• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Ha det så gott på jobbet, föresten. Jag sitter hemma och försöker jobba på en artikel som ska vara klar nästa vecka (är frilansjournalist) men solen utanför lockar mycket, och FL (hela tiden).
    Ska göra mig en kaffelatte och ta nya tag nu.
    Kram igen/B

• Resande

Förstår att det är svårt att få skrivet när solen lockar. Har du inte laptop du kan ta med ut och slå två flugor i en smäll

Det är verkligen inte kul med sån här störtflod men sånt är livet. Är lite nervös för att jobba i helt vita kläder eftersom det kommer att bli svårt att gå ifrån. Får väl knyta en tröja runt midjan och hoppas chefen inte klagar...

Jag har inte samlat på mig så himla mycket vätska men det brukar jag inte göra heller. Blir alltid svullen om magen men det brukar släppa efter några dagar. Om ditt inte släpper trots sund kost och promenader så kanske det beror på annat Hoppas det så du slipper ge dig in i fler clomidkurer. Jag har en känsla av att man reagerar starkare ju mer man käkar dem, men hoppas jag har fel!

Trevlig helg om vi inte hörs senare! Kram!

• Bliglin

Visst, vita kläder och störtflodsmens... kul! (NOT). Åsså tänker man på den där bindreklamen om följsamma bindor och vackra kvinnor i tighta vita jeans... Jo tjena, säger jag bara. Morr!

Jag tänkte också på att clomiden kanske "lagras" lite i kroppen och funderar på halva tabletter nästa gång (nu vet jag ju iof att jag reagerade starkt pga vul:et). Hur tänker du? Tänker du testa med enkelkur?

Jag hoppas också att vätske-stinnheten det beror på "annat" . Men efter att man försökt så helsikes länge som jag/vi gjort så måste jag erkänna att jag har svårt att tro på "mirakel". Jag börjar misstänka att sambons simmare har problem med penetrationen, så det kanske bara är ivf/icsi som gäller för oss Och om (när) mensen kommer så kommer jag nog att ha svårt att motivera mig för ins. nr 2 och clomidätande en gång till... men det är väl bara att hoppa på't igen, antar jag.

Gott mod!

Trevlig helg önskar jag dig också

• jennyHI

oj...vita kläder skulle jag aldrig klara mig en hel dag igenom om jag hade mens...När jag vart tvungen att ha vita byxor på mig så har jag sett till att ha minst två bindor i :D

Jag tror det är möjligt att clomiden gör att man går upp i vikt pga vätska. Har själv gått upp 1.5 kg nu.Jag är ju redan överviktig men jag har tränat 4 ggr i veckan och försöker äta rätt bra, så jag tror inte den viktökningen är pga ngt man ätit precis...

Inget nytt här annars. Har fortfarande ont i ljumskarna av och till, men inte lika mycket som i måndags. Men jag känner ju definitivt av det. Bröstvårtorna är fortfarande ömma, brukar det gå över efter äl, eller hur är det?

• Resande

Hej igen!

Jenny jag hade grymt ont i bröst och bröstvårtor fram till en vecka innan bim sen blev det smärtfritt  Men förhoppningsvis fortsätter du ha lite små ont och sen får du plus

Jag kör på min dubbla dos. Förhoppningsvis får jag inga hemska biverkningar som cystor och annan skit . Skulle jag bli sämre nu eller märka av massa hemska biverkningar så ska jag ringa in och be om en vul för att kolla äggen och ev andra problem men förhoppningsvis ska det inte behövas... Lite nervöst ändå och jag önskar så man hade hjälp av fertilitetsklinik istället för en vanlig gyn. Nu får vi fortsätta med min tråkiga gyn ett par mån till, under våra resor juni-aug blir det paus och sen får vi väl gå vidare om inget hänt.  Bligling jag är också orolig för att mina ägg ska vara för svårpenetrerade och att ICSI ska vara den enda lösningen och att det ska ta år innan de kommer på det

• Bliglin

God förmiddag! (för mig alltså ) Antar det är natt eller kväll för er...

Trist att du med ökar i vikt av clomiden Jenny. Förhoppningsvis stannar det vid ett par kilo för oss båda

Bröstkänningarna du har är säkert "efter-äl-känningar"... men det intressanta blir ju att se om det försvinner eller bara blir "värre". Hoppas på det sistnämnda!

Jag har aldrig ont i brösten efter äl, dock sväller de upp! (gillar dem bäst då ). Så jag hoppas, i mitt fall, att om jag någonsin får ont i dem så är det ett gott tecken. (!?)

Har BiM på tors eller fredag... så jag känner mig himla spänd på att se om PMS:en är i antågande snart eller om bröstsvullnaden ska hålla i sig *hoppas*. Har haft lite värk i livmodertrakten, av och till, i några dagar. Vet inte om det är "inbillning" eller positivt eller ett tecken på att mensen kommer (ännu) tidigare än vanligt... vi får se.

Gott mod med clomiden Fiji! Lessen att du fick mens men jag tycker du är tapper som håller ångan oppe.

Hur går det för dig krost? Eller har du en jobbig väntan på kontraströntgen?

Kramar till er alla!

• jennyHI

usch...kontrast röntgen. jag skall ju in för det igen när mensen kommer denna månad. Hoppas att det blir bättre än sista gången de försökte.

Jag har ju normalt aldrig ont i brösten, men jag tror det är clomiden som gjorde jag började känna av det. Min läkare sade till mig att med clomid så förvärras alla äl symptom och dem blir mycket starkare också.

Jag vet inte om mitt onda sitter i ljumskarna eller vid livmoder trakten. Kom precis hem från träning, och när jag tränade gjorde det mycket ont av och till. Och i mitten, nedre delen av magen fick jag en kosntig känsla, en känsla jag normalt bara känner av alldeles innan mensen kommer, eller första dagen påmensen. Så nu kanske tanten är på väg. Lite tidigt, men antar det är väl bra det med. Har ju beräknat att bim inte skall vara förrän den 24april eller så...

• Resande

Hej tjejer!

Jag hade också känningar några dagar innan bim men inte riktigt så tidigt som ni så det finns hopp om livet Min mens kom ju också lite tidigt men för er del hoppas jag på plus istället Det där med ont i ljumskarna och mitt i magen låter ju som ett bra tecken tycker jag för även när jag har mega hemsk äl så känner jag inte något just där

Mina bröst har också blivit svullna efter äl de senaste månaderna vilket var en ny trevlig upplevelse. Hoppas det håller i sig fast de får gärna fortsätta växa. Det är så jag förstått varje mån att kärringen varit på ingång, brösten har varit mindre svullna och inte alls ömma dagarna innan

Idag ska jag börja med clomid igen. Funderar så vilken tid jag ska ta det. Det måste nog bli på morgonen om jag ska kunna ta den samma tid varje dag, eller kanske borde ta den senare på kvällen istället? Ska nog köra med kvällen istället och se om jag slipper biverkningar på det sättet.

Hoppas allt är bra med dig Krost.

Kram till er!!

• vice99

Någon som vet vad jag kan göra för att få ägget att fästa lättare. Jag äter pergo så det får jag hoppas fungerar men finns det något för att få ägget att fastna bättre. Medicin mat mm.

Jag testar allt nu. Får inte så mycket råd från kk tyvärr

• Bliglin

Hej vice99!

Jag vet att pregnylsprutor ibland ges för att slemhinnan ska bli tjockare och lättare för ämbryot att fästa i. Vanligtvis tas pregnyl som "ägglossningsspruta", t ex efter en pergokur då man konstaterat att äggblåsorna är mogna. Då ges en pregnylinjektion som får äggblåsan/orna att spricka och släppa ägget inom ca 36 timmar. (Ofta en dos på 5000 IE)

I vissa fall kan också mindre doser pregnyl ges (ofta doser på 1500 IE) 1-3 ggr efter ägglossning för att förlänga lutealfasen, dvs om man har problem med för kort lutealfas.

(Jag har själv just gjort insemination efter pergo dag 3-7 och sedan pregnylinjektion dag 9 efter VUL och sedan insemination dag 11. Allt känns bra och jag vet ej ännu om jag plussar... men jