• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Bliglin: Det kanske är tvärtom - man kanske ägglossar lättare om man vilar...  Det som är normalt för person A är onormalt för person B. Ja, du vet resonemanget... Bidde det en eller två mogna blåsor nu? Usch, för flyttstädning! Jag har lovat mig själv att aldrig mer flyttstäda. Jag ska köpa den tjänsten nästa gång och därefter. Varje gång jag har flyttat och kommer till den nya lägenheten så inser jag hur jävla onödigt noggrant jag städat i min lägenhet som jag lämnade. Grrrrrrr! Det är ju verkligen tungt att flyttstäda.

Sniik: Äl-testade du på kvällen och fick positivt utslag då, alltså? Vad använder du för märke? Jag är fortfarande utan äl vad jag vet. Dag 21 idag, jag kan nog sluta sticktesta nu...

Fiji: På vilket sätt har du ont? Jag hade så ont förra fredagen att det gjorde ont att känna vibrationerna från gångstegen liksom. Hörde chefen av sig och ni kan komma in? Jag tror nog att alla människor som går igenom det vi gör känner orättvisa å allt vad det kan vara.

Hallonbrus: Bra att du ska gå till läkaren. Hoppas han/hon kan hjälpa dig på något sätt. Jag tuggar vidare på min medicin, finns inget annat val för mig. Grattis på födelsedagen imorrn!

• Grisen71

Bliglin: Glömde svara på din fråga. Enligt cykelräkningen har jag BIM 31 maj. Det är dag 27.

• Bliglin

Ho ho på fredagskvällen!

Vet du Grisen, jag tycker det låter som en klockren ägglossnings-smärta för dig förra fredagen, stegring eller ej. Iaf är det precis så det känns för mig, det tar ont att gå, det tar ont att sitta... i synnerhet efter pergostimuleringen... Så jag håller tummarna stenhårt för dig tills på torsdag fredag om en vecka. Tjohoo vad spännande

Och vg städningen... PRECIIIS! Jag städar som en besatt och är alltid livrädd att de ska hitta ngn fläck som jag missat vid kontrollen... (det har hittills aldrig hänt ) men jag flyttar ALLTID in i svinstior (no offense ) själv, tyvärr

Jag hoppas på minst två mogna blåsor, en på vänster såg jag ju t o m själv, den var klotrund. Men jag har lika mycket äl-smärta på höger sida, så jag är nästan säker på att det är minst en mogen där med... *hoppas* (på tisdagsvulet såg vi ju två blåsor på höger, på torsdagsvulet hittade han inte riktigt äggstocken ). Men har så pass ont nu ikväll så jag är lite skraj att de ska hinna släppa innan imorgon vid 10-tiden. (har också funderat lite på varför vi bara gör en insemination per cykel medan ni och många andra gör flera...)

Fiji: Ingen fara, du lät inte bitter och elak... eller kanske Men isåfall är jag lika bitter och elak själv (om det nu är ngn tröst). Toktummar för en stegring för dig imorgon.

Kram och gonatt!

• Grisen71

Bliglin: Jopp, vi säger att det var klockers! Smärtanalysen verkar ju vara samma. Tack för dina tummar!

*Garv!*  Men... svinstior som kan vara så smakfulla?!?!

Sist jag flyttstädade kom jag på mig själv att pillerengöra på nåt svårt ställe i nån del av köksfläkten med hjälp av tandpetare... idiot.

Hoppas att båda släpptajmar! Vad kostar det för dig att insem?

• Sniik

Hejsan tjejer!
    Vilket underbart väder det är. Ska snart ta en promenad till några vänner och grilla lunch nu i solen..underbart. Sen fyller en vän 30 ikväll så då blir det fest. Skönt att ha något roligt att se fram emot. Känner att det behövs. Hatar denna väntan fram till bim-dagen. Filmen var helt ok, fast jag tycker nog att de föregånde 2 var lite bättre.

