• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Tror jag har BiM på torsdag... så tre dagar kvar att plågas av denna väntan

Och vanligtvis så brukar mina "efter-äl-symptom" försvinna tvär-snabbt dagen innan mensen kommer. Då pyser "luften" ur brösten och tempen dippar... så nu kladdar jag på mig själv som en besatt mest hela tiden och hoppas slippa märka att kuddarna blir mindre... Fastän jag vet att dagens storlek inte spelar ngn roll, det är hur de känns på onsdag som kommer att bli avgörande *spännande*

Jag har läst om äl-blödning, att det kan komma lite blodblandad flytning precis som du beskriver. Själv har jag bara varit med dom det en enda gång... och då blev jag skitskraj och trodde att det var ngt fel

Hoppas det biter nu då!

• jennyHI

åh vad spännande! jag hoppas verkligen!!!!
    jag brukar alltid bli skengravid, även utan äl! då har jag varit som besatt att kolla kroppen, särskilt brösten. hmmm, nogär dem lite större, dem ådrorna hade jag inte förut, etc.

vart ju lite konfys allt igår när jag fick den där flytningen. Det var det som fick mig att göra ett äl test. Jag hoppas verkligen i alla fall att ägget kommer släppa... har till och med mailat läkarn min om det. det är skönt jag har så nära kontakt med henne att jag kan göra det.

• Resande

Hej tjejer!!
    Vad spännande nu Bliglin med bim i dagarna. Hoppas verkligen symptomen håller i sig och att du plussar på torsdag Visst är det svårt att inte leta tecken? Man veeeet att pms ger precis samma symptom som en ev graviditet så att man förmodligen inte kan vara säker förrän man plussar men ändå går det inte låta bli att undra Håller tummen för dig!

Jenny, vad jobbigt om inte ägget släppte. Du har inte funderat på att ta ett gravtest om några dagar för att kolla så att det inte är anledningen till din lilla blödning, massa flytningar och även plus på äl-test... Vore ju coolt om du fick plus där också Annars är det väl bara att passa på att sexa och förhoppningsvis kan det ta sig nu om ifall att det är äl som sker. Lycka till!!

Själv mår jag sådär. Har fruktansvärt ont i huvudet idag, det kan bero på att jag jobbat dubbla pass och sedan besökt barnen jag varit nanny åt och därefter blev det gym. Ingen vila, ingen ro idag med andra ord  Clomiden gör att min mage sväller upp det värker en hel del också, men vi får hoppas det ger med sig om några dagar. Känner inte för att ha massa jobbiga biverkningar fram till nästa bim  

• Bliglin

Hu för huvudvärken Fiji
    Hoppas verkligen också att den inte ska sitta i hela månaden, och men vill ju kunna leva som normalt. Du är min clomid-hjälte ska du veta! Nästan lika mycket som jag "räds" mensen så räds jag att börja om med clomiden... å jag hade ju knappt några biverkningar så jag är verkligen en chicken av stora mått.

Håller mina tummar för att det ska bli andra gången gilt nu!

Antar att jag snart kommer att följa ditt exempel, jag har tappat lite förhoppningar tyvärr för nu känns min pms ännu mer påtaglig och jag hade hoppats att brösten skulle hålla "stinget"... men de känns mindre fluffiga idag . En kvalificerad gissning säger mig att tantskrället kliver in här på torsdagmorgon som planerat, eller kanske t o m redan imorrn. Blä för henne!

Lycka till med nuppandet JennyHI (och vem vet, kanske har Fiji en poäng där med att du kanske borde testa med ett annat test... *tummar*)

• jennyHI

usch för huvudvärk! hoppas du känner dig bättre snart.

