• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Hejsan tjejer!

Hur är det idag? Här är så grymt blåsigt, försökte sitta ute men det blev för kallt så jag fastnar vid datorn hela tiden. Funderar ändå på att gå en promenad för att komma ut och röra på mig. Känner inte för det men orkar inte åka till gymmet idag så något borde jag ju göra Idag ska vi ut efter jobbet och ta en drink, det är helgdag här imorgon så vi får väl passa på. Ska bli skönt att komma ut och titta på lite folk.

Glömde göra äl-test i morse så jag fick försöka hålla mig i fyra timmar innan jag gick på toa igen. Det visade inte på stegring, fast det hade jag inte räknat med heller. Tror det kommer på fredag eller absolut tidigast imorgon. Hoppas på fredag eftersom labbet har stängt imorgon så jag ändå inte lär få tag i någon

Vad händer i er del av världen? Hoppas ni har det bra

• Bliglin

Här i min del av världen så tvättas det fönster för glatta livet .

Och städas och fejas och packas i lådor, pust! lite skoj också men jisses vad jobbigt.

Hoppas du får stegring snart fiji! Vore det inte perfekt att få stegring imorgon kväll så ni kan göra inseminationen på fredag fm!? När labbet har öppet menar jag. Hoppas det inte strular till sig för er denna gången också.

Jag ska in på vul imorgon igen, men gruvar lite. Inte för att jag någonsin brytt mig särskilt... men sist körde han verkligen "runt" med ul-staven för han hittade inte min högra äggstock. Fy fasen, det var första ggn ett vul faktiskt gjort ont. Ska säga åt honom imorgon att han får vara försiktig, gubbrackaren

Låter skoj med en drink efter jobbet ... det gäller att passa på... snart får vi förhoppningsvis låta bli lääänge. *hoppas*

Kram B

• Grisen71

Bliglin: Åhåå, nu har du också fått många blåsor! Vad hade du för östradiolvärde?

Tyvärr är jag inte kvalificerad för att lägga in mig på BIM-listan. Jag har fortfarande inte fått äl-utslag på stickan. Dag 20 idag. Gaaaaaanska förskjutet va', tio dagar nu. Litar ju inte riktigt på det vul-doktorn sa i måndags om att han var "ganska övertygad" om att två ägg lossat. Jag tror snarare att smärtan några dagar innan jag gjorde vulet berodde på jättecystan Arne som jag fått.

Blir förhoppningsvis något klokare efter måndag, då jag ska ta progesteronprov.

Kram till er alla!

• Grisen71

Bliglin: Du verkar ha en rejäl kvarliggande effekt från tidigare kur.

• Resande

Aj, aj! Här börjar det bli rejält ont av äl. Fick ingen stegring idag heller men det kommer nog imorgon bitti så att vi behöver göra insemination på lördag. Jag ringer till labbet så snart det sker så får vi se om de kan komma in under helgen...

Hoppas det går bra på VUL idag och att det inte behöver göra för ont, Bliglin!

Jobbigt att du inte fått äl stegring än Grisen, när brukar du få av pergon? Hoppas allt ser bra ut på måndag. Kan det inte varit så att ett par lossna när du hade så ont och nu inväntar kroppen på att resterande ska hoppa.

Jag var för hungrig när maken äntligen kom ifrån jobbet igår (vilket är ovanligt för jag har ingen aptit) så vi gick på Egyptisk restaurang där jag drack lite gott till maten. Det kändes nästan som att vara utomlands med alla låga bord, kuddar på golvet, stora lampor mm så vi fick en välbehövlig semester från vardagen

• Grisen71

Fiji: Åhååå, nåt är på gång! Härligt! Hoppas det är bra tajm i helgen för dig!

Jag har bara ätit den här enkelkuren av Pergon, så jag vet inte hur det brukar vara. Men uppenbarligen har den förskjutit hela skiten å det grövsta. Ska inte äta pergo mer. Kommer att få Puregon om vi kör stimulerat längre fram. Cystan måste bort först.

