• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Lustigt det blir med inläggen!

Förra månaden hade jag nog en del eftersom jag fick sån hemsk smärta kring äl att jag inte kunde sitta, stå eller ens ligga Har ju mega ont i normala fall men det där var på gränsen till outhärdligt. Var beredd på att behöva ta ambulans till akuten

Grisen jag hade världens värsta fall av vattenkoppor när jag var liten. Jag var så prickig och sjuk så mamma hade t.o.m folk (grannar) som fick komma och kolla på mig (snäll mamma!) eftersom jag inte hade ett ställe på hela kroppen där jag inte var prickig! Min tvillingbror fick en lindrig variant och led knappt av det alls. Jag har fortfarande ärr kvar på flera ställen!

Veligt det där med cykeln. Förra månaden blödde jag något kolosalt i flera dagar. Nu var det en dag med extremt mycket och sedan en dag med lite mindre. Jag har spottat pytte lite på en tredje dag. Normalt forsar det upp till tre dagar och sen är det lite lugnare 2-3 dagar till! Det ska bli intressant att se hur nästa gång blir (om 9 mån då... )

• Bliglin

Jag som är en lite rädd-hågsen-typ tycker nästan det är obehagligt att jag blöder så mycket nu... . Så fort jag är uppe och går så bubblar det liksom ut, huga!

Fast då tänker jag att det var väl så du hade första ggn efter clomiden Fiji?... så det kanske är helt "normalt", eller vad man nu ska säga?

Hur som helst, har varit hos frissan idag och är nu mycket snygg i håret (om jag får säga det själv ). Och tack o lov så blödde jag inte ned frisörstolen som jag oroade mig lite för innan...
    har fått lite nya fräscha slingor sommaren till ära, även om det mest regnar här just nu.
    men känner att det höjde mitt humör lite :).

• Grisen71

Men vilka fula dubbelradmatningar jag gör!?!?!?!!

Yes, det får definitivt bli halv tablett nästa gång!

• Grisen71

He, he, vad snabba ni är! Det blir kul ordning! 

• Resande

hihi jätte kul ordning på inläggen!

Jag blödde också extrema mängder efter första kuren och gick runt med supersize ob och binda och fick ändå byta typ varje timma Riktigt äckligt!! Jobbigt när man måste vara ute bland folk och är orolig hela tiden, fast jag brukar klä mig i mörka kläder och gärna sätta en låååång tröja runt midjan

• Bliglin

Hoppsan, såg inte era inlägg. Du kan googla på svinkoppor eller på Impetigo så får du säkert upp någon netdoktor sida eller så med beskrivning och kanske t o m bild. Det gjorde jag iaf.

Men, kortfattat, det uppstår främst i ansiktet... men kan komma på kroppen också, jag hade runt naveln (jo, jag är en navelkillare också *skäms ännu mer*). Det börjar som illröda fläckar på huden som kliar lite och sedan bildas en "honungsfärgad skorpa" som är lätt att blöta loss med tvättsprit... vilket man SKA göra också eftersom man ska försöka torka ut bakterierna och inte låta dem frodas där under skorpan...

Hoppas verkligen att det inte är svinkoppor, blä! Jag hade dem i två veckor

• Resande

Oj det låter nästan som svinkoppor! Jag googlade det men hittade ingen bild. Ska se om jag gör det för det kanske inte är herpes utan svinkoppor jag fått. I morse var det nämligen en gulaktig skorpa som jag var tvungen att pilla bort med lite tops eftersom det kliade och var så utstående! Nu ska jag gå och tvätta det hela! Usch, låter äckligt!

• Bliglin

He he, kul å vara utställningsobjekt för hela grannskapet (not) ... tur att man som vuxen kan välja vem man klär av sig inför

• Bliglin

Oj, ja det låter ju onekligen som att det finns en risk! Obs att det INTE är farligt iaf. Bara äckligt!
    Byt lakan varje dag och undvik att ryggkramas med mannen Fast jag och älsklingen gjorde både det ena och det andra innan vi visste vad jag hade, och han klarade sig helskinnad ändå (träffande uttryck ).

Jag försökte "dräpa" dem med Clearasil Anti Spot tvätt-vatten 3-4 ggr7dag ... det var ganska lyckosamt.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?