• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Känner mig lite ensam här i tråden ... men jag rapporterar ändå

Här jäklas kroppen minsann, ingen stegring idag på äl-sticka... så jag antar att blodprovet kommer visa detsamma. Så då blir det väl pregnyl ikväll och insemination på måndag... och därmed kanske äggen hinner slinka undan och släppa imorgon .

Nåja, känns som att man knappast kan förvänta sig att det ska "flyta på" varje gång... men är sur ändå...

Hoppas ni iaf prickar rätt med era hemmaförsök Fiji!
    Kram b

• Resande

Hejsan Bliglin! Har varit inne och läst lite snabbt men inte hunnit skriva. Igår hade jag en stressig dag. Jobbade, på hemvägen fick jag punktering som tog mig en evighet att fixa men tack och lov kom en vänlig själ och hjälpte mig. Sedan var vi på konstutställning och middag vilket var trevligt.

I natt hände något otäckt. Jag skulle resa mig från soffan för att gå och borsta tänderna när jag hade sån smärta i magen att jag ramlade ihop igen. Det tog mig säkert 5 min innan jag lyckades med makens hjälp kravla mig till badrummet, dubbelvikt! Detta var mer plågsamt än när blindtarmen strulade så förmodligen hade jag en cysta som sprack eller århundradets värsta ägglossning Ont som tusan, kunde inte ligga på höger sida men när jag låg på vänter med uppdragna knän gick det lite bättre. Usch! Vet inte om jag ska våga äta clomid igen, fast det ska ju inte behövas förståss

Tråkigt B att du inte fick stegring på ÄL-stickan idag! Förhoppningsvis så håller sig äggen så att en insemination kan göras på måndag. Ni skulle väl hålla er ett par dagar innan men om ni har sex idag hinner inte spermierna återhämta sig till måndag? Bara så ni har en chans om ifall att ägget släpper för tidigt? Håller tummen för er!! Berätta vad läkaren sa. Kanske kan de se äl via blodprovet så att du ändå får insemineras? Jag avskyr att man måste anpassa sig efter de olika ställenas öppningstider eller annat tjafs, vi har ju äl under en väldigt begränsad tidsperiod och vill inte försämra chanserna bara för att de krånglar Gjorde de vul idag och hur såg det ut? var äggen något större än sist?

Jag har fått lite olika reaktioner av clomiden gällande flytningar. Jag har alltid fått halkiga precis vid äl men efteråt har det blivit jätte konstigt, mega klibbigt och äckligt. Tror jag har en obalans men vet inte hur jag ska få ordning på det. Jag har ätit omega 3 ett par gånger om dagen den här månaden för att försöka förbättra chanserna. Det kan ju inte skada i alla fall Har flera vänner som lyckats bli med barn just den månaden de ätit omega 3, en gjorde visserligen ivf men ändå

Trevlig helg!! Hoppas allt går bra med äl, insemination och annat. kram!

• Bliglin

Hu Låter otäckt med sådan där smärta Fiji!

När jag läser vad du skrivit så kommer jag spontant att tänka på en kompis till mig som upplevde någopt liknande, (fast hon hade inte ätit några hormoner). Hon fick fruktansvärt ont i nedre magtrakten och upplevde att något hade "gått sönder". Hon fick för sig att hon haft blindtarmsinflammation utan att ha "märkt det" men att den plötsligt spruckit. Så hon åkte in akut och undersöktes... bara för att få reda på att hon haft en rejäl ägglossning

Hon hade slutat med p-stav några månader innan, så det kanske var därför de normala hormonerna satte igång med en "skräll"...

Nu vet jag ju inte om det var äl i ditt fall... men jag hoppas det!
    Vet inte hur det känns med cystor som brister... men äggblåsor är ju en slags "cysta"... som spricker, så jag hoppas det var det.

Överstimulering i allmänhet tror jag märks genom att buken ömmar och sväller och man får tungt att andas. Hoppas det inte är det som drabbat dig!

