• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Hej tjejer!
    Vet inte vad som händer med FL... jag skrev ett jättelångt inlägg igår men slängdes ut och sedan kom jag inte in igen .

Nåväl, jag fick mens igår som beräknat och har rena rama störtfloden .
    Trist att du också fick mens Fiji!

Half: Jag tummar järnet!

Just nu grubblar jag mest på om vi ska ta uppehåll till augusti med hormonstimulering/insemination eller vad vi ska göra... *grubbel*

Hoppas verkligen din cysta tar och packar ihop och flyttar snart Grisen!
    Kram B

• Resande

Jag har haft samma problem med FL också och blivit utkastad några gånger, så irriterande! Tråkigt B att du också fick mens Fy bubblan vilken envis kärring!! Jag tror hon låter oss ha kul under sommaren utan att behöva tänka på allt eftersom det är sista barnlösa sommaren det bestämmer vi nu Vi tar ett avbrott från clomid och allt annat dels för att vi inte kommer att vara i samma land men också för att vi behöver få tillbaka lite glädje och passion i relationen. Förstår om ni ändå vill köra på eftersom ni trots allt får göra IUI. Svårt val!

Håller tummen stenhårt för dig Half!! Hoppas det ska gå vägen

• Hallonbrus

HEj Flickor!
    Gu vad tråkigt med all mens...=( Det är hur orättvist som helst och absolut vår tur nu!
    Jag satt och mös med en liten 3 månaders tös idag. Jag har haft svårt att vara kring nyblivna föräldrar för jag mår bara så dåligt. Men denna tösen är en liten provrörsbebis och jag vet att föräldrarna gått igneom samma helvete som vi...Å då kan man ju inte annat än att vara jätteglad för deras skull.

Som jag förstod det så var det svårt att bli gravid på pergon men däremot så brukade det bli många ägg inför IVF så jag hoppas på det!

Njut nu riktigt av sommaren! Det blir vår tur snart...!

• Bliglin

Hej tjejer!

Tack för ert stöd! Just nu känner jag mig ändå tyvärr så himla deppig. Känns verkligen hopplöst just nu.

Kanske för att jag har mens (och då är alltid humöret i nivå med fotknölarna) eller för att det känns jobbigt att ha misslyckats 3 ggr på raken och att jag inte alls egentligen vill ta någon paus, dvs jag pallar inte med en behandling till just nu... men att vänta i 2 månader känns också jättejobbigt.

Jag brukar vara bra på att skärma av, men nu går det TUNGT. Två kvinnor på franskakursen är gravida och jag upplever att jag möter en par tre stycken gravida i snygga sommar-vänta-barn-tunikor så snart jag går utanför dörren... Som sagt, jag brukar vara bra på att skärma av, men just nu går det tungt. Min svägerska väntar nedkomst vilken dag/vecka som helst och det vore lögn att säga att jag förhåller mig helt oberörd till det faktum att vi nu snart firar fyraårsjubileum i bebisverkstan och FORTFARANDE inte fått sett ett enda plus på stickan här hemma.

Näe, vad deppig jag låter. Men jag känner mig mycket låg. Ska försöka pausa från FL ett tag och hämta lite krafter... för så snart jag loggar in här så påminns jag om att jag själv INTE är gravid och att jag nu ser fram emot (not) en fjärde sommar där jag kan dricka vin till alla grillkvällar medan mina kvinnliga vänner går med sina magar eller ammar... jag står liksom inte ut.

Hade, helt ärligt, hellre hoppat över hela sommaren om jag hade vetat att jag skulle bli gravid i september, typ.

Nåja, jag lär väl knappast kunna hålla mig härifrån särskilt länge , även om jag ska försöka.

Håller en tumme för er såklart!

Kram B

• Resande

B massor med kramar till dig!! Förstår att du inte orkar och att du känner dig så grymt låg efter allt som varit och så länge som ni försökt! Orkar ni försöka med inseminering igen fast UTAN clomiden så att du ändå kan få vila kroppen lite? På så sätt utökar ni era chanser men du slipper alla jobbiga biverkningar man får av tabletterna?

Bliglin när ska ni få komma på ivf-möte? Av alla de jag känner som är 30 plus som försökt i något år så har det bara ploppat fram graviditeter nu eftersom de tjejerna fått komma igång med ivf. De flesta har lyckats inom de 3 första försöken så kanske är det den väg som ska lyckas för oss också? Jag har satt hoppet till det. Nu har ni fått försöka några gånger med IUI så kan ni inte få påbörja processen för ivf, eller är det något ni inte är redo för?