Jag har faktiskt testat med det "andra" testet också. Men i vilket fall som helst så måste det vara alldeles för tidigt. Den brunaktiga flytingen jag hade, jag tror det var pga äl, men var det en nidis så kommer det ju ta ett par dagar innan man har tillräckligt med hcg hormon i kroppen. Men jag tvivlar på att jag har sån tur.

pratade med min läkare idag, hon tror inte jag har äl just nu, och att jag skall lita på första äl tested jag fick positivt på. och att det ser ut som om att vi kommer fortsätta clomid i alla fall den kommande cykeln. Så, vi får se hur det går. Jag har inget emot clomiden, de största biverkningarna jag fick var ju svettningarna. hade bara extrem huvudvärk i en dag.

• Bliglin

Ja just det Jenny. Tänkte inte ens på chansen att det var en nidis *hoppas* Kanske värt att kolla igen om en 3-4 dagar... Man vet aldrig när turen hoppar på en

• Bliglin

Usch och fy, nu känner jag mig helsäker på att mensen är på ingång Så j-a trist!

Har exakt mina gamla vanliga pms-symptom nu. Inte tillstymmelse till ngt som kan tolkas som gravsymptom, alls. Det enda ovanliga är att jag har lite mensvärk, det brukar jag inte ha i förväg, det brukar komma pang bom när mensen sätter igång. Men jag antar att jag har mycket mer slemhinna som ska ut än vanligt, kanske därför det börjat värka lite i förväg...

Sorry, ville bara beklaga mig. Försöker ställa in mig på nya tag nu, och vill bara att eländet ska komma igång så att jag kan få satsa på insm. nr 2.

(Pms-symptom: slappare bröst, "vulkanfinne" på hakan, vätskesvullen och lättsvettad, tappen har hårdnat till "nästippskänsla", mörka ringar under ögonen... och humöret blir ju ännu sämre när man inser innebörden av symptomen... Morr!)

Nu får vi tumma för dig Jenny!
    Kram B

• Bliglin

Jahapp, man ska akta sig för att "önska" sig... nu är kärringen här

Därmed har jag slagit mitt gamla rekord om 23 dagars menscykel som den kortaste, denna cykel blev bara 22 dagar. Vet inte om jag bör oroa mig!?
    Men eftersom jag tog pregnylen dag 9 och inseminationen dag 11 och nu fick mens dag 23 så borde väl det finnas gott om tid för ett ägg att fästa sig, tänker jag, inför nästa cykel alltså.
    Antar att det helt enkelt inte blev ngn befruktning alls... Buhu!

Snart dags att hoppa på clomiden igen.
    Kram tjejer!

• Resande

Neeeeeej Bliglin!! Så skulle det ju inte bli Usch vad tråkigt, dj-a kärring!! Jag fick också min mens för tidigt- cykeln var visserligen lika lång som innan men lutealfasen kortare. Jag småblödde först och sedan satte årets värsta flod in och mensen varade lika länge som vanligt, dvs 5 dagar. Är mensen helt här nu eller kan det bara vara lite förblödning som man kan ha även om man är gravid? Med tanke på att du hade fler ägg så kanske lite slemhinna måste ut även om det kanske finns en graviditet också? *Försöker hålla hoppet uppe* Massor med kramar!!

Jag är inte alls pigg på clomiden den här omgången. Det känns inget kul att smälla i sig hormoner om det ändå inte är till någon nytta. Inte blir jag kollad heller och vet om allt är normalt... Känns ju inget vidare att man ska knapra på tills man kanske måste åka in akut för jätte cysta eller annat tråkigt Maken och jag har bestämt att köra denna kur och en till om det inte skulle ta sig och sedan blir det ett uppehåll över sommaren. Kanske tar kör vi ett par kurer till hösten men sen får det vara nog.

Jenny, säg till när du testat igen För er båda, se till att göra gravtest innan ni börjar med clomiden bara för att vara helt säkra på att ni inte äter det i samband med ev. graviditet.

Nu måste jag få i mig något ätbart så jag kan ta huvudvärkstabletter. Kram på er!!

• jennyHI

hur går det för er idag? pratade lite med min läkare igår, och verkar just nu som att jag skall fortsätta clomid nästa cykel trots allt! hon ville ju först vänta tills efter jag gjort kontrast röntgen.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?