• Resande

Ja just det, det var ju inte du Grisen som kört med pergo innan! Minnet är bra men kort Det låter verkligen som om din äl förskjutits men det kan inte vara så att du är en av dem som det inte visar sig för på äl-test och så har du haft det ändå? Hoppas det och att det blev någon gång under tiden du gjorde alla inseminationer så att någon av dem prickar rätt jobbigt med cystan- hoppas den försvinner fort. Är lite orolig för att jag har sånt på gång också så ont som jag har men vi får hoppas det inte är så. Vi ska ju ha uppehåll från allt under några månader nu så då hinner nog kroppen återgå till det normala.

• Bliglin

Ho ho!

Grisen: Jag hoppas verkligen att du haft ägglossning även om du missat stegringen! Hur ofta kollar du? Alla är vi ju olika, men jag har flera ggr varit med om att jag INTE har stegring på morgonen en viss dag, men sedan HAR stegring på eftermiddagen - samma dag - och att stegringen sedan är försvunnen dagen därpå. Dvs stegringen håller i sig ca 12 timmar bara. kan det vara så för dig med? Men ni har ju inseminerat duktigt så förhoppningsvis har ni prickat hur som helst, hoppas jag.

Jag vet inte mitt östradiolvärde, har aldrig frågat och läkaren har aldrig sagt ngt. Men jag vet att de kollar just östradiol, Lh och progesteron varje gång - idag var tredje dagen på raken som jag lämnade blodprov. Så OM jag har Lh-stegring (eller högt östradiol etc) så kommer han att ringa mig i em/kväll... då ska jag inte ta pregnylsprutan. Annars ska jag ta pregnylsprutan efter kl 20.00 ikväll och så blir inseminationen på lördag morgon

Så just nu sitter jag och biter på naglarna... för idag på vul:et var en av äggblåsorna på vä äggstock klotrund och helt mogen (två var fortfarande mindre) och på den högra stocken kunde han inte se ordentligt, har 1 eller ev 2 blåsor där som kanske är mogna, en av dem... Eeh!? Och nu är jag lite rädd för att den mogna fina på vänster ska hinna släppa innan lör morgon... dvs att Lh-stegring ska komma ikväll men att den inte syntes på blodprovet som jag lämnade i fm vid 10.00... och att ägget/en därmed släpper redan imorgon...

Känner dock själv att jag är aningens ägglossnings-paranoid. Och jag hade ju fel sist när jag var orolig för samma sak och ägglossade 1,5 dyg för sent. Så jag ska försöka håll mig i skinnet denna gången. Basta!

Fiji: Kollar du inte med eftermiddags-kiss? Kanske kommer stegringen ikväll?... Härligt att du börjar ha ont (nåja, inte härligt att ha ont kanske ) men skönt att de börjar närma sig menar jag. Hoppas det flyter på nu denna gången.

jag skulle också behöva få en minisemester på Egyptisk resturang... *avis*
    Ska återgå till fönstertvätten i stället...only 6 more to go... pust!
    Kram tjejer!

• Resande

Gud vad jobbigt att tvätta så många fönster Duktig du är!!

Jag kollar stegring på morgonen eftersom gyn sa åt mig att göra det. Jag får alltid stegring då så jag fortsätter väl med det. Visserligen kanske jag skulle ha stegring på kvällen nu också men jag kan ju inte göra något åt saken i alla fall så det är bara att testa på morgonen och hoppas det visar stegring. Vi får väl försöka köra på själva också och hoppas någon simmare ska hitta rätt någon gång

Nu ska vi strax iväg till stranden för att möta upp med våra vänner. Det blir nog lite kubb för det är för att bada eller ligga still. Hoppas ni får en bra kväll tjejer! 

• Hallonbrus

Så fick jag mens...Nu vill jag inte finnas mer =`C

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?