Fiji- Jag tycker inte du lät elak, bara lite ledsen. Man måste ju ventilera sig ibland. De som lyckas få barn direkt förstår ju inte hur jobbigt det är. Jag har en vän som är jätteöverviktig och har 3 barn som hon fått hur lätt som helst. Jag har berättat för henne hur svårt vi har att bli gravida och hon säger att hon förstår för att i nästa ögonblick säga till mig att jag kan vara glad att det tar tid för det är så jobbigt med barn och att man inte får sovaa mm. Irreterande. Hoppas äl dyker upp nu då.

Grisen- Ja, jag testade på morgonen och då var det negativt och sen fick jag för mig att testa på kvällen för det värkte så och då var det positivt. Jag använde apotekets test, Apoliva tror jag det heter, växlar lite mellan det och cb.

Just det, vi har fått tid på Sophia hemmet i början av aug. Känns skönt att då äntligen få riktig expert hjälp.

Kram S

• Grisen71

Sniik: Ja, det är verkligen superväder idag! Nu ska jag gå ner på gården och slabba med blomjord och plantera i blomlådorna.

Ahaaa, jag använder cb. Brukar alltid funka perfekt. Kanske missade jag helt denna gång. Får förhoppningsvis nån typ av svar på måndag = blodprov.

Välkommen till SH då! Vart ska du gå någonstans? Jag går på Andrologen där vi gör vår utredning. Vi har en SH-tråd under inseminationsrubriken, ifall du vill joina.
    www.familjeliv.se/Forum-7-129/m19930258.html

• Bliglin

Vad mysigt att ni har så fint väder i Stovkholm Sniik och Grisen! *avis* Här är det ganska kallt idag och regnet hänger i luften... Men det är iof skönt för vi packar lådor och bär grejer så vi hade inte kunnat njuta av solen iaf (surt sa räven ).

Nu är jag inseminerad färdigt för denna cykel. Det gick bra, men jag hade en annan läkare än den jag vanligtvis har... som var btydligt oskickligare och det kändes som det tog en evig tid och ont gjorde det . Men jag tror iaf att tajmingen blev bra nu .

Grisen: Det kostar 220 ? per insemination, dvs snett under 2 200 kr.
    (Då är det 2 vul á 50 ?, en insemination á 50 ? och spermatvätt 70 ?)

Så till de 220 ? tillkommer kostnader för blodprov och medicin (pregnyl) samt kostnader för att ta pregnylsprutan eftersom jag åker in på akuten och får den given till mig... så totalt landar en "insemination inkl allt" på drygt 3000 kr för oss.

Sniik: Låter som du beskriver mig vg din stegring Jag känner nästan alltid av lätt äggstockssmärta först, inser att jag bör kolla med Lh-test... och vips har jag stegring. Jag tror jag ägglossar ca 12 timmar efter stegringen... men man har ju inget facit, så man kan ju innte veta med säkerhet. Fast nu har jag ju inte kollat på länge då jag får pregnyl innan inseminationen...

Skoj att ni fått tid på SH, det verkar ju vara ett bra och trevligt ställe

Fiji: Hur har det gått? Stegring idag hoppas jag

Lördagskramar!

• Resande

Tror ni labbet ringde tillbaka Självklart kom min äl-stegring idag när det inte finns en chans i hela världen att vi får insemination den här månaden Hade stegringen väntat till imorgon så kunde jag ju ringt in på måndag och hoppats på en tid då! Så typiskt!! Det kan ju vara det som behövs för oss för att det ska lyckas så får vi aldrig göra det! Grrrrrr

B skönt att du fick gjort IUI, håller tummen för att det ska ha varit perfekt timing den här gången så att det ska vilja ta sig Tråkigt att du fick gå till någon annan som inte var lika duktig men om det gjorde mer ont så kanske det var mer effektivt Håller tummen!

Härligt med fint väder och det har vi faktiskt här också. Vi ska till gymmet och sedan till stranden en sväng! Jätte skönt. Det har varit soligt de andra dagarna men blåst jätte kallt.

