• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Nu ringde maken precis och sa att de vill han åker till NYC nästa vecka. Det är precis i ägglossningstider... Typiskt! Jag har ju redan ätit clomiden också och vill inte gå miste om en gångs försök eftersom vi bara har två till och sen blir det ett ofrivilligt uppehåll Skulle han behöva vara iväg i slutet på veckan så följer jag nog med, annars får vi hoppas stegringen sker på fredagen så vi kan insemineras på lördagen. Jag skulle inte ha något emot det i vanliga fall men just den här veckan vill jag inte vi ska gå miste om våra försök. Vill inte heller ha behövt äta clomiden i onödan eftersom jag får så mycket reaktioner på det

Vad mysigt att få hem mannen Bliglin, det är så härligt att mötas upp igen efter några dagar utan varandra. Hoppas ni får en jätte trevlig helg!

Kram på er!

• Bliglin

Fiji: Näe, men gud vad jobbigt om maken måste åka bort mitt under äl-veckan
    Du gör rätt i om du följer med, tycker jag. Det är ju en sak att tvingas skjuta på en planerad ostimulerad insemination... men nu har du ju varit så tapper med clomiden.
    Kan han inte tacka nej/avböja/skjuta på det? *muttrar för mig själv... alltid ska det j-klas*

Härligt i vilket fall med lördagmorgon Solen skiner här i Bryssel och verkar inte ge sig... minns inte sist det regnade, och annars regnar här JÄMT. Älsklingen sover ännu och jag vill inte väcka honom... myser med frukost och FL i stället.

Hoppas ni med får en skön helg Fiji och Jenny (hur känns det?)! Och du med krost om du fortfarande kikar in
    Kram B

• Resande

Hejsan!

Maken lyckades få dem godkänna resa tis-tors så då följer jag inte med. Förhoppningsvis hinner han hem innan stegringen. Om inte annat så får vi se till att sexa tisd och tors och förhoppningsvis får jag stegring torsdag eller fredag så görs IUI dagen efter. Det är bara att hålla tummarna för att det inte sker precis när han är iväg Det blir alldeles för dyrt att hänga på för en sån kort resa, även om jag gärna hade hängt med till NYC igen

Vi har den kallaste "våren" på alla de år jag bott här (5:e året). det blåser, regnar och är allmänt eländigt. Längtar till solen är här på riktigt. Normalt brukar man redan ha solat och badat! Nåja, det kanske blir en finare "höst" istället. Vi har ju inte riktiga årstider men det skiljer mycket på sommaren och resten av året. Jag sitter också och myser med frukost och fl men det var maken som kom in med det till mig. jag sov gott medan han gjorde frukost åt mig och sedan bär han dator, kaffee och mat in till sovrummet så jag kan lördagsmysa Kan man få bättre start

Trevlig helg

• Bliglin

Hallojsan :)

Jahapp, då har jag svalt fjärde dagens clomid, så bara imorgon kvar då innan man kan börja se fram emot (?) inseminationen. Jag både längtar efter att få det gjort OCH gruvar för den jobbiga tiden efteråt innan BiM. Känns som jag skulle vilja falla i Törnrosasömn och slippa genomlida förhoppningar och påföljande besvikelser helt och hållet i fortsättningen. (Usch vad pessimistisk jag låter )

Har haft en jättskön helg med kompismiddag i fredags och grillkväll med goda vänner igår... och solen skiner. Men idag har jag hunnit grina en stund också innan jag pallrade mig ut och joggade en vända. Humöret pendlar värre än en bergochdalbana... men jag får väl trösta mig med att efter dalarna så kommer "peak:arna" också.

Vad skönt att det löser sig Fiji, med makens resa, menar jag. Men trist att ni har pissig vår, konstigt, Här är som sagt sol varenda dag, men det är iof också konstigt...
    Mår du bättre nu några dagar efter kuren?

Hur går det för dig JennyHI? *nyfiken*

• Resande

Hej!

Bliglin- skönt att nästan vara klar med kuren. Själv mådde jag jätte mycket bättre efter avslutad kur även om jag fortfarande kan känna mig enormt hungrig på kvällarna Det kan säkert bero på att jag tränat några ggr den här veckan också. Jag har inte så mycket biverkningar som jag hade förut och känner betydligt mindre än sist runt själva äl (den är några dagar borta men förra gången hade jag mega ont i brösten). Jag håller med dig om att det vore underbart att slippa berg-och dalbanan innan bim. På ett sätt vill man vara hoppfull men å andra sida är det så tröttsamt när kärringen kommer och man får börja om med alltihopa Det är jobbigt med hela processen men jag försöker att fokusera på de positiva bitarna Vi får peppa varandra fram till bim. Kram!

Här har det varit en lugn helg. Vi var inbjudna till två båtturer i helgen men ena blev inställd och den andra tackade vi nej till vilket var tur för det kommer rejäla regnskurar då och då. Annars har vi bara barnvaktat, tränat ihop, letat badkläder till mig och försökt få till lite romantik i vår relation. Har knappt sett varandra på länge så vi åt lite god middag, tog ett glas vin och bara njöt av varandras sällskap.

