• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • jennyHI

hej tjejer

bliglin, dags för kur 2 nu då? du gjorde väl enkel kur sist? Jag hoppas att dubbelkuren funkar bättre! och att biverkningarna inte blir så jobbiga. Jag tog min clomid vid lunch tid. Jag började ju svetta så enormt timmarna efter jag tog det, så jag vet inte hur det skulle bli på natten. Jag svettades ju som en gris redan nör jag tog clomiden vid lunchtid, tog jag det på kvällen så tror jag att det skulle bli jättejobbigt att sova. jag hade ju problem med det ändå, särskilt när det är så varmt och fuktigt här som det är.

Ja ni, fortfarande ont vid ena ljumsken. Den andra sidan kommer och går, men det är värre på höger sida. Men nu vet jag inte om det är pga äl och sånt, eller pga träningen.

Fiji, vilken dag är du på nu? fått ngra fler känningar?

• Bliglin

Ho ho där jennyHI!

Blev helt förvirrad när jag läste ditt inlägg... tills jag insåg att du blandat om mitt och Fijis nickname

Jag väntar på BiM, Fiji börjar om med clomid (idag tror jag?). Snurrigt, jag vet!

Jag fick värsta paniken igår kväll och började grina av rädsla för trillingar och att isf tvpngas göra abort (tramsigt, jag vet) och sambon försökte trösta. Dessutom vet jag ju inte ens om jag är gravid. Och knäppt nog så tror jag INTE att jag är gravid, samtidigt som jag är skitskraj för flerbörd. (Måtte ha blivit skvatt galen )

Nåja, i vilket fall testade jag med ett gravtest inatt (BiM -4 el -5) och det var negativt. Dumma mig!
    Nu är jag ju både lätt deppig över att det var neg samtidigt som jag hoppas att det var för tidigt...

Intressant med din ljumsksmärta Jenny. Kanske är det ngt positivt? *hoppas*

Jag har känningar, som stramningar, i livmodern då och då, både på höger och vänster sida. Lite som pytte-mensvärk... och det kanske är det det är också, mensvärk alltså

Nåja, måste vässa tålamodet nu.
    Kram B

• jennyHI

bliglin, åh förlåt... skyller på att det är sent här... klockan är snart 2.30 på natten och jag sitter och jobbar med mitt nystartade företags webb sida. Lite kul när det är ens egen lilla grej sådär:)

jag vet inte om ljumsk smärtan. tror inte att det betyder något för jag började få det samma dag som jag fick temp höjningen. Kan mycket väl bero på träningen också vilket jag tror mer på nu.

Jag vet ju inte riktigt nu när jag har bim. Äl kom ju senare än jag hade räknat med, och om jag då räknar med 14 - 16 dagars luteal fas, så borde den komma runt den 24 april men det låter lite långt borta... jaja, den får komma när den kommer!

hoppas att ni har det bra tjejer, och förlåt mig för omväxlingen! jag vet ju faktiskt vem som är vem:)

• Resande

Jenny- ja det är ju jag som börjat med clomiden, tog första tabletterna i andra kuren igår. jag har valt att ta det på kvällen den här gången men vet inte om det var så smart. precis som du så blir jag varm och det börjar bli varmare och högre luftfuktighet här nu... Undrar hur mycket man ska få sova egentligen Eftersom jag inte fick några värre biverkningar förra gånen och inte heller blev gravid så kör jag dubbeldos igen. Jag börjar misstänka det är fel på sekretet men då får man väl hoppas en insemination kan fungera för oss.

Bliglin- ge inte upp hoppet för att du fick minus. Vänta tre dagar till och testa sen eller allra helst fram till bim om du kan så finns det en mycket större chans för plus då istället. Jag förstår precis din nojja med att få flerbörd samtidigt som man är orolig för att det inte ska ha tagit sig alls Man kan ju bli knäpp för mindre. Jag är också livrädd för trillingar eftersom jag inte vill få mf när man äntligen lyckas bli med barn Om du har stamande på höger och vänster sida tycker jag låter väldigt hoppfullt, för egen del hade jag mest i ryggen och förstod därmed att det var kärring på ingång. Jag märkte inte av livmodern nästan något så hoppas att dina känningar är en växande livmoder

Kram!

Nu måste det vara vår tur...
  • Bliglin

Hej tjejer!

Lägesrapport: Ja här slängs man mellan hopp och förtvivlan... Jag hoppas fortfarande på pluss, även om jag testade minus natten mot söndag. BiM närmar sig med stormsteg och nu upplever jag tyvärr att jag har min gamla vanliga PMS...

Positivt dock, är att brösten fortfarande är mer svullna än vanligt (kanske pga clomiden?) men de kan ju pysa ur snabbt... och BiM är ju först på torsdag, tror jag, så lite bröstsvullnad är väl inget att hoppas så mycket på, antar jag.

Har en slags "brännande" molverk i livmodertrakten, då och då, men jag har nog haft det ibland innan mensen också, så det är inte heller något odelat positivt tecken...

Hur går det/känns det för dig jennyHI?

Hur mår du så här mitt i clomiden Fiji?

Kram/B

• jennyHI

för mig går det inte så bra just nu... har de sista dagarna fått mer vita flytningar, så jag tänkte testa med äl test för skojs skull - och det var POSITIVT!!! fasen, då är man tillbaka på ruta ett igen! jag hade ju hoppats clomiden skulle hjälpa med detta:(

• Bliglin

Men, hoppsan JennyHI *kliar mig i huvvet*
    Kanske dina äggstockar inte fick iväg äggblåsan förra veckan och gör ett nytt försök nu!?
    Hoppas du har ägglossning nu i stället. (Kanske inte så konstigt då att din tempökning varit så "diffus".)

Funderar vidare... kanske borde du ta kontakt med din läkare och be att få komma in och få en pregnylspruta? Dvs om äggstocken inte vill släppa ägget (mosträvig rackare kanske ) så fixar ju pregnylsprutan det... Bara en tanke.

Hoppas det löser sig på ngt sätt!
    Kram B

• jennyHI

hehehhe, ja, det förklarar ju varför min temp varit som den vart. Igår fick jag även en liten brunaktig flytning, eller ja, lite slemmigt sådär. flåt, vill inte vara alltför äcklig här... tänkte isåfall kan det ju vara pga äl.

• Bliglin

Japp, brunaktig flytning låter ju äl-blödnings-positivt

• jennyHI

ja, hoppas det! det var ju väldigt lite, men hoppas ändå!
    Hur går det för dig annars? hur många dagar till bim nu?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?