Jag har pratat med min gyn som har försökrat mig om att mina blodprov inte indikerar äl just nu och att hon absolut INTE tror att äggen kommer lossna imorgon (!?). Så nu ska jag vara "lydig" och ta min pregnylspruta ikväll på akuten (vågar ju inte själv) och sedan insemineras kl 11 på måndag. Hoppas hon har rätt, nu. Kanske gör vi som du föreslog fast jag tror ju älsklingens soldater får det svårt i det obefintliga äl-sekretet...

Fy fasen vilken mardröm att få punktering, tur att du fick hjälp. Var det otäckt? Dvs höll bilen på att åka av vägen? (har aldrig fått punktering själv)

Hoppas nu att smärtan släpper, så att du kan njuta av resten av helgen
    Men jag tycker nog att du ska försöka ta ett snack med din gyn så att du får kolla upp dig med vul... för säkerhets skull.
    Var rädd om dig! Kram B

• Resande

Tack B! Vet inte om jag ens orkar tjafsa med min gyn, hon känns rätt ointresserad av att ha koll på en... Blir jag sämre så ringer jag dem eller åker in akut. Magen är smått svullen och gör lite ont, tar det bara lugnt idag och checkar så att jag inte blir sämre. Jag hoppas det bara var extremt ordentligt äl, fast jag har ju ont i vanliga fall och det känns aldrig så och inte så högt upp. När jag hade cysta som sprack så kändes det som blindtarmen. Jag kunde inte stå, sitta eller ligga på något sätt utan att det gjorde ont. Höll på att tuppa av från smärtan och när jag blev något bättre fick jag åka till akuten. De skickade mig med ambulans till ett större sjukhus där jag låg inne ett dygn för observation. Fick åka hem och sedan åkte jag in igen ett par dagar senare när jag fick ont igen. De gjorde titthålsoperation eftersom de misstänkte blindtarmen men såg att jag hade cysta som spruckit.

Om din gyn var säker på att äggen inte hinner lossna innan måndag så kanske det är bättre att ni sparar makens simmare tills dess så att de är bästa möjliga styrka på? De kanske inte hinner återhämta sig tillräckligt på en dag och det vore ju dumt att inte kunna insemineras pga för få pigga rackare? Håller tummen för att allt ska gå vägen och att det ska ta sig på måndag

När jag fick punktering så förstod jag inte ens vad som hänt. Man får inte köra snabbare än 35 km/h här så jag låg nog runt 50. Hade rutorna öppna och trodde jag kört på någon plastpåse eller burk för det lät så konstigt från bilen. Sedan blev det lite svårare att styra så jag stannade och såg att ett av däcken var helt platt! Hade jag kört på någon motorväg i 100 km/h så hade det nog märkts på ett annat sätt misstänker jag. Tack och lov så körde jag inte av vägen för då hade jag hamnat i en bergvägg eller i havet

• Bliglin

Godkväll

Skönt att få punka i 50 km/h , även om ju besväret med att byta däcket är detsamma...

Jag är verkligen skitskraj för att plötsligt på punka t ex när vi kör på autobahn genom Tyskland... huvva så hemskt att bara tänka på

Känns det bättre nu i maggen? Om smärtan försvunnit så kanske det "bara" var en ägglossning (som heter duga ). Du som haft en cysta som spruckit... var det så det kändes? Om du är mycket bättre nu så tror jag det var äl ... för om det hade varit en cysta så borde du väl börjat blöda tänker jag!?

Japp, vi har skippat sexet och sparar simmarna till på måndag... men nu när det blev "förskjutet" jmf med vad jag trodde i början av veckan... så känns det sannerligen som vi "hållt oss" onödigt länge nu

• Resande

Förstår att du är orolig för punka på typ autobahn men man märker det ganska snabbt eftersom styrningen blir knäpp och bilen hoppas och då är det bara att stanna fort som attan.

