gravida, förr eller senare, oroa dig inte". Vilken härlig påskpresent! Jag har glatt mig hela eftermiddagen... fast det återstår ju nu att se om han får rätt... För att hindra mig själv från att gå i "spinn" så har jag redan klottrat almanackan full med planer och "kom ihåg" inför nästa mens, clomidstart, vul och insemination.

Tack för era tummar! Och Glad Påsk nu tjejer! (Fick du stegring idag också Jenny?)
    Här är påskriset införskaffat och påskliljorna blommar...
    Kram B

• Resande

Bligling- vad skönt att det gick bra! Jobbigt bara att det skulle göra så ont för dig. På mig nöp det till och sen gjorde det rätt ont vid själva insprutandet men annars var det ingen fara, hoppas du slipper fler gånger Kul att läkaren påpekade att du hade så unga äggstockar, sånt är ju alltid lite oroligt, speciellt när man äter clomid och kanske slösar fler ägg på en gång! Underbara påsknyheter för dig idag då Nu är det bara att fortsätta tänka positivt och hoppas på det bästa.

Hur är det med dig Jenny? Någon äl än? Jag har inte alltid speciellt mycket flytningar som kommer ut men märker av dem genom att det är smidigare att ha sex Det brukar börja ett par dagar innan äl och sedan torkar det ut igen efter äl skett Generad Hoppas vi alla plussar de närmaste veckorna

Jag har inte direkt några känningar eftersom allt lika gärna kan vara vanliga hormonrelaterade reaktioner. Igår hade jag rätt hårda bröst men idag är de mer svullna, bröstvårtorna står ut rätt mycket men inget av det ser jag som grav.tecken tyvärr.

Glad påsk tjejer!!

• Bliglin

Ha ha, vilka sötnosar Fiji!

Hoppas allt känns bra för dig! Jag mår utmärkt nu ikväll och äl-värken har släppt... så jag har skurat hela lägenheten av ren och skär energikick

Fast nu är det dags att krypa isäng.

Kram B

• Resande

Vilken energi du fått Jag är helt slut men lyckades ändå dammsuga och diska.. Vill också lägga mig men ska istället åka och hämta maken från jobbet. Söta drömmar! Kram!!

• jennyHI

hur går det för er tjejer? här går det inge vidare alls. De fertila flytningarna slutade igår, och fortfarande ingen temperatur höjning som visar att ägget släppte:( bara vänta och se nu hur det blir. om kroppen försöker igen, eller vad.

hoppas ni har en bra helg nu!

glad påsk!

• Resande

Hoppas du får temp. höjning snart så att ägget släpper Jenny. Grubbla inte för mycket över flytningarna, de kan se ut hur som helst och behöver inte ens märkas av (de finns där de gör mest nytta). Jag har allt ifrån jätte rikliga till icke-existerande och cykeln är precis lika lång varje gång så man kan inte lita på det där...

Här har det varit jätte skönt i helgen, vi har rensat hemma, gjort oss av med massa onödigt, möblerat om lite, städat och satt upp bilder Det har blivit mycket mysigare hemma nu. Vi hann även med att fika vid vattnet och grilla lite Hoppas du också har en bra helg!

• jennyHI

hej tjejer, hur går det för er???

imorse fick jag tillbaka mina flytningar. helmysko. och idag tog jag ett till äl test och det kom ut positivt(tror jag i alla fall, så svårt att se på de icke digitala testen). Vi passade på och mös riktigt mycket imorse innan mannen gick till jobbet, vilket var tur för sedan ringde han och frågade om han fick gå på bio med killarna på jobbet. Så, jag hoppas temp höjningen kommer snart.

hur går det för er? några känningar ännu???

• Bliglin

Godmorgon JennyHI!

Ja det låter mysko, som att kroppen försöker äl:a för andra gången!? Men nu kanske den gör det!
    Hoppas det!

Här finns inga känningar alls. Har nog aldrig känt mig så icke-gravid, med tanke på att jag ofta brukar inbilla mig . Men nu känns ingenting. Fast det är ju iof bara knappt 4 dagar sedan inseminationen, så jag kan ju knappast känna nåt, ens om ngt ägg har blivit befruktat...

Men Fiji, du börjar ju närma dig BiM nu väl ?
    Hur känns det?

Nu ska jag bege mig ut på en morgonpromenad. Kram.

• jennyHI

vid äl, har ni tjejer känt av något annat än äl kramp? mina bröstvårtor har levt ett eget liv de sista 3-4 dagarna. dem är väldigt ömma och varma, aldrig haft det så förut, men det kan ju vara clomiden som påverkat.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?