• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Jag är också orolig gällande äl, dvs att ägget släpper väldigt snabbt efter stegringen så att inseminationen inte hinner fram. Men det behöver inte vara så utan många får ju försöka gång efter gång med pergo och insemination för att lyckas. Jag ska försöka att inte oroa mig för mycket, inget blir ju bättre av det. Istället försöker jag leva så vanligt som möjligt och njuta av livet så mycket som det går.

12 dagars lutealfas borde ju inte vara för kort. Det finns ju de med under tio dagar som lyckas bli gravida så 12 och uppåt tycker jag låter normalt, men det kan väl vara bra att fråga gyn om det också.

• jennyHI

hej tjejer

hur går det för er idag??

Oturligt nog så måste jag ju säga att i min "familj" så är jag det stora choklad monstret. Blir säkert en liten choklad bit nästan varje dag:( Så blir det när man går in på luncrummet på jobbet och måste passera godis apparaten. Ingen karaktär ALLS!

Fiji, vad tråkigt att du börjat få det värre med svettningarna. Det var så jag fick nu när jag käkade clomid. Tyckte det var jättejobbigt! Det konstiga var för mig, att jag svettades innerligt mycket de dagarna jag åt pillerna, men när jag slutade så fortsatte det ett bra tag. Även nu kan jag få sk "svettnings anfall" och jag vet att det är clomiden för jag får det mest på jobbet och där finns det ju luft konditionering!

Jag tror jag börjar känna av att mensen skall komma. Har börjat få lite mensvärk, lustig i magen som jag brukar innan mens och det där ryggonda i svanken jag alltid får. Det komiska är att jag tog ett test i morse för skojs skull, ja , jag vet ju att det är ALLDELES för tidigt. Det var minus när jag tittade på stickan, och sedan lade jag den åt sidan och gick till jobbet. När jag kom hem så fanns där 2 streck. men det måste ju vara för att det legat där så himla länge. Men rätt kul ändå, de ends stickorna jag får med 2 streck på är fantom streck. Kul att se hur det SKALL se ut när man en dag verkligen plussar.

• Resande

Men jenny, jag har aldrig någonsin fått två streck hur länge jag än väntat så kanske kan det vara värt att testa imorgon bitti igen? Vad gjorde du för test? Många tror ju  mensen är på gång och sen får de plus istället så jag fortsätter hoppas åt dig.

Sov bättre i natt men är fortfarande helt slut. Jag känner mig lika trött när jag går upp som när jag lägger mig och det måste vara pga clomiden. Hoppas nu detta fungerar så man slipper ge sig på fler kurer...

• Bliglin
    JennyHI! Jag vågar inte säga grattis... men nästan... kanske.. (*hoppas*)
    Jag har ALDRIG fått två streck om jag så sparat stickan en vecka ... så jag tycker absolut du ska kolla igen imorgonbitti... det låter sannerliget lite lurt, positivt-lurt!

Jag har en gång fått ett "magert" plus på clearblue som framträdde sedan testet torkat, men det såg inte ut som en vanligt pluss (som jag ju vet hur det ser ut eftersom jag ju sett dem på bild ) utan det lodräta strecket var smalt som en sytråd. Och det visade sig sedan att det, mycket riktigt, inte var ett pluss heller. Men i ditt fall låter det sannerligen lurt!

Hu, tycker det låter jättejobbigt för dig Fiji. Jag blev ju också trött av clomiden, och lite nattsvettig... men inte så att det besvärade mig riktigt. Dvs inte ens varenda natt, bara ibland. Hoppas verkligen att det ska fungera den här gången!

Jag har just svalt min första tabletthalva idag. Jag kör halv-kur på eget bevåg...
    Känns som att det vore dumt att öka dosen på eget initiativ, men att minska den kan ju knappast skada, bara medföra mindre effekt, liksom. Jag blir verkligen yr nästan direkt efter att jag svalt tabletten, känner ni det också?

Skickar många kramar!
  • jennyHI

Fiji, vad jobbigt det måste vara med dessa biverkningar...lider med dig tjejen... hoppas det blir bättre snart.

Jag tror inte jag kan lite på det strecket jag fick. visst var det roligt i alla fall att se ett streck trots allt så man vet att testen är kapabla till att visa det där andra strecket:)Men, jag tror strecket måste kommit upp väldigt sent, och jag tog ett för att vara på säkra sidan imorse och det var inget streck där inte.

har även börjat känna av mensen, så den kommer nog snart.

• Resande

Jag blev så glad när jag hörde om ditt streck för själv har jag aldrig fått sånt. Det finns ju chans till det så länge mensen inte dykt upp

Biverkningarna är inte så farlig idag, förhoppningsvis lugnar det sig lite nu när jag är klar med tabletterna. Är fortf. jätte trött men annars är det helt ok. Kan ju vara trött efter att ha jobbat dubbla pass igen i stressig miljö. Blir lite knepigt att vara på sjukhuset och servera läkare som opererat en Pinsamt! Tack och lov minns jag inte vilka som var där när jag gjorde kontraströntgen

Bliglin jag brukar inte bli yr så ofta men det är väl tur man inte får alla biverkningar på en och samma gång Hoppas du inte ska drabbas så farligt nu när du kör halv dos.

• jennyHI

jovisst finns det chans. men jag tänker nog hellre negativt så man inte blir alldeles förtvivlad när mensen kommer:)

• Resande

Sant, lika bra att invänta mensen och sen bli positivt överraskad om den inte dyker upp Håller tummen i alla fall

• jennyHI

tack:) vi får se hur det går. Har ajg räknat rätt så är bim inte förrän den 24:e eller 25:e.

kommer definitivt hålla er goa tjejer underrättade vad som än händer.

• Bliglin

Fascinerande tanke att det är kväll för dig nu JennyHI Ska du strax krypa isäng?
    Jag ska gör mig en förmiddags-kaffelatte. Jag håller tummarna för dig. Men förstår verkligen att du försöker tänka negativt, så gör jag med. Finns inget värre än när man helt "släppt loss" förhoppningarna och vältrat sig i sina egna drömmar och fantasier -åsså blir det platt fall

Men tumma liiite kan man ju göra

Skönt att du tagit sista tabletten Fiji, huvva vilka jobbiga dagar du haft *ryser*. Jag mådde ju egentligen helt OK sist också, och nu med bara halv dos så vore det ju KONSTIGT om jag skulle få biverkningar. Har sovit som en stock inatt . Dock tyckte jag det var "jobbigt" att se på film igår kväll, kändes som jag har fått "synrubbningar"... men det kanske bara var inbillning (eller trötthet).

Ha ha, nä inte så kul att servera dem som sett ens eget "allra heligaste" Tänk, det finns kanske inte så mycket "hemligheter" mellan personalen på sjukhus...

Skönt att det är fredag. Jag har varit gräsänka i tre dagar när älsklingen varit på jobbresa, men han kommer hem ikväll. Tjohoo!
    Kram på er tjejer!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?