Magen har varit rätt ok idag så det var förhoppningsvis äl. När jag hade cysta som sprack sist så gjorde det ont fram tills den sprack eller om det var när den sprack som det gjorde ont, vet jag inte. Smärtan var likadan som den jag kände i natt. Det kom inget blod eftersom det hamnade i magen

Förstår om ni börjar bli frustrerade på att vänta, men den som väntar på något gott Tänk vad kul ni ska ha i början på veckan istället efter att inlämnandet är gjort

Nu måste jag gå och laga mat, maken ropar på mig 

• jennyHI

hej tjejer

har inte varit inne på ett tag nu, har haft så innerligt mycket att göra på jobbet, planera resan hem som sker om 2 veckor och ta hand om allting som skall planeras, köpas och allt sånt. Hjälpte ju inte att man fick världens längsta shopping lista av familjen hemma i sverige!!!!

Tack Fiji för ditt inlägg i min GB. Jag menade ju inte att stanna härifrån så länge som jag har gjort.

Annars inget nytt här. Ingen mens, nget pluss heller för den delen. Så jag tror inte clomiden funkade alls Jag fick ju den först och främst för att få mens, men som sagt idag är jag bim+5 och ingen mens i sikte. Inga krämper heller, så det blir nog en lång cykel igen. Har även börjat ta rejäla tag med vikten. Tränar nu 5 ggr i veckan och äter mycket bättre och nyttigare. Ja, vad gör man inte för att få tillbaka tant skrället...

Hur går det för er tjejer?

• Resande

hej jenny. Välkommen tillbaka Jag började undra om allt var ok, skönt att höra att du bara haft ett riktigt liv utanför fl Vad spännande att åka hem om två veckor! Jobbigt bara när folk ska beställa massa grejor när man ändå har fullt upp med att fixa allt inför resan. Visserligen är det kul att köpa med presenter men jobbigt om det blir för mycket. 

Jobbigt att du inte fått mens än! Det gör ju inget om den håller sig borta så länge du får plus istället men jobbigt om det inte blir något av det. Duktig du är som tränar så mycket och äter hälsosamt. Om inte annat så mår man betydligt bättre.

Här är allt ok. Händer inte så mycket, det har varit en väldigt lugn helg. Har tack och lov inte så ont längre så nu är det bara att invänta bim och se om det ville ta sig.

Bliglin- lycka till imorgon Håller tummen för dig!

• Bliglin

Vad skoj att du är tillbaka Jenny!
    Trist dock om clomiden inte funkade... jobbigt att vänta på mensen och ändå inte få pluss
    Jag trodde nästan du skulle plussa. Attans också!
    Härligt med hemresa, bara på semester antar jag? Eller flyttar ni hem?

Skönt att du inte har så ont längre Fiji. Det kanske tyder på att det "bara" var en KRAFTIG ägglossning . Så nu återstår den jobbiga väntan, för oss båda två... pust!

Jag är precis nyinseminerad, har lite molvärk i livmodertrakten (som sist) men annars känns det bra. Dr Lejeune var positiv även denna gång... men meddelade att jag ska ta ännu en pregnylspruta om 6 dagar som "slemhinnestöd". Han förklarade att clomid kan medföra att slemhinnan inte blir så "bra"... och att man då behöver lite extra pregnyl halvväges genom lutealfasen. Och jag tror det kan stämma i mitt fall, dvs jag blödde ju bara 2 dagar senaste mensen, vilket var häpnadsväckande lite måste jag säga.

Du som blödde så mycket sist behöver nog inte oroa dig för slemhinnan Fiji

Hur som helst så föreslog han dessutom att vi, om detta inte lyckas, ska göra ett inseminationsförsök till på samma sätt... och om det inte heller lyckas så vill han göra 3 inseminationer till!!! men byta hormoner och ge mig menopur i stället.

Så jag som trodde det skulle bli IVF för oss efter semestern, (om detta inte lyckas), försöker nu vänja mig vid tanken på att det kanske blir 4 försök ytterligare...

Men men, jag försöker lita på Dr L och han har goda förhoppningar. Så det känns ganska bra. Och man ska väl inte gå händelserna i förväg... nu ska jag ju förs och främst hoppas på kommande BiM.

Tummar för oss alla!
    Kram B

• Resande

Grattis Bliglin till avklarad IUI Vi får hoppas det tar sig nu för oss båda så vi slipper fler försök med både clomid och annat

Jag ska rusa till jobbet men ville bara kika in och säga hej. Kram!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?