• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Det är tanten som har problem, Fiji. Tänk dig att du är som en gås = det mesta rinner av. Det är svårt, jag vet - men prova. Lite. Kram, kram!

Holy smoke! Jag har svarat ordentligt på pergokuren. Fast det kanske inte är så konstigt när jag har egen äggproduktion och lossning. Hade totalt fem äggblåsor idag, dag 11! Känns många/stora?! Vad tror ni om måtten, höger: 17x12, 14x13 (känns ofarlig...). Vänster var desto större: 20x17, 22x14, 19x15. Ska få reda på östradiolvärdet under dagen och om vi ska gå vidare och insem i veckan.

Hallonbrus: Jag äter också medicin sedan några år. Jag har också våndats och forskat en del kring detta dilemma. Jag har inga planer på att sluta, bestämde det förra året tillsammans med den läkaren. Jag har redan haft två kraftiga depressionsåterfall förutom utbrottet av själva sjukdomen. Så tre gånger alltså. Men det som känns rätt för mig behöver ju absolut inte kännas rätt för dig eller någon annan.

• Bliglin

Det var inte illa pinkat Grisen!
    Åtminstone 4 är ju nästan mogna. Ska du ta pregnyl/ovitrelle ikväll nu?

Jag hade vid min första insemination 4 st (2+2) varav tre var mogna = 20 mm någonting sa doktorn och då valde han att "beordra" pregnyl på kvällen samma dag (min dag 9) för att förhindra att det 4:e också skulle hinna mogna. Sedan gick allting klockrent. Jag inseminerades vid kl 11.00 dag 11, dvs 1,5 dygn efter pregnylen och jag kände själv hur jag ägglossade inom en timme efter inseminationen . Om bara 3 eller om alla 4 äggblåsorna släppte vet jag ju inte... men jag blev i vilket fall inte gravid.

Såhär i efterhand tror jag att timingen var perfekt men att orsaken till misslyckandet kan bero på att min livmoderslemhinna var för tunn, jag hade ju bara pyttelite mens i 2 dagar!

Vårt andra försök blev timingen urusel... så det är säkert förklaringen till att det misslyckades. Nu fick jag ju också en pregnylspruta 5 dagar efter inseminationen för att stärka slemhinnan... och det märks sannerligen skillnad. Nu har blöder jag ganska kraftigt t o m mer än en "vanlig" mens för att vara jag. Är ju bara på dag 2 än så länge... men det lär knappats upphöra imorgon med tanke på de mängder som kommer nu (Urk!)

Nåja, efter denna "utvikning" så skulle jag bara säga att jag tycker att det låter som du svarat bra på pergon (tog du enkel eller dubbeldos?) och du skulle väl få slemhinnestärkande medicin också efter inseminationen?
    Jag håller tummarna!

• Resande

Men jösses grisen, du har verkligen svarat bra på behandlingen Det låter som du har många väldigt stora! Om ni inte kör insemination, ska ni våga er på att försöka hemma ändå eller hur gör ni? Körde du enkeldos den här gången?

Det är ju helt sjukt att man inte bli kollad här! När ni berättar hur bra ni reagerar så ska jag nog lita på min magkänsla att det var rätt att dra ner till en tablett! Jösses!

Jag var så himla ledsen hela kvällen och valde att skylla det på den elaka tanten på jobbet. Förmodligen var det istället sorg över att mensen kom ännu en gång, hormonrullning i kroppen och jag har även fått blåsor på ryggen. Det ser precis ut som herpes och känns som det också Det kliar något förbannat och jag skulle helst av allt vilja riva det, men då blir det bara värre och sprids förmodligen

Usch vad jag lät neggig i mitt inlägg idag då Sorry, inte meningen att dra ner stämningen. Jag känner mig betydligt bättre idag förutom klådan på ryggen. Jag ska försöka komma iväg till gymmet senare idag för att försöka få utlopp för lite negativ energi. Hoppas ni andra har en bra dag!

• Bliglin

Du ska inte be om yrsäkt för att du är lite deppig Fiji
    Vi är ju här för att stötta varandra!

Jag förstår precis, även om man VET att det är tanten som är knäpp så blir man ju ledsen och frustrerad ändå... och när det dessutom kommer som "tårta på moset" efter att mens-kärringen just kommit... så orkar man liksom inte.
    Kram!