Anledningen till att jag orkar vara glad och positiv just nu är nog dels för att vi bara försökt i 20 månader och att vi har flera resor just nu som jag ser fram emot. Dessutom jobbar jag som nanny och får då ta del av alla de jobbiga bitarna med att ha barn och då kan jag lättare intala mig att det inte är så dumt att få några veckor till med bara maken- fast självklart längtar jag också efter tillökning hela tiden och är jätte trött på alla dessa stora magar man ser stup i kvarten!

• Hallonbrus

Bliglin
    Jag vet precis hur du känner. Det är så svårt att vara glad åt andras graviditeter när man själv inte kommer någon vart. Men det är bara till att deppa ett tag å sen rätt som det är så orkar man ta nya krafter. Så fungerar ialla fall jag. Men man måste få vara ledsen och deppig och känna att allt är hopplöst. Och det spelar ingen roll hur mycket andra försöker muntra upp en...så småningom så går det uppåt igen.
    Jag tycker oxå det är jobbigt att gå in här ibland men det känns som ett väldigt stöd att ha er alla.

Fiji; Det är inte bara guld och gröna skogar med små bebisar inte... =)
    Jag brukar ta hand om mina syskonbarn en massa. Ibland kan man till och med tycka att det är rätt skönt att bara ha sig själv att se efter... Men självklart skulle jag gjort allt för att få vara mamma på riktigt i alla fall

• Resande

Hallonbrus- självklart skulle jag ge vad som helst för att ta hand om mina egna barn istället för andras men när det nu inte vill sig så känns det lättare att tänka på det som är jobbigt också Men det fungerar naturligtvis bara på dagar när man mår ok, är man deppig så hjälper inget och då håller jag mig ifrån världen. Svårt att orka med andras graviditeter och barn när man mår jätte dåligt och sörjer över oförklarlig barnlöshet.

• jennyHI

hej tjejer! nu är jag äntligen tillbaka från semestern. eller ja, semester och semester... var med familj på dagarna och jobbade på nätterna så, så mycket semester vart det ju faktiskt inte!!!

hur går det för er?? inga roliga nyheter ännu??? här går det inte så bra. Har ju inte haft mens sedan 19e mars, börjar bli så jobbigt nu. inte en enda normal mens på exakt ett år nu i juni, vet inte riktigt vad jag skall ta mig till längre. orkar inte gå in på en ny progesteron kur för att få mens, om det är det enda sättet att få tillbaka mensen så kan inte det vara så bra, för då kan jag ju bara ha mens var 3:e månad! eftersom jag måste vänta 3 månader mellan varje kur.

Nej, vet inte riktigt hur jag skall ta mig till just nu. Funderar på att bara släppa det hela tills mensen kommer tillbaka av sig själv, vad tycker ni tjejer?

• Tuplan

JennyHI: Jobbigt att inte ha haft mens på så länge när du bara vill ha mens så du kan försöka. Om man släpper det hela kanske det kommer igång av sig själv, vem vet. Fast det är ju svårt att bara släppa, i alla fall för mig!

Liten uppdatering från mig, jag skall börja ta Progesterone i morgon fram till jag antingen får min mens eller får ett +. Hoppas ju definitivt på det sista :)

• Resande

Välkommen tillbaka Jenny! Låter jobbigt att behöva jobba på nätterna när man har s.k semester Hoppas du hade det bra i alla fall! Det här med mensen eller frånvaron av den vet jag inte riktigt vad du kan göra åt. Jobbigt när det inte vill komma tillbaka av sig självt. Det måste ju finnas något annat de kan göra för dig, fast då kanske det krävs att mensen visar sig igen innan? Om du orkar så vänta in den men det är ju inte kul om det ska behöva ta flera månader till förståss Kan du inte höra med gyn vad det finns för alternativ?

Tuplan hoppas verkligen det tog sig den här gången så att du får ett fint plus snart Vi behöver sådana i den här tråden!

jag är helt slut- har tränat innan jobbet och idag var pappan 45 min sen hem-seeegt. Tack och lov så jobbar jag inte för dem för det hade drivit mig till vansinne, de har varit 15-45 min sena varje dag. Nu är det bara 2 dagar kvar... Det ska jag väl stå ut med

• half

Hej allihopa...

nu är jag 15 dagar efter ÄL och BFN.Gråter Min chart och temps ser toppen ut, men det är nog bara pga 400 mg Prog. som jag äter sedan efter ÄL pga tidigare missfall.  Känner mig jättegravid men vet nu att det är bara Pergo samt de prog-vaggissarna.

