• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Tack för peppning B. Jag är nog lite extra känslig i och med att jag är hormonell, nervös och allmänt gnällig Visst blir det en kul historia att berätta för blivande babyn... Allt som gick galet och hur vi till och med lyckades repa lacken på vår lilla söta bil i brådskan till att få tillverka baby Även om det skulle skita sig med inseminationen så har vi prickat in äl bra själva så det finns ändå hopp om livet Återkommer!

• Bliglin

Ok, Lycka till nu! (bra att ni helgarderat )

Kram B

• Bliglin

Hur har det gått Fiji? *orolig*

Hoppas du bara är hemma och vilar upp dig...

• Resande

Hejsan! Glömde visst uppdatera här inne också

Det gick bra! Vi hämtade upp laddningen vid 12 och sedan var det bara att vänta på min tur hos gyn vilket tog bra länge. Jag började bli orolig för hur länge de små simmarna skulle kunna klara sig... Inseminationen gick jätte fort, gyn sa att nu nyper det till och då gjorde det lite ont och sedan kände jag av vätskan när de sprutades in. Jag fick ligga i 5 min och vila innan det var dags att åka hem. Hon gjorde ingen koll av mig utan sa att risken för flerbörd är minimal. Enl. henne så finns det bara en 5% chans för tvillingar och fler än det är i princip obefintligt. Det jobbiga var att vi träffade på en bekant utanför som frågade om vi väntar, eftersom torsdagar är den dag då alla blivande mammor kommer dit. Jag fick förklara att vi var där just för att vi inte lyckats än...

De sprutade in ca 25 miljoner efter att det blivit tvättat. Jag tror det var typ 62% de kunde använda, resten var icke-dugliga. På kvällen hade jag jätte svullen mage och mådde lite illa, vet inte om det var av inseminationen eller något annat men jag låg i soffan hela kvällen för att det gjorde för ont att röra sig. Kan ha varit min ibs eller bara vanlig äl-smärta men det var lika bra att vila upp sig.

Hur är det med er andra? Biverkningar? Känningar?

• Bliglin

Aah vad skönt att höra att det gick bra Fiji!
    Här hålles tummarna! (och tvillingar skulle väl inte vara fy skam det heller )

25 miljoner låter kanonbra! Själv hoppas jag på att sambons spermier ska vara minst lika bra (ok, dåliga;) som vid hans spermaprov... vilket förhoppningsvis borde innebära omkring 10 miljoner efter tvätt *hoppas* Han har iaf käkat zink och folsyra dagligen sedan dess...

Har funderat lite på tidsskillnaden mellan oss, jag, du och JennyHI. Hur många timmar skiljer det? Försökte klura ut igår nämligen vad klockan skulle vara hos mig när hon var 12 hos dig
    (Vi har samma tid som Sverige)

Och Näpp, jag har sluppit biverkningar hittills *peppar, peppar*. Är lite yr timmarna efter att jag tagit tabletten och blir trött av dem, började gäspa halv tio igår och gick och la mig... men var ändå som en klubbad oxe i morse. Gissar iaf att det är clomidens fel.
    (sen oroar jag mig en hel del för blodproppar och annat jox, mest av ren och skär medicin-fobi... men jag försöker att tala förstånd med mig )

• Resande

B jag gillar inte heller att ta mediciner. Äter inte ens huvudvärkstabletter förrän jag har så ont så att jag inte kan hålla ögonen öppna Jag var också rejält trött men trodde det var pga en infektion i kroppen men kanske var det clomiden då? Hoppas du fortsätter må ok! Förresten har jag ätit p-piller i 10 års tid så jag borde inte vara nervös för hormoner i alla fall Vad bra att din man käkar vitaminer för att förbättra chanserna. Både du och han bör även försöka få i er omega 3. Har vänner som lyckats när de ätit linfrö-olja men jag vet inte om man ska ta det kring äl och vid ev. graviditet så jag har inte vågat ta det den här gången. Maken äter det däremot jämt. Jag har absolut inget emot tvillingar men eftersom jag är en själv så skulle jag helst vilja ha en åt gången, eller börja med en och sen få tvillingar kanske om man nu fick bestämma sånt. Fast bara det blir så får det gärna komma två på en gång

För mig skiljer det 5 timmar till Sv (de ligger före).

• Bliglin

Skoj att du är tvilling Fiji! Måste vara roligt
    Jag har iof en syster som bara är 11 månader äldre än mig, det är också bra. Vi har varit som kompisar hela uppväxten (och fortfarande förstås).

Hoppas på att ägg och spermier sköter sig nu därinne... och gör vad de SKA!

Jag kommer att vara utom data-håll hela helgen tills på tisdag :-/ Men återkommer då efter mitt första VUL med lägesrapport...

Trevlig helg tjejer!

• jennyHI

hej tjejer!

har varit borta härfrån ett par dagar nu, har haft e himla massa att göra på jobbet och fått jobba en massa övertid.

Hur går det för er? och hur gick inseminationen Fiji?? Jag hoppas verkligen att det blir ett pluss på stickan snart! Hu många dagar efter äl är du på?

Bliglin, sverige ligger ungefär 12 framför oss här på hawaii. en rund och bra siffra:)

själv har jag som sagt var, varit mycket upptagen med jobbet. Men nu tror jag även jag börjar känna av äl lite. Lite ont på sidorna, men inte alltför mycket. inte som mensvrk i alla fall. Jag hade tänkte köpa äl stickor för att testa, men beslöt mig för att inte göra det trots allt. min plan är att dra mannen min till sänghalmen varje dag tills min temp går upp. OM jag nu får äl av clomiden...hoppas!!!! Jag är just nu på dag 13 cykeln.vet inte om jag mins helt fel, men brukar inte äl vara typ dag 14-16?

• Resande

Hej jenny!
    Inseminationen gick bra. Hade lite små värk på kvällen och sedan under fredagen, men nu sticker det bara till ibland och så gör det lite ont i rygger också. Inget värre med andra ord Jag har däremot så fruktansvärt ont i brösten och bröstvårtornaSkrikandes. Det gör ont att ta på sig bh:n och duscha. Måste vara clomiden som gör det. Meningen var att vi skulle fortsätta att försöka själva efter inseminationen också men jag har haft lite ont där nere och har därför inte velat göra något. Förhoppningvis är det någon bra spermie som hittar fram till ett ägg som förhoppningsvis är av bra kvalite. Vi är lite oroliga för att det inte ska ta sig med detta heller Ledsen vet inte hur länge man ska orka ta hormoner, genomgår insemination och fortsätta kämpa... Min man börjar också bli riktigt less och vill att det ska ha tagit sig den här gången. Naturligtvis är det ändå av våra bekanta som precis blivit gravida... Jobbigt!! Jag vill också!

Ang. det här med äl så är det lite osäkert med pergo. Jag fick på dag 15 (dvs mens ons 14/3 och sen ÄL-stegring ons 28/3) men vet många som fått senare eftersom cykeln kan bli något längre. Det är bara att fortsätta älska, varannan el. var tredje dag för att försäkra sig om att man inte missar det Jag är lite osäker på när ägget verkligen släppte men det borde ju skett antingen under torsdagen el. fredagen som senast.

Bliglin om det bara skiljer 11 mån mellan dig och din syster så är ni ju pseudotvillingar (heter det väl?). Jag har en bror men vi har inte varit speciellt nära förrän vi kom till 20 års åldern. Jag har alltid umgåtts med äldre och han med yngre och så hade vi helt andra intressen. Vi har nog ändå alltid funnits där för varandra och stöttat varandra mot resten av världen

Hoppas ni har det bra! Kram!!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?