• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Grisen krya på dig från förkylningen! Vad duktig du är som inte testar, precis min motsats tror jag. Jag kan inte ha godis hemma för oavsett hur mycket det finns så äter jag non-stop tills det är slut! Trots att det efter ett par kilo inte ens är gott längre så måste jag ta tills jag mår illa Generad Gissa hur jag är med gravtest då Den här månaden tänkte jag faktiskt inte köpa hem test även om det skulle bli en försenad mens, jag ska kunna behärska mig och vara lika duktig som Grisen och Sniik

Ska snart iväg och jobba igen, sen är det ledigt i helgen innan jag börjar barnvakta på måndag morgon. Jag hade så himla massa jobbiga drömmar hela natten och vaknade 4 av att jag var så uttorkad att t.o.m magen krampade! Måste vara clomiden i kombination med allergi som gör en helt igentäppt i bihålorna vilket leder till torr mun Jaja, sånt är livet. Jag är ju frisk för övrigt så jag borde väl inte klaga Ha det gott tjejer!

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    Tack för svaren... Jag läste i bipacksedeln på Pergon och där stod inget om att man inte borde dricka så då ska jag misann ta och festa loss en aning ikväll och slappna av!

Krya på dig Grisen!

Fortsätter hålla tummarna för oss alla här!
    Trevlig helg!

• Grisen71

Tack tjejer! Jag kryar på mig så smått, I hope!

Fiji: He, he, ja vi verkar vara lite motsatser dä'ra!  Skrattande 
    Torr mun har jag haft den här månaden något överjävligt. När jag vaknar på morgonen är det snustorrt. Det är okej på dagen. Tycker att det borde stå nåt om muntorrhet i Pergos biverkningslista, men jag har inte sett nån sån text där.

Hallonbrus: Helt rätt! Jag skulle också festa loss! Det kan inte vara nån som helst fara.

• Tuplan

Oj det var många inlägg, jag orkar faktiskt inte läsa igenom alla, hoppas att det är ok?!?!

Jag har börjat med Clomid 100mg/dag och i dag är andra dagen. Oj vad jag mår illa. Nån annan som haft illamående? Hoppas att det inte håller i sig hela dagen.

• Grisen71

Hej Tuplan: Jag hade lite yrsel som dök upp ett par timmar efter att jag tagit tabletten (50 mg) och sen tror jag att den extrema nattliga muntorrheten kommer från Pergon också. Muntorrheten har hållit i sig från början av kuren. Men inget illamående eller nåt annat.

Lyckades inte få något utslag på äl-stickan när jag åt Pergo. Har bara ätit det en gång (nu i maj). Ska inte göra det mer. Fick alldeles förmånga äggblåsor, fem st! Väntar just nu, inte, på mensen. Är på dag 28 idag. Pergon har ju rykte om sig att kunna förskjuta hela cykeln mer eller mindre.

Hoppas ditt illamående blir lindrigare!

• Resande

Hej tuplan och välkommen!

Du behöver inte läsa igenom alla sidorna vi klagar på biverkningarna stup i ett Se till att ha massa mat i kroppen när du äter clomid!

Jag mådde lite smått illa men jag har för mig att det var Bliglin som mådde mer illa av tabletterna. Mitt värsta problem var svettningarna och värmesvallningar. Jag har alltid tagit clomiden med mat men när jag tog på kvällen så kunde jag inte sova på natten pga av alla biverkningar. Därför valde jag att ta på morgonen med frukosten och då mådde jag bra, blev något skakig bara emellanåt. Hoppas du Tuplan slipper fler kurer efter detta.

Grisen när ska du testa? Håller fortfarande tumme för dig

Här kommer det vara full rulle idag. Ska försöka komma iväg till gymmet, sen blir det akupunktur och därefter lite strand innan vi ska på middag hos en vän. Behöver hinna städa lite där emellan Hoppas alla får en skön helg!

• Bliglin

Hej tjejer! Välkommen till tråden tuplan!

Nä, jag mådde inte direkt illa av clomiden, fick faslig yrsel timmarna efter tablettintaget och svettades på nätterna samt samlar vätska i kroppen. Senaste vändan (dvs tredje ggn) blev jag dessutom väldigt deppig ... men det gick över snabbt efter att jag tagit den sista tabletten.

Jag har pms-känningar och tror det gick åt fanders även denna gången... Men tänker inte ge upp hoppet förrän tanten kommer. Basta!

Fast denna ggn har jag inte ens fått ömma bröst av pregnylspruta nr 2 som jag fick sist... så kroppen reagerar sannerligen olika från månad till månad. Känner mig dock rejält degig och svullen i allmänhet, men det kan iof också bero på det kvava vädret!?

Nåja, kanske inte ska gnälla så mycket
    Kram B

• Bliglin

Kånkar fram vår lilla BiM-lista.

BiM-lista:

* Grisen 31 maj (oj oj oj )
    * Sniik ca 5 juni
    * Bliglin ca 8-9 juni
    * Fiji ca 9 juni

Ingen fler som vill signa på ;-?

När åker du till Sverige Fiji?

• Grisen71

Hade ju tänkt att testa före onsdag. Det ser ut som om jag inte behöver det... Börjar ana en skiftning i brunt här nu ikväll! Skrikandes

• Bliglin

Nej men hu, Grisen

fast det är ju många som har brunaktiga flytningar och plussar ändå... *hoppas*

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?