• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Ja, så försöker jag med att tänka, dvs "man får vara glad om det tar sig"

Men visst blir man lite nervös... och förhoppningsvis har inte du svarat lika bra på clomiden (eller hur man nu ska säga). Men det funkar ju så olika på alla människor... och vem vet, jag kanske inte skulle ha haft fler ägg på gång även om jag hade tagit dubbeldos?

Men jag känner mig lite "harig" ... och jag frågade min doktor om han alls tror att min livmoder klarar en tvillinggraviditet (snacka om att gå händelserna i förväg ). Och jag blev inte precis lugnad heller, för han sa att "ja, det kan kanske gå. Men risken är väl att du får tillbringa andra hälften av graviditeten i sängen, du kommer isf inte att kunna arbeta"...

Men, men. Nu hoppas jag på att bli gravid med EN bebis
    Resten får man väl tänka på OM det skulle uppstå några komplikationer...

Tummar tebax!

JennyHI: Ingen stegring ännu? Tummar för att den kommer snart nu!
    Kram B

• jennyHI

hej tjejer!

jag vet inte om äl har passerat, men tempen har varit som en jojo de sista dagarna. Jag tror det är fortfarande clomiden som spökar där. Annars har jag fått mer och mer ont på sidan vid äggstockarna. Mest på vänster sida, men emellanåt även på höger sida. även känt mig väldigt uppblåst och en del huvudvärk. Jag tror egentligen inte den har passerat pga att värken sitter kvar och tempen går upp och ner. den skall väl stabilisera sig lite i alla fall efter äl?

hur går det för er andra nu då? det börjar bli nervöst nu, Fiji, du har inte långt kvar till bim nu ju!!!

• Bliglin

Låter som du har äl på gång Jenny Hi!
    Jag upplever att min temp går upp i två steg vid äl, dvs först stiger den med 0,2 och sedan dagen därpå med ytterligare 0,2... Och lite huvudvärk brukar "fördebåda" för mig också, under äggmognad (tror jag iaf, känner av det själv just nu) så du äl.ar nog vilken timme som helst!

Fiji: Hur känns det? Några symptom på äggfästning... eller försöker du att inte känna efter?

Jag är har svårt att få tiden att gå tills imorgon... ska bli så skönt att få det gjort. Nu oroar jag mig bara för att spermierna inte ska hålla måttet... och har svårt att tänka på annat. Har börjat spänna ordentligt över äggstockarna också, så jag antar att ägget/en släpper snart. Känner mig lite uppblåst i allmänhet och är glad över kjolinköpet Har svårt att stänga jeansen just nu...
    Kram B

• Resande

Jenny tycker också det låter som om äl är på g. Jag började få mer ont i början av veckan och sedan kom stegringen på onsdagen så förhoppningsvis är du där när som helst.

Vad spännande imorgon bliglin! Hoppas verkligen det finns tillräckligt med bra simmare, men det räcker ju att en når fram. Man vill ju ändå att de sprutar in några miljoner så att chanserna ökar. Jag håller tummarna! Vilken tur att du införskaffade kjol om du är så uppblåst Jag har ofta problem med magen och har därför mina svullen-mage-byxor som är jätte stora i midjan Det ska bli kul att höra dina tankar om kroppen efter insem och se om du reagerade likadant.

Jag vågar inte känna efter, alla mina s.k symptom kan ju lika gärna vara clomiden. Vanligtvis hoppas jag ändå men nu tänker jag hela tiden att det bara är hormonerna. Igår hade jag lite mindre ont i tuttarna men idag är smärtan tillbaka rejält. Det gör t.o.m ont att ta på sig bh:n eller tvätta sig Förvånad Jag har fått ökade flytningar men det är säkert också bara hormonerna, har läst att det är vanlig biverkning. Känner mig inte ett dugg gravid men vet inte om det ens skulle märkas än... Det är bara att hoppas på det bästa. Jag försöker okupera mig med massa annat för att inte tänka så mycket

• Resande

Bliglin- lycka till imorgon!! Ska tänka på er och hoppas på det bästa. Det vore ju fantastiskt om vi kunde plussa ett par veckor efter varandra Kram!! Jag håller tummarna för att det ska finnas nog med bra spermier som möter dina ägg

• jennyHI

åh hoppas det går jättebra nu och att ni båda plussar och får en julbebis:)

själv sitter jag här nu, sjuk som attan. Börjar fundera på om man får svagare immunförsvar när man har äl, de få ggr jag har haft äl så har jag alltid blivit sjuk. Men i alla fall, vet nu att äl inte passerat. tempen är fortfarande låg och har mer och mer äl sekret. vilket är bra! Skall vara hemma sjuk i morron, och mannen min är ledig, så då kommer han inte undan!

förresten, vet ni när man har som mest äggvite sekret? är det när ägget lossar, skall lossa eller redan har lossat?
    Fiji, du borde vara rätt nära implantations stadiet nu. Hoppas att du får några känningar snart! Jag vill så gärna att ni båda skall lyckas nu.

• Bliglin

Godmorgon (eller godkväll för dig ) JennyHI!

Vet du, en läkare sa en gång till mig (när jag var där för ont i halsen) att det är jättevanligt att kvinnor känner sig förkylda och får förkylningsbesvär i samband med ägglossning. Det beror, enligt honom, på att slemhinnan i livmodern växer till vilket påverkar slemhinnorna i övriga kroppen också etc etc. han hade ngn ytterligare förklaring också som jag inte kommer ihåg. Men ville bara berätta att det tydligen är vanligt! Dock är det inget fel på immunförsvaret utan bara en slags "förkylningskänsla". Hoppas verkligen att det är det du känner av så att du INTE blir sjuk nu till påsk!

Jag tror att det är himla olika med sekretet för olika kvinnor... men för min egen del så upplever jag att jag har rikligt 1-2 dagar innan äl, och sedan försvinner det blixtsnabbt efter äl. Jag tror t o m att det ibland upphör för mig på själva äl-dagen (!?). Men denna månad har jag inte haft något alls!
    Beror kanske på pergon(clomiden)? För jag upplever att mitt sekret nu har varit jättetjockt och kletigt och lite gulare än vanligt (sorry för äckelbeskrivningen).

Men det låter ju strålande att du har äl-sekretet nu JennyHI

Hoppas vi blir tre plussare

(fast jag försöker hålla nere förväntningarna för min egen del... för jag vet precis hur det känns när mensen kommer och man hoppats så mycket... )

Tack för lyckönskningar! Snart är det dags *spännande*

• jennyHI

åh vad bra att man kan få lite sådär förkyningskänsla nr man har äl! det förklarar ju varför jag ibland får lite på det sättet som sedan går över efter 1-2 dagar. Jag kan nog jobba imorron, men jag tror jag stannar hemma en dag och myser med min älskling istället för att öka på chanserna!

när har du tiden idag bliglin??

även fast jag tror att vi inte får pluss denna månad, så blir jag faktiskt glad av att bara få min mens. det betyder ju att clomiden funkade med att få tillbaka den utan att äta progesteron. Ett steg i rätt riktning! Men, jag hoppas ju i alla fall lite grann. Och visst vore det kul med en liten julklapp?

jag håller verkligen tummarna för er tjejer. ni har kämpat så länge och ni förtjänar verkligen att få ett pluss nu!

• Bliglin

JennyHI: Aha, om det brukar gå över snabbt så är det säkert pga äl
    Jag hoppas det

Sambon ska in vid 10-tiden och lämna sperman och jag ska in vid 13-tiden och bli inseminerad... så nu ska jag logga ut och laga oss lite frukost...

Tack för dina tummar, jag tummar för dig med!

• jennyHI

åh vad spännande!!!!! hoppas du kommer in efteråt och berättar hur det gick

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?