Grisen det är så min äl-smärta känns också. Jag har ont i flera dagar när jag går, sitter och det är precis som du beskriver som om det vibrerar där inne när man rör sig. Sedan fick jag extrem smärta förra gången (ca 36 h efter stegring) då jag inte kunde sträcka ut benen, inte stå eller ligga eftersom det kändes som om någon tryckte in en kniv i magen på mig. Det var på höger sida där jag haft cysta förr så det kanske var en sådan igen?

Nä nu ska jag försöka få i mig lite mat så att jag orkar träna. Hoppas ni får en underbar lördag. Kram!

Nu måste det vara vår tur...
  • half

Hej!

Jag har läst igenom mycket av denna enorma tråd....nu vill jag gärna hoppa i om jag får?

Jag är en "gammal tant" på 43, men träffade "the love of my life" vid 40 års åldern. Han har barn från tidigare så att jag är extramamma, men det är ju inte samma sak. Vill bli Mamma, vill heta Mamma, vill ha rättigheter och inte bara ansvar.

Vi är gifta sedan 05 & blivit med barn 3 ggr senaste 12 månader "på egen hand"...men fått tidiga MF/MA 3 ggr. Hemskt, och sista var just för 6 v sedan.

Blev rejält less på att bli "hjälpt" inom öppenvården med att de sagt "Du har fått MF". Jatack, det förstår jag nog. VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ? Bestämde oss för att få riktig hjälp & tog kontakt med en fert. spec. i Stockholm. Körde 3 tim dit och fick mycket hjälp, info, VUL med förklaring om ALLT han såg (sade att jag såg minsann mycket ung ut inuti! Och mycket fertil! hehe, vad bra). Har alltid haft regelbunden mens & ÄL...men han misstänker att jag lider av låg progesteron vilket Pergo (samt Progesteron vaggisar efter O) ska hjälpa med.

Är nu på dag 12 på första kur 100 mg....imorgon ska jag ge mig själv Ovitrelle sprutan i magfettet. Tur att jag inte är spruträdd!

Tack för att ni finns här....jag är också aktiv på www.pregnancy.org där de har en Clomid grupp. (Har engelska som modersmål då jag är amerikanska från början.)

Önskar er all lycka med bebisfabriken & hoppas att jag får ställa alla mina dumma frågor här!

Ingrid

• Bliglin

Hej och välkommen hit half!

Usch, du verkar ha haft din beskärda del av missfall . Hoppas det är slut med det nu då du både ska äta pergo och få progesteron. Bra att du är en ungdom inuti, inte illa . Kanske är det denna månad som det ska bita sig kvar ett litet frö hos dig. *hoppas*

Fiji: Nä fy fasen vad otur du har med din stegring . Hoppas ni lyckas på egen hand så ni kan "ge fingret" åt den där kliniken helt och hållet . Jag tycker att du låter strong och stark! Och skam den som ger sig!
    Jag har så lätt för att jaga upp mig över att "det kanske är fel tid" eller "nu kanske inte slemhinnan blir bra"... eller vad som helst. Så jag ska försöka anamma lite av din coola attityd. Men jag hoppas också att ni ska få mer hjälp och er klinik ska visa lite bättre god vilja. Basta!

Jag sitter med en öl och försöker slappna av. Vi har burit lådor som besatta och har nu flyttat över en hel massa till nya lgh. Alla blommor, både inomhusväxter och balkongblommor och den nya terassen är så underbar (även fast det regnat idag). Vi har också flyttat en massa kläder och två garderober flera stora lampor och mattor och lite annat jox, så det återstår inte så himla mycket längre, mer än möbler då. Men det ska en flyttfirma komma och hämta på tisdag. Pust!

Jag frågade särskilt på kliniken om det var okej att flytta grejer och springa i trappor och bära tungt efter inseminationen... och de log bara. Så jag antar att det är lugnt. Ölen frågade jag iof inte om den tar jag ändå.

Kram tjejer!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?