Hur går det för Jenny??

• Bliglin

Sista pillret idag... känns skönt. Usch, natten var jättejobbig inatt, vaknade flera ggr i "svettbad" i sängen och fick gå upp och ställa mig på balkongen för att svalka av mig. Inte kul alls.
    Men då tänkte jag på dig Fiji... och att det är så här du hade det hela förra veckan, din stackare. Och jag har ju ändå klarat mig ganska bra hittills... fast jag antar att eftersom jag har sista idag så blir kommande natt likadan. Men det kan jag stå ut med

Positivt dock är att jag INTE ökat mer i vikt . (ännu) Dvs, står kvar på 1-1,5 kilo plus sedan förra vändan, men har inte ökat något mer. Alltid ngt att glädjas åt.

Härligt med lite romatik i relationen, det är viktigt. (Men svårt ibland).
    Och för vår del har detta med inseminationer verkligen varit BRA för sexlivet... För även om det inte varit dåligt innan, så måste jag erkänna att "spontansex" för skojs skull har varit ganska sällsynt på sistone. Men nu, då vi (till skillnad från er t ex) INTE rekommenderas ha sex själva i anslutning till inseminationen, utan tvärtom, fått "utlösningsförbud" 3-5 dagar innan inseminationen... så blir sexet desto intresantare
    (Både lördag och söndag denna helg, (fastän det inte finns minsta chans till befruktning så tidigt i cykeln) tjohoo )

Ursäkta om jag är en fåntratt... men efter snart 4 år i verkstan så gläds man sannerligen åt småsaker .

Hur går det med dina äl-tester Fiji? Eller har du inte börjat ännu... kanske.
    Ho Ho JennyHI! Hur är läget?

Kram B

• Bliglin

Halloj tjejer! Vart har ni tagit vägen? (eller har ni kanske ett liv utanför FL, va, va?)

Saknar er lite och är nyfiken på hur det går för er båda med äl-tester Fiji och andra eventuella tester JennyHI... ?

Jag mår bra och ser fram emot vul imorgon fm. Hoppas hoppas jag nu åtminstone har någon äggblåsa trots att jag halverat dosen... (ständigt denna oro för att ngt ska gå fel).

Tänker på er! Kram B

• Resande

Jag hinner bara in en snabbis för att säga hej. Måste köra maken till jobbet, grejor till insamling och sedan hämta maken igen och köra honom till flygplatsen.

Har äl testat sen igår men det visar inget än, vilket jag inte räknat med heller. Börjar få rejäla känningar i magen så det är nog på gång även om stegringen förmodligen inte kommer förrän i slutet av veckan.

B fick du sovit bättre i natt? Mina svettningar har avtagit tack och lov. Nu är jag varm för att det är varmt i sovrummet men inte såna där hemska svettningar. Spännande med vul imorgon, hoppas det finns ett par fina ägg som väntar! Det är mysigt när man lyckas få till romantik, vi har bara försökt 1,5 år drygt men det är ändå svårt att inte bli "manisk". Nu försöker vi få till det varannan dag och göra det lite mer roligt och lustfyllt

Hur går det för Jenny som har bim? Hoppas du inte fått kärringbesök utan ett plus istället.

Ha en bra dag tjejer så hörs vi senare (fast J sover väl än förståss). Kram!!

• Bliglin

Där var du Fiji Skönt att du sluppit svettningarna nu!
    Hoppas nu stegringen håller sig i schack tills mannen är tillbaka... men det går säkert bra, man har ju lärt sig tolka sin cykel ganska bra vid detta laget...

Jag sov illa och vaknade flera ggr av svettbad även inatt. Men hoppas det blir bättre nu, jag tog ju sista pillret igår. Och jag tycker nog ändå att jag kommit väldigt lindrigt undan vg biverkningar... (vilket får mig att undra lite om jag får lindrig "verkan" också denna gång ).
    Nåja, imorgon får jag ju besked.

Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!

Var på vul nyss och det gick bra. Hade 4 äggblåsor på gång, dock inte mogna ännu, och 3 på vänstra och bara 1 på högra. Så det var en salig tur, igen, att jag tjuv-halverade dosen.

Ska in på vul igen på fredag, och är lite nervös nu för att den "bästa" dagen för insemination ska visa sig bli på söndag, för då har de stängt . Men förhoppningsvis är de så pass mogna redan på fredag att vi kan göra inseminationen på lördagen *hoppas*.

Hade dessutom lite tunn slemhinna, så läkaren kommenterade det och sa att det inte var så "bra", men att det kan bero på att äggen var omogna (största var 16 mm)... men jag ska fråga på fredag om jag bör ta något för slemhinnan, typ progesteronvaggisar eller nåt... usch, nu är jag nervös att det inte ska bli av, av ngt "oförutsett" skäl...

Nåja, bara tåla sig och vänta i lugn och ro...

Hur har ni det? Stegring ännu Fiji? Hoppas kroppen håller sig i schack tills helgen (och min med).

Hoppas du inte har lämnat oss jennyHI .

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?