Är deppig och förba**at trött på att inte få bli Mamma.  Snart blir det för sent för mig.Fundersam

Tack för att ni finns här.....skriver mer sedan när jag inte hatar Livet, lol.

• Krusbär

Hej!

Hittade en intressant artikel på nätet om Pergotime. Där varnar man för att skriva ut Pergotime till ofrivilligt barnlösa kvinnor med en normal ägglossning, eftersom det kan skapa nya problem och göra det svårare att ställa en korrekt diagnos.

www.inciid.org/article.php

• jennyHI

fiji, vad kul att se dig, hur går det för dig? är det dags för en ny insemination snart?

jag sitter och funderar på om jag skall prova en ny läkare. kanske får dem ändan ur vagnen då att hjälpa till lite mer...jag vvägrar egentligen att tro att det har med vikten att göra, så himla överviktig är jag ju faktiskt inte! men men, vad gör man inte för att roa dem...

• Bliglin

Hej Jenny!

Skoj att du är tillbaka . På min front har det varit lite deppigt nu i ett tag men jag börjar få upp humöret lite nu... så sakteliga. Hoppas på en ostimulerad insemination lagom till midsommar. Sedan blir det 3 inseminationer med menopur med start i slutet på augusti ELLER IVF-start. Ska prata med min läkare på måndag och höra vad han tycker...

Vad jobbigt med din mens . Förstår att det måste kännas jättefrustrerande. Jag har inte heller några råd att komma med annat än att det kanske är värt att byta gyn!? Av vad jag läst här på FL så kan ju så lite som 5 kilo göra skillnad på mensens vara eller icka vara... men jag vet inte.
    Jag tycker inte alls att du ser överviktig ut av din lilla bild att döma .
    Fasen vad tröstlöst, för det är nog inte så skoj att både äta piller för att få blödning och sedan piller för att få äl... Men man tycker ju att en erfaren gynekolog borde veta på råd

Jag hoppas det löser sig snart! (personligen tror jag inte ett skvatt på att "psyket" har med saken att göra... så att försöka fokusera på ngt annat tror jag varken gör till eller från).

Tack för allt gulligt ni skrivit till mig!

Det känns lite bättre nu i takt med att mensen upphör och jag börjar se lite framåt igen.

Fiji skrev: "Bliglin när ska ni få komma på ivf-möte? Av alla de jag känner som är 30 plus som försökt i något år så har det bara ploppat fram graviditeter nu eftersom de tjejerna fått komma igång med ivf. De flesta har lyckats inom de 3 första försöken så kanske är det den väg som ska lyckas för oss också? Jag har satt hoppet till det. Nu har ni fått försöka några gånger med IUI så kan ni inte få påbörja processen för ivf, eller är det något ni inte är redo för?"

Tänkte försöka svara på dina frågor Fiji: Jopp, jag tänker ungefär som du skriver. Och grubblar på om det vore lika bra att köra IVF typ NU. Men anledningen till att vi gjort inseminationer är att min läkare föreslog det, vi har redan haft vårt första IVF-möte... vilket resulterade i att läkaren rekommenderade inseminationer till att börja med. Så vi går ju nu redan på en IVF klinik och gör insem. Men jag ska ta upp frågan med Dr på måndag och höra om vi ska köra IVF i augusti eller om han vill framhärda med 3 st insem till med Menopurstimulering. (!?) Själv är jag lite kluven.

Å ena sidan är jag lite rädd för IVF-hormonerna och alltihopa... så det känns skönt att "hoppas" på 3 inseminationer till. Å andra sidan är jag också rädd för att det är slöseri med tid.
    Min läkare menar dock att man "lika gärna kan lyckas på den sjätte inseminationen som på den första eller tredje". (Och han anses vara en av fertilitetsexperterna här i Bryssel). Samtidigt har jag läst att andras läkare anser att det är meningslöst att göra fler än 3 inseminationsförsök.
    Så jag vet inte vad jag ska tro.

Men med tanke på att man säger att ett "normaltfertilt" par har ca 20 procents chans att lyckas OM de prickar äl en viss månad... så tycker jag att det verkar rimligt att försöka åtminstone 6 ggr med insemination... Vad tycker ni?

Sorry, det blev ett jäsingens långt inlägg

Linis2007: Välkommen till tråden!
    (Tyvärr kunde jag inte hitta ngn artikel när jag klickade upp din länk... kanske kan du försöka igen?).

Varma sommarkramar till er alla!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?