• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Sniik

Grisen71- Ja, jag vet att Huddinge är gratis men vi orkar inte vänta i lite över 1 år. Tack så mycket för hjälpen Trivs du på Sophiahemmet? Är det bra läkare där? Jag har lite gynfobi :-S

Ja, sexet blir ju inte så himla spontant veckan runt äl

• Grisen71

Så lite så! Nä, jag håller med - den väntetiden är inget alternativ.
    Ja, jag trivs! Eller vad man säger... Skrattande Jag går på Andrologen. Är helnöjd. Det är snabba puckar, tjoff, tjoff så var vi igång. Inget byråkratiskt med en massa onödiga papper och väntetider. Och väldigt sympatiska läkare, de jag har träffat. Tre-fyra olika vul-röntgensnubbar plus min "huvudläkare" och hans barnmorska. Super!

På måndag förmiddag ska jag kontraströnta livmoder och äggledarna. Min kompis gjorde det för ett par månader sedan och hon fick hem smärtstillande tablett i förväg. I mitt kuvert fanns ingenting, bara kallelsen där det bland all annan info stod "Inga förberedelser behövs". Nähäääänänä, det ska vi nog bli två om! Jag ska nog se till att peta i mig två Alvedon innan jag går dit.

• Hallonbrus

Hej!
    Får jag joina er i denna tråden...
    Har försökt att bli gravid snart ett år nu (vilket kanske inte är så länge i detta sammanhanget men det känns som en hel evighet) VI trodde i vår enfald att det inte skulle ta mer än några månader så vi har väntat tre år med att börja. Det visade sig att jag har svårt att bli gravid och nu har jag nyss ätit min första pergo kur. KÄnns skönt att veta att man inte är ensam när ingen i ens omgivning verkligen förstår vilket helvete det är..
    Kram på er alla tjejer

• Grisen71

Hej Hallonbrus! Har du fått nåt besked om effekterna av pergokuren än? Några feta äggblåsor? Jag är inne på min första kur, tredje dagen. Så jag vet inte förrän på tisdag hur det blivit då jag ska på vul och blodprov.

Man har verkligen fått en "slap in the face" - trodde ju inte att det skulle vara SÅ HÄR svårt att bli gravid. Nästan så man blir lite småförbannad när man möter magar på stan, har lust att säga "Hörrödu, vet du hur jävla mycket som har klaffat för att du ska ha kunnat få den där kulan, basattduvet så är det ett unikuuuuum...". Jag tänker i alla fall i de termerna.

Ja, det är bra att kunna älta och fråga här inne! Mycket bra!

• Resande

Välkommen Hallonbrus! Klart du ska hänga på oss Hoppas det tar sig på första pergokuren nu då. Ska ni köra insemination också eller bara tabletter först?

Lycka till grisen på måndag, det går säkert bra. Kanske ger de dig något smärtstillande där? Här sövde de mig för undersökningen vilket var lite onödigt fast skönt på sätt och vis för nu jobbar jag på samma ställe och det är lite bra att man inte minns vilka som sett upp i ens heligaste Frivillig sex är sånt man pysslar med när man inte försöker pricka in äl. Det händer tyvärr inte alltför ofta eftersom jag tappat suget efter allt försökande. Ska försöka förbättra mig på den fronten Vi behöver ju inte hållla oss utan det är snarare att vi inte borde hålla oss ifrån varandra så mycket som vi gör Jag kunde inte ta pergo på kvällen för jag svettades hela nätterna så det blev inte mycket sömn. Bättre att ta biverkningarna på dagen för min del

Nä nu måste jag försöka få i mig en väldigt sen lunch. Har noll aptit och då är det inte så lätt att komma på något ätbart...

• Grisen71

Tack Fiji! Jag avlägger en rapport sen om hur det var.

Wow, en sövning. He, he, ja det var väl tur då...

Ja, här hemma är det verkligen ont om gott om frivillig sex kan jag säga. Det blir mest närhet, man killar på varandra eller masserar eller ligger och sover tätt.

Nattliga svettningar förstår jag att du väljer bort. Jobbigt med matlusten också! Hua!

Här är det kväller, sambon har precis varit till kiosken och köpte lite chips till oss. Det ska bli gott, det var länge sen jag åt.

