• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Japp! Här brinner hoppets låga (märkligt nog!?).

Men tror att jag haft mycket konstig ägglossning, känns som jag ägglossar än!?, inne på andra dagen nu... kan verkligen äggen släppa i "otakt"?

Sköt om er!

• Resande

B det kanske har något med slemhinnorna att göra eller liknande som gör att det känns som äl än? Blir inte klok på kroppen  Sjäv börjar jag bli trött vilket säkert är en kombination av sena nätter och allergi idag känns brösten svullna och ömma samt magen moler lite, kan ju lika gärna vara tarmarna. Vi får hoppas vi alla har  på gång som du märker är jag också hoppfull, maken har totalt gett upp och vägrar ge sig in i spelet. Han är säker på att det inte lyckats nu heller men jag tänker tro det bästa tills motsatsen är bevisad!

Kram!!

• Bliglin

Det låter hoppingivande Fiji!

Låter som att våra makar (sambo i mitt fall) är på samma "våglängd" här. Min vill inte heller höra talas om symptom eller börja spekulera i förväg... han vill att vi tyst och lugnt ska vänta tills mensen kommer - och om inte - så kan vi börja fundera på att testa. (tycker han alltså )

Tja, vem vet vad det är som spökar i min mage... men det känns som att jag ägglossade igår från den högra sidan men att det inte "släppt färdigt" från den vänstra... Är hård och gasig i "tarmmagen" som jag brukar vid äl, och det brukar alltid släppa när äggen släpper (inbillar jag mig iaf)... men det har inte släppt än, och vä äggstock smygvärker lite fortfarande. Så kanske sitter det ngn liten äggblåse-rackare där och hänger sig kvar och jäklas?

men strunt samma, det är så ingen smärta som jag lider av så att säga...

Kramar tillbaks och håller tummarna!

• Resande

Det kan ju hända att ägget på andra sidan inte släppt än då eftersom de säkert kan släppas med lite olika fart? Så länge det inte gör ont så är ju det bra.

Maken säger alltid att vi ska vänta till bim innan vi testar men jag har alltid smygtestat ett par dagar innan för då vet jag att mensen är på gång och kan släppa hoppet! Det blir lättare att ta smällen när man vet att det inte blev något på något konstigt sätt... Han är så trött på den eviga berg-och dalbanan vad gäller hopp och förtvivlan så den här månaden tänkte jag hålla tyst om ev tecken (kan ju lika gärna vara pms eller clomiden) och sedan bara meddela om det blir plus eller mens. Jag kommer att testa redan på söndag eftersom maken fyller år då, men inte berätta för honom om det blir minus. Blir det plus däremot så har jag köpt ett litet pluspaket (en body och tvättlappar) som jag tänkte ge honom Har massa vänner som köpt pluspaket och alla de har plussat så jag tänkte att det kanske är vad som saknas?! Räcka ut tungan

• Bliglin

*S* Ja, kanske är det plusspaket som saknas här också!? jag har inte heller köpt något...

Låter sannerligen som att våra makar är lika som bär i detta fallet, så jag försöker också "tona ned mig" lite... och hänger desto mer på FL i stället. (vilket han också kan bli less på mellan varven).

men jag tror inte att de någonsin kan förstå vad som händer i våra kroppar, och att vårt humör (tyvärr) följer med hormontoppar och dalar... Jag har alltid svårt att hålla mig till bim, och testar också ofta i förväg, bara för att få se det förbaskade minuset. Men det känns på ngt sätt lite bättre, precis som du beskriver.

fast på sistone har mensen behagat komma både 1 och 2 dagar i förväg... så det är inte alltid jag ens hinner testa... (men det blir ju billigare så )

Hoppas pluspaketet gör susen nu!

• Resande

Hejsan! Hur är det idag?

Här är det bra, sov dock dåligt inatt. Vaknade vid 3.30 av att jag tyckte maken sa "älskling" jätte högt. Han låg och sov så sött så jag måste ha drömt! Men naturligtvis kunde jag inte somna om utan låg och kände hur hungrig jag var. Det tog en evighet att somna om men det är säket för att det är så varmt nu.

Annars inga större nyheter. Har fortf ömma och svullna bröst och jag hoppas de bara blir större till bim och att jag ska plussa Hur är det med era känningar? Märker ni av något än? Hoppas ni har en bra dag!

Kram!

• Bliglin

Hallåj! Här är det bra! Jag är en slöfock utan dess like och har tvingat mig att jobba en hel del... men stup i kvarten så kikar jag in här, fastän jag bestämt mig för att låta bli (hur hopplös kan man bli!?).

Solen steker in genom fönstren trots gardinerna så jag vill inte jobba jag vill bara äta glass

Låter ju superspännande att du har sådana symptom! Fniss, skönt att höra att det finns någon fler som inte kan somna om utan att gå upp och äta frukost... Det händer att jag kokar gröt kl 05 på morgonen bara för att kunna somna om .

Jag är ju ganska säker på att jag ägglossade igårkväll, så jag känner ingenting alls. Ja, förutom de typiska efter-äl-symptomen... dvs varm av tempstegringen och lite "plufsig".
    Räknar med BiM på måndag den 14 maj. (kommer kanske att bli en rekordlång cykel för mig)
    Ska ju dessutom ta en pregnylspruta igen på lördag... så den kommer väl att "bota" mig från tjuvtestande i förväg, hoppas jag.

När har du BiM Fiji?

Kramar tebax!

• Resande

Jag har nog bim runt den 10:de tror jag. Möjligtvis en dag senare. Vad bra att du får ta pregnylspruta för att hjälpa dig på traven, hoppas det tar sig nu!! Jag tycker vi båda ska plussa med bara några dagars mellanrum Hur många dagar efter sprutan måste du vänta innan du kan testa säkert?

Jag är också slö idag och vill bara äta glassCool. Sitter ute på balkongen och svettas, det är jätte varmt och ingen vind alls. Måste komma in stup i kvarten för att svalka mig. Hade varit smartare att åka till stranden men maken har bilen och jag orkar inte åka in till stan för att hämta den. Speciellt inte med tanke på att vi ska mötas i stan ikväll. Jag sitter nog ute här en stund till och sen tar jag bussen till gymmet innan middag med maken Ha det gott!

• Bliglin

Pust, vad tiden går långsaaaamt.
    Men, när mensen kommer som vanligt om drygt 1,5 vecka så kommer jag väl att ångra att jag önskade att tiden skulle skynda på sig...

Ska tumma för att din BiM blir en beräknad INTE mens den 10:e Fiji

Jag vet inte hur länge man måste vänta, tror att det sägs att sprutan sitter i max 10 dagar... fast jag tror iof den försvinner redan efter 5-6 dagar . Fast jag ska försöka att INTE testa innan måndag den 14:e ,dvs om inte mensen redan kommit då alltså. (Måndag den 14:e är 9 dagar efter den sista pregnylen (som jag ska ta på lördag)).

Önskar dig en trevlig dag!
    Och dig med Jenny... wherever you are

• Noor

Hej tjejer!

Här är ännu en utlandssvenska som börjat med Pergo/clomid trots egen ägglossning. Är rätt ny här pà FL, har ögnat igenom er tràd och kände att jag ville titta in och säga hej.
    Jag är 35 àr och försöker sedan drygt 1,5 àr bli gravid med vàrt första barn. Utredningar har inte visat nàgot problem hos vare sig mig eller min man, varav min gynekolog föreslog Pergotime dubbeldos ett par cykler. Jag har nu tagit under tre cykler utan positivt resultat :(
    Under tredje cykeln, nu i april, konstaterades via VUL att jag fàtt en follikulärcysta pà vä äggstock som skulle hämma min ägglossning (vilket den mkt riktigt gjorde utifràn ägglossningstesten som inte gav utslag i april). Fick progesteronbehandling resten av cykeln och var pà kontroll igàr för att se om cystan försvunnit.
    Till min stora besvikelse var den kvar samt att jag hade fàtt tvà nya pà hö äggstock. Sà den här mànaden blir det progesteron i 20 dagar för att hämma ägglossning samt làta äggstockarna vila (i princip p-piller och hur kul känns det??). Det blir kontroll nästa mens för att se om cystorna försvunnit innan vi fortsätter med annan behandling. Känns enormt trist att tvingas göra en paus men, men... det är kroppen som bestämmer.
    Har nàgon av er haft problem med cystor? Hur blev ni i sà fall behandlade och hur làng tid tog det innnan de försvann?? Jag är sà rädd att det ska ta en evighet nu innan de försvinner och jag kan fà tillbaka min ägglossning.

Hälsningar fràn södra Medelhavskusten

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?