• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • krost

Hej tjejer!

Vilken dag räknar ni som dag 1 när ni börjar med Pergo? Jag brukar har lite förblödning först med jättelite blod och sedan drar mensen igång på allvar. Är det när förblödningen kommer, eller när mensen drar igång på allvar (d v s dagen efter) som är dag 1?

• Bliglin

Hej krost

Det brukar alltid sägas att man ska räkna den första "riktiga" mensdagen som dag 1. Dvs om man "spottar" lite en dag, eller fler, innan så ska man inte räkna med dessa, dvs i ditta fall räkna dag "2" som dag 1.

Fast egentligen är det bäst att du frågar din gyn, för jag tror det är lite olika. Iaf sa min läkare till mig att eftersom jag har så kort cykel så ska JAG räkna första dagen som dag 1, hur lite det än kommer... (fast jag har ingen förblödning, men det visste ju inte läkaren när han sa det )

Ledsen om jag förvirrar dig nu... men jag TROR att du ska räkna dagen som mensen drar igång på allvar som dag 1. Ifall inte du också har jättekort cykel...

Lycka till!

• krost

Är det viktigt att man fortfarande blöder på dag 5?

Jag får fråga när jag ringer ferten imorgon. Man kan bara ringa på morgonen och lämna meddelande och sedan bli uppringd.

Känns lite spännande att jag nu ska börja med första kuren...

• Resande

Krost om du har hyfsat normal cykel (dvs inte superkort) så skulle jag räkna dag 1 från när du blöder på riktigt. Jag har också spottings i några dagar innan men märker en klar skillnad när det verkligen har börjat och räknar det som dag 1. Sedan spelar det ingen roll hur många dagar du blöder, du tar tabletterna från den cykeldag du blivit tillsagd. Jag skulle ta från dag 3-7 men vet många som tar dag 5-9. Det kvittar om du blöder när du tar tabletterna, de ska ju påverka hormonerna inför äl

Bliglin: du verkar ha super äggstockar Härligt! Bra att det fungerade så väl även med halv tablett. Nu håller vi tummarna för att det ska se jätte bra ut på fredag så att IUI kan göras på lördag. Nu måste väl ett av alla de äggen bli mogna och fina och mottagliga för spermie tycker man!?

Jag fick en svag stegring på äl-stickan så det är ju på gång. Funderar på om jag ska ringa och boka tid för fredag morgon, problemet är om jag inte får stark stegring i morgon... Fast då kanske jag kan avboka imorgon då? Vet inte vad de har för avboknings policy. Lurigt det där. Vill inte riskera att betala för något vi inte gör.

Nu är det jätte fint väder här, äntligen så jag ska sätta mig på balkongen en stund och sedan käka lunch på restaurang med min 85-åriga, halvdöva granne Hoppas ni har det bra tjejer. Kram!

• Resande

Det är nog inte meningen att vi ska få lyckas den här månaden. Ringde till labbet för att boka tid, då säger han jag får återkomma imorgon för han är inte säker på att de kan hjälpa oss! Vad f-n!! Jag kan inte insemineras om inte spermierna är tvättade Så irriterad!

• Bliglin

Hu, jag förstår verkligen det Fiji! Attans

Hoppas verkligen de kan skaka fram en tid åt er... annars kanske du kan ringa din gyn så får hon "tvinga" dem åt er! Det kan ju inte vara så att man käkar hormoner på vinst och förlust bara för att få höra att labbet inte har tid! Morr!

Härligt att ni har fått fint väder iaf Låter mysigt att luncha med grannen... halvdöv eller ej ;)

Jag har tvingat mig ut på joggingtur för 5:e ggn nu *mallgroda*... kanske kommer man iform till sommaren om ilet håller i sig!?
    Kram tjejer!

• Resande

Duktig du är B som kommer ut och springer! Bra jobbat Själv hatar jag att springa och får verkligen tvinga mig själv att träna kondition lite då och då. Jag har däremot inget att lyfta vikter eller promenera, det är bara själva springandet som tar emot

Det blev verkligen en lång dag idag. Var iväg med grannen i 3 timmar Är helt slut!! Åkte till stranden en sväng sent på eftermiddagen och så satt jag där och läste bok för att återhämta mina krafter lite

Börjar märka av äl nu, men det känns ofattbart lite om man jämför med alla andra månader. Kanske kan det vara ett bra tecken eftersom det tidigare inte blivit plus trots mega ont?! Även om det inte bli insemination så ska jag och maken köra hårt den här omgången, kanske kan vi lyckas själva

Nu är det dags att äta lite kvällsmat. Ha det gott!

• Bliglin

Verkar som vi är ganska "synkade" nu Fiji .

Har börjat få äggstockssmärta nu... vilket gör att jag hoppas på insem på lördag... *hoppas*

Har det ordnat sig med er spermatvätt nu? Hoppas det...

Här är så olidligt varmt nu så jag vill bara lägga mig och sova...

Kram B

• Resande

Hej!
    Fick äl-stegring i morse Ringde till labbet som sa att de inte fått de grejor de behöver för spermatvätt så det blir ingen insemination för oss Gråter. Frågade runt om det finns någon annan som kan göra det men naturligtvis gör det inte det. Detta är priset man får betala när man bor på en pytte ö Det händer ofta att saker och ting tar slut och sedan får man inte ta i det på bra länge.

Jag ska hämta maken om ett par timmar så vi får väl försöka göra barn utan hjälp. Det har ju aldrig lyckats hittills men någon gång ska väl vara den första...

Var det imorgon du skulle på nästa koll Bliglin? Lycka till i så fall!

Jenny hur är det fatt?

• Bliglin

Näe vad surt, Fiji Usch vad jag skulle tappa humöret...

Men hoppas att det funkar "hemmagjort" istället. Upplever du att din äl-flytning är OK nu?

Jag tillhör tydligen den tredjedel som förlorar äl-flytningen av clomiden... för jag hade ingen alls förra cykeln och det tycks inte komma någon den här månaden heller. Om ni ursäktar detaljerna så kan jag beskriva mitt; det är knappt ngn flytning alls, och det som kommer är gulaktigt och inte det minsta "halkigt". Därför inser jag att hemmaförsök, i vårt fall, skulle vara ännu mer hopplöst med clomidstimulering, än utan. Vanligtvis har jag ju åtminstone en riklig, halkig äl-flytning.

Och jag ska inte ta ut sorgerna i förskott, men det finns risk för att det går åt pipsvängen med inseminationen för oss också...

På vul:et idag var min doktor inte där, så jag fick en annan. Hon hittade först inte min högra äggstock, alls. Men sedan jag stod på mig och sa att jag VET att den finns där och att jag hade en 16mm äggblåsa där i onsdags... så hittade hon den iaf.
    Dock mätte hon en blåsa på vardera äggstock och fick dem till 16 mm... bara... Och Dr lejeune påstod redan i onsdags att min blåsa på den högra var 16 mm. Så nu vet jag inte om hon mätte fel, eller han, eller om blåsorna stannat i växten? Hur som helst så lämnade jag blodprov också och ska få besked om dem i em (koll av bl a Lh-stegring). Ev får jag lämna nya blodprov imorgon... så KANSKE blir det insemination utan pregnyl imorgon *hoppas*. Om Lh-stegringen nu bara visar sig på dagens (eller morgondagens blodprov).

Annars blir det ingenting... eller så får jag ta pregnyl imorgon kväll för insemination på måndag... Men det sistnämnda kanske jag inte ens "ställer upp på", för jag tror absolut inte att äggen hänger sig kvar tills på måndag... tror nämligen aldrig att jag har äl:at så sent som dag 14 (måndag)... och särskilt inte som jag har äggstockssmärta redan idag, fredag.

Nåja, vi får se hur det blir. (Fast det känns som jag vill "tvinga" dem att inseminera mig imorgon ... för jag har verkligen inga förhoppningar på att det skulle kunna funka med hemmasex för vår del...)

Lycka till Fiji!

(Undrar också vart du tagit vägen Jenny?)
    Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?