Vad skoj att du är tillbaka Jenny!
Trist dock om clomiden inte funkade... jobbigt att vänta på mensen och ändå inte få pluss
Jag trodde nästan du skulle plussa. Attans också!
Härligt med hemresa, bara på semester antar jag? Eller flyttar ni hem?
Skönt att du inte har så ont längre Fiji. Det kanske tyder på att det "bara" var en KRAFTIG ägglossning . Så nu återstår den jobbiga väntan, för oss båda två... pust!
Jag är precis nyinseminerad, har lite molvärk i livmodertrakten (som sist) men annars känns det bra. Dr Lejeune var positiv även denna gång... men meddelade att jag ska ta ännu en pregnylspruta om 6 dagar som "slemhinnestöd". Han förklarade att clomid kan medföra att slemhinnan inte blir så "bra"... och att man då behöver lite extra pregnyl halvväges genom lutealfasen. Och jag tror det kan stämma i mitt fall, dvs jag blödde ju bara 2 dagar senaste mensen, vilket var häpnadsväckande lite måste jag säga.
Du som blödde så mycket sist behöver nog inte oroa dig för slemhinnan Fiji
Hur som helst så föreslog han dessutom att vi, om detta inte lyckas, ska göra ett inseminationsförsök till på samma sätt... och om det inte heller lyckas så vill han göra 3 inseminationer till!!! men byta hormoner och ge mig menopur i stället.
Så jag som trodde det skulle bli IVF för oss efter semestern, (om detta inte lyckas), försöker nu vänja mig vid tanken på att det kanske blir 4 försök ytterligare...
Men men, jag försöker lita på Dr L och han har goda förhoppningar. Så det känns ganska bra. Och man ska väl inte gå händelserna i förväg... nu ska jag ju förs och främst hoppas på kommande BiM.
Tummar för oss alla!
Kram B