• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Här har det inte hänt nåt än. Förutom att jag är febrig och har lite ont i halsen. Har inte varit uppsvullen i magen på två dagar nu, där känns det helt normalt. Är snustorr i munnen när jag vaknar på morgonen sedan ett tag tillbaka. Konstiga symptom va?! Om ens några normala symptom alls?! Glad

• Resande

Oj då Grisen- många ju sjuka som gravida för att immunförsvaret sänks Håller tummen!

här är det helknäppt med kroppen: jag har börjat få ont i äggstockarna igen Hoppas det inte är mer äl på gång. Har inte orkat ha sex heller sen helgen så det lär ju inte finnas några simmare kvar ändå för att möta ett ev ägg Ja, ja whatever. På måndag ska jag föresten börja barnvakta i två veckor- skönt att få ihop lite pengar innan mina semesterresor. Jag hinner nog inte kolla in lika ofta då men det skadar ju inte med lite avbrott från FL.

Duktig du är B som sliter så med flyttstädningen. Man skrubbar alldeles för bra i den gamla lägenheten så det är svårt att orka göra lika bra i den nya sen

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    NÅgra dagar sen jag tittade in så jag har inte hunnit läsa allt ni skrivit. Jag har bestämt mig för att ta nya tag nu och inte deppa ihop så jag började på en ny omgång pergo i tisdags.
    Kanske en dum fråga-...MEn det är väl ingen fara att ta några cider medans man tar pergo...Jag menar man försämrar väl inte effekten eller nåt...!?

Fiji, låter jobbigt med allt regn. Vi har haft kanon väder här idag men folk verkar fortfarande inte viljka släppa vinterjackan!

Biglin: Gu vad duktig du är... Jag avskr verkligen flyttstädningen men det är kanske för att vi har flyttat så ofta. Men det börjar krisa här snart för vi har bott i samma hus i två år snart så fönsterna börjar bli väldigt skitiga. Traditionellt sätt är fönsterputsning något vi bara gör vid flyttstädning så jag vet inte hur vi ska lösa det =)

Grisen: HÅller tummarna allt jag kan...

• Bliglin

Ho ho på kvällskvisten. Jag är så trött så jag orkar inte skriva något... ville bara säga hej och att jag tänker på er!

Hallnobrus: Jag tror absolut att du kan dricka cider... (jag har iaf druckit vin flera ggr under clomid-dagarna utan problem) Vad jag vet...

Nu är det spännande Grisen

Kram!

• half

Hej tjejer!

Som Bliglin skriver så är man för trött för att skriva något mer än det....men tack för att ni finns här.

• Resande

Hejsan!

Jag är också helt slut- har jobbat, burit runt möbler och styrketränat plus att jag har allergi som suger musten ur mig. Låter som om alla andra också har fullt upp!

Ang det här med clomid och dricka så hoppas jag verkligen man kan göra det för jag har druckit öl och vin nästan varje kväll (låter som värsta alkisen ) den senaste veckan Har aldrig blivit full men ett glas kan jag ta då och då. Däremot har jag upptäckt att jag inte tål lika mycket när jag äter clomid och kan känna mig lite halvbakis efter bara ett litet glas vin. Vad skönt Hallon att du orkat ta nya tag- nu dj-ar!

Krya på dig Grisen och hoppas på plus imorgon bitti!

Natti Natti!

• Grisen71

Good morning, hoppas ni har sussat gott! Jag väntar med att testa några dagar till. Eftersom tanten under alla år varit punktlig så känns det liksom lite spännande att hon inte dykt upp på minuten nu. Jag vill inte bli besviken genom att testa idag eller imorrn, vill rida på vågen en stund till. Oddsen säger mig att hålla utkik efter tanten istället för att hoppas för mycket. Trist - jag vet. Pessovarning!

• Bliglin

Oj så spännande Grisen!

Är impad att du kan hålla dig från att testa ... men det låter smart. Själv har jag tyvärr alldeles för dåligt med tålamod i dylika situationer...

• Sniik

Hejsan alla!

Jag har också druckit lite öl och vin, tycker man måste leva också och inte bara fokusera sig på att försöka få ett barn.

Grisen- Jag kommer också att vänta med att testa några dagar om min mens skulle vara lite sen. Är nog lite lik dig där att man inte vill bli besviken. Men jag hoppas verkligen att du får ett plus (när du väl testar)

• Grisen71

Jag kör samma taktik som när jag har en godispåse. Den räcker hur lääääääänge som helst! Kastar mig inte över den och äter upp allt i ett naft - således kastar jag mig inte över testet heller...

Intet nytt här, förutom att jag är mer förkyld nu. Det har brytit ut, snorig nu och fortfarande lite feber och killig i halsen.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?