Fy för den lede för blåsor på ryggen (av alla ställen ) Visste inte att man kunde få det där .
    Är nog bra om du klarar att låta bli att pilla, men det är svårt. Jag är iaf en "pillare" av stora mått och drabbades av "Svinkoppor" = Impetigo precis innan vår första insemination troligtvis p g a långdragen förkylning. Usch vad äckligt det var, hela fejan full... Och naturligtvis blev det mycket värre då jag först inte fattade vad det var, och inte kunde låta bli att pilla... *skäms*

Kram igen!

• Bliglin
    ha ha, yrsäkt var visst ett nytt ord...

(men det kanske är precis vad man blir av clomiden...)
  • Grisen71

Man får vara neggig här, Fiji! Negga på! Få ut det! Glad

Tack för din resumé, Bliglin! Intressant med blödningsintensiteten också.

Jag åt enkeldos, en tablett dag 5-9. Blev lite väl boostat kanske?! Jag har ju egen äggproduktion och ägglossning. Men det brukar liksom vara ETT ägg som når upp till 20 mm-strecket.

Nu ringde de! Mitt östradiolvärde var lite för högt, så jag ska inte ta Ovitrelle-sprutan. Utan de äggblåsor som vill mogna ska få göra det själva. Insem på torsdag och fredag. Jag har fått Crinone som jag ska ta efteråt i femton dagar.

Tänkte på dig också Fiji, som inte blir kollad alls så mycket. Gå på din magkänsla, det är bra! Spontan fråga: Har du haft vattkoppor?! Jag fick det för tio år sen (26 år då)... jättekul...

• Bliglin

Läste ditt inlägg i SH-tråden Grisen! Låter klokt att bara ta halv dos pergo nästa gång! (fast förhoppningsvis blir det ingen nästa gång för dig

Tja, vi är lika boostade... jag har också egen äl och är tokregelbunden (och Fiji också) och ändå ordinerdaes vi DUBBELDOS första gången. Fast jag vågade inte ta det... så jag tog bara enkeldos precis som dig, och åt halv dos nu senast och ska äta halvdos nu igen (börjar imorgon)...

Men skulle sannerligen vara intressant att veta hur många äggblåsor du kanske haft med dina dubbeldoser Fiji

• Resande

Haha  B. Japp jag bildar också nya ord av clomiden- kastar gärna om bokstäver och är allmänt snurrig

Vi måste ha skrivit samtidigt så ditt inlägg kom in medan jag höll på och skrev mitt... Jag vet inte om det är herpes jag fått men blåsor är det i alla fall på ryggen. Det lustiga är att jag alltid får det av samma bh, misstänker den kanske har bakterier kvar eller något i haken eftersom det blossar upp med jämna mellanrum Jag ska kassera den och investera i en ny för att se om det försvinner. Det brukar dyka upp när jag reser långt men jag hoppas jag ska slippa det till sommaren. Jag är också en pillare och petar på allt som jag har på huden. Allt ifrån finnar till leverfläckar- allt som bara går. Nu har jag lärt mig känna igen tecknen på när blåsorna är på ingång så jag försöker att inte klia där, fast jag kommer på mig själv att göra det i sömnen eller omedvetet!

Jobbigt med svinkoppor! Hoppas du slipper få tillbaka dem i alla fall

• Bliglin

Jo just ja, och pergo/clomid-effekten spiller över lite på cykeln efter också... så trotd att jag tog halv dos nu senast så hade jag iaf 4 blåsor

Ska bli himla intressant att se hur det blir för mig nu, när det blir en halv dos efter en cykel med halv dos... borde bli 2 eller 3 nu gissar jag...

• Grisen71

Aaah, då är vi lika där med ÄLet å så. Yr + clomid = sant.

Dubbeldos direkt verkar ju väldigt modigt av läkaren! Eller så går han/hon stenhårt på nån sorts statistik som gör att de vågar. Risken för flerbörd är mycket mindre än den man själv nojar över.

Åhåå, kanske det är svinkoppor istället, som Bliglin säger?! Oj, har vi skrämt upp dig nu, Fiji?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?