• Grisen71

Litet tillägg till min "slap in the face-teori": Även fast jag vet, de KAN ju ha gått igenom samma sak som vi. Men inte just den JAG möter... Fundersam

• Hallonbrus

Jag gjorde mitt första VUL på dag 10 och då hade inget hänt...var helt förkrossad eftersom en yngre släkting fick barn samma dag (en sån där person som allt bara går på räls för)...men på dag 14 hade en blåsa kommit upp i 11mm och på dag 18 i 18mm så min gynläkare tyckte att vi skulle klara oss på egen hand....*hoppas hoppas*

Men en sak är säker....när den här ÄL perioden är över så kommer det dröja lääänge innan vi ska ha sex igen...I alla fall måste-sex.... Det tar ju lite udden av upplevelsen att sätta klockan på 04.15 och vakna för att få till det innan jobbet väntar... Men men bara det blir nåt så....

• Bliglin

Godmorgon tjejer! Och välkommen till tråden Hallonbrus! Skoj att vi blir flera

Ja frivilligt sex börjar bli sällsynt ... intressant ordval, men ack så sant...

Ja fy för den lede vilket elakt spel vi tvingas spela. Höga insatser varje månad - ändå förlust!
    Faan vad jobbigt det är, denna väntan mellan äl och bim . Min sambo säger: "Känn inte efter". "Tänk på annat" "Vänta och se om mensen uteblir innan du börjar hoppas".
    *skrattar ihåligt*

Om det så vore så lätt. Lätt för en man att säga som inte har en hormonkarusell inombords. Vet inte hur många gånger förr som jag låtit kroppen lura mig, som jag följt med på "uppåtvågen" efter ägglossning, känt brösten svälla och börjat småle för mig själv och verkligen TROTT att jag varit gravid - bara för att krossas fullständigt då mensen kommer.

Men på senare tid tycker jag själv att jag börjat bli ganska "duktig" på att rida ut hormonstormarna i kroppen utan att låta mig förledas i galenskap. *stolt*

Efter alla spratt som min kropp spelat mig så har jag bestämt mig för att inte låta mig luras någon fler gång! Jag har tänkt att: "nu krävs det jätte-symptom, symptom rejält över det vanliga för att jag ska tro på det, till exempel mycket ont i brösten".

Och denna månad, för första gången i mitt liv, så fick jag rejält ont i tuttarna. Så ont att det har varit en plåga att ta av sig bh:n. Vad hände då? - jo jag började "tro". Jag vågade le lite för mig själv... och hoppas.

Whoa ha ha *skrattar hånfullt åt mig själv*

Testade minus i morse. Kändes verkligen som att teststickan låg och hånlog åt mig på toalettbordet.

Försöker tänka positivt, att nu vet jag åtminstone att pregnylsprutan har lämnat min kropp efter 7 dagar. Kan vara bra att veta inför nästa försök.

Försöker tänka att det KAN ju vara så att min egen hcg-produktion inte kommit upp i mätbar nivå ännu.

Försöker tänka att chansen fortfarande finns kvar denna månad.

Men fy fasen vad tungt det känns.

• Resande

Oh nej har du hamnat där i träsket nu B Det var väl bra på sätt och vis att du fick minus för då vet du att hormonet gått ur och det kan ju faktiskt vara så att det tog någon dag extra innan ägget fäste så du inte har tillräckligt med hcg själv? Jag tycker det är din tur nu så jag ska försöka hålla kärringen ifrån dig!

Jag har också haft alla symptom och icke-symtom man kan ha och brukar också analysera allt fram och tillbaka. Förra månaden försökte jag tänka att allt kunde vara clomiden men sen kommer det något annorlunda och då börjar man ändå hoppas. Den här mån hade jag i princip gett upp så därför bestämde jag mig för att vända på det och se allt som gravsymptom istället Jag kände mig verkligen helgravid tills sista minuset och sedan mensen som satte fart Min man brukar också säga åt mig att inte känna efter utan bara vänta och se men det är inte lätt när brösten gör ont, bröstvårtorna gör ont (och självklart olika mycket och på olika sätt varje gång), magen krånglar, humöret svänger osv. Han står ju bara brevid och hör vad jag har att säga och kan säkert koppla bort det om jag inte säger något alls... Själv måste jag genomleva allt. Önskar ofta man fick vara i killens position istället

Vi åkte till stranden igår med take out och pratade. Vi beslöt oss för att sluta vänta på plusset och börja leva igen, göra roliga saker och inte leva i framtiden hela tiden. Detta innebär att jag måste dra ner på fl-tid och tillbringa mer i RL Jag kommer självklart kika in här men ska försöka att inte tillbringa varje ledig minut här

Håller tummen för dig B och hoppas verkligen att det bara var för tidigt för dig. Massor med kramar!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?