• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Godmorgon tjejer!

Tack för tummarna Jenny! Jag ber om ursäkt om det lät (i mitt förra inlägg) som att jag ville påstå att du har pco. Det menade jag inte. (Fast jag håller med om att det "låter så" när jag själv läser om inlägget ). Jag är själv väldigt rädd för mediciner i allmänhet (irrationellt, jag vet), så jag förstår absolut att du känner motstånd. Förslaget om metformin var bara en idé... och kanske inte ens en bra sådan . Men känner att jag måste skriva att jag också läst om en "nyare" medicin med samma effekt som metforminet som tydligen inte har några biverkningar alls!?. Fast nu kommer jag inte ihåg vad den heter... men läste om den här på FL någonstans...
    Hur som helst så tycker jag att det låter som att du har en bra viktminskningsplan och jag tummar tillbaka för att de envisa små cellerna ska släppa greppet snart!

Noor: Aha, det förklarar den lilla å-asterisken . Skönt kanske med en paus, även om den var ovälkommen .

Jag upplever att jag inte känner av pregnylet alls, faktiskt. Clomiden märker jag mycket väl att jag stoppat i mig. Även om jag kanske inte har så mycket biverkningar så känns det i hela kroppen på något sätt och jag känner mig varm, plufsig och trött samt att jag svettas på nätterna etc... och clomid-biverkningarna har ju börjat försvinna såhär i lutealfasen...
    Pregnylen känns, i jämförelse, inte alls. Varken den förra sprutan eller denna senaste. En del skriver att de får "mensvärk" och ömma bröst av den... men inte jag.

Jag har upplevt mig själv som extra svängig i humöret de senaste dagarna... och försöker skylla det på pregnylen när sambon tycker att jag är barnslig . Men, som sagt, i ärlighetens namn så märker jag inget. Har bara gamla vanliga "efter-äl-symptom" med svullna bröst, som jag alltid har. I övrigt ingenting spännande alls...

Fiji: Hur känns det? Har du några nya symptom som poppat upp på sistone? Jag håller tummarna stenhårt!

Kramar /B

• Bliglin

Hoppla... har börjat ömma lite i ffa det vänstra bröstet ... *hoppas*

Fast kanske beror på att jag klämt på det för mycket!?

• Resande

Ska strax iväg till jobbet så hinner bara skriva en snabbis. Här känns inte så mycket, har fortf ont i brösten ibland och bröstvårtorna men de är inte så svullna och jag har inget annat som tyder på att det skulle tagit sig nu heller Jag ska ändå försöka hoppas lite lagom Hatar dessa sista dagar innan.

Noor om du skriver på egen dator och vill ändra språket så är det bara att gå in på kontrollpanelen där man kan välja språk (en av inställningarna). När du lagt till sv där så kan du hoppa mellan språken genom att trycka shift+alt. Det går bra att läsa det du skriver men om du tröttnar på att leta prickar

Jenny jag brukar också gå upp när jag är hemma för man måste ju äta all god mat mamma lagar och allt annat man saknar hemifrån. Jag älskar godis så det blir mååånga kilo när jag väl är i Sv

B förstår om du blir ledsen när folk runt omkring dig blir gravida. Jag reagerar precis likadant och då har vi inte ens hållit på lika länge som ni. Skönt om man får reda på det i förväg så man inte behöver hålla igen och se "glad" ut just när de berättar. Usch, en vacker dag så hamnar vi där också på ett eller annat sätt!

Nu måste jag rusa. Ha det gott tjejer så hörs vi av senare!

• Bliglin

Instämmer Fiji. Jag hatar också den sista veckan innan BiM... när man hoppas på ökande symptom istället för avtagande...

Dag 22 för mig idag, förra cykeln fick jag mens dag 23. Men nu hade jag ju senare äl så den borde hålla sig undan tills på måndag, eller åtminstone till på lör-sön. Skitjobbigt!

Upplever att jag har molvärk i livmodertrakten av och till, och nästan äl-liknande flytningar... och kanske lite öm i brösten. Men det kan vara inbillning, eller pregnylsymptom, eller vad som helst. Pust!

Håller med, nu MÅSTE det vara vår tur snart.

• Resande

B visst är det irriterande när man inte vet vad alla dessa olika tecken beror på Jag har också molvärk nu och det sticker lite i brösten, fast de är inte riktigt lika ömma längre(brukar betyda att kärringen är på G). Jag är rätt säker på att det är kört igen Är riktigt trött på detta eviga misslyckande! Hoppas det går bättre för er så att du inte få mensen. När tänkte du testa?

• Bliglin

Äsch, nu känns det som att pms:en har hoppat på mig

Jag var förhoppningsfull fortfarande igår, men nu börjar jag tappa hoppet. Har allmän olustkänsla i kroppen och "surhuvudvärk", allmänt oredig i magen och börjar få tendens till svettighet och dålig hy = klockren pms i mitt fall.

Jag vet inte när (om) jag ska testa. Eftersom jag tog pregnyl i lördags så är det för tidigt ännu... och det vete fåglarna om jag ens hinner testa innan mensen kommer.

Sorry för mitt bittra inlägg, men känner mig som en bitterpadda idag.

Men hoppas att det går bättre för dig Fiji!

• Resande

B ge inte upp hoppet än! Allt det du nämner kan ju vara ett tecken på graviditet också! Det är ju det som är så irriterande med hela den här processen, man vet inte vad som är vad! Skulle det inte vara för att man tar mediciner och gör insemination så skulle man förmodligen inte fundera så mycket på alla tecken och sen bara förvånas den dagen mensen inte dyker upp. Jag fortsätter hålla tummen för oss båda

Här är det lite jobbigt . Jag känner mig gravid men samtidigt så vet jag att det lika gärna kan bero på massa annat och det är så jobbigt att börja tro massa, orkar inte bli helt förstörd igen när mensen kommer. Svettas, men det är hög luftfuktighet idag. Mår illa- kan ha magsjuka på gång eller så har jag ätit för dåligt. Magen är i olag men det kan ju också bero på hur mycket som helst. Har molvärk vilket jag ändå skulle ha eftersom bim närmar sig. Är förstoppad men det kan ju också bero på sånt jag ätit. Huvudvärk, det har maken också så det beror säkert på lufttrycket. Halsbränna- kan också bero på det jag ätit. Det som är annorlunda mot alla andra månader är flytningarna (ursäkta detaljer) det är inte massor men eftersom jag annars är helt torr from äl så käns det liiiiite hoppgivande. Men som sagt, allt kan ju lika gärna vara vanlig pms! Jobbigt med väntan! Testade minus igår så nu har jag bestämt mig för att inte testa före helgen (dyker kärringen upp så behöver jag inte testa alls).

Hoppas du mår bättre snart B och att du blir positivt överraskad i helgen

• Bliglin

Hej Fiji!

Vad skoj att det känns lite som att du är gravid . Men jag fattar, det pendlar upp och ned...
    Kanske bra idé att vänta ngn dag med att testa... fast det KAN ju bli positivt från en dag till en annan av vad jag läst här på FL

När jag skrev mitt förra inlägg i förmiddags var jag helt "säker" på att det är pms jag har, men under dagen så har "känslan" ändrats lite och det faktum att jag haft ganska påtaglig "mensvärk" av och till hela dagen har gjort mig mer förhoppningsfull. Dels för att mensen inte har kommit trots värken, dels för att jag inte brukar ha någon direkt mensvärk innan mensen sätter igång.

Men, många av mina symptom är exakt likadana som min vanliga pms.
    Det som skiljer lite är (förutom mensvärken då) är att jag också har liiite ömma bröst och att jag INTE är yr ... det brukar jag alltid vara under pms:en annars. Har också haft en del skumma flytningar, men jag är osäker på hur de brukar vara i vanliga fall...

Jag tummar också!

• Resande
    B visst är det jobbigt det här?! Klart vi ska plussa de närmaste dagarna, eller hur
  • jennyHI

åh vad spännande det börjar bli!!! hoppas att ni båda två plussar nu!!!! det är definitivt eran tur

inget nytt annars här. väntar fortfarande på mens. Jag åker hem till sverige nu på fredag, borde komma dit på måndag, så blir ett par dagar utan att jag kan logga in. Vi skall spendera en extra dag i San Francisco, så det kommer bli kul! att äntligen få rå om varandra för en gångs skull utan att ha jobb i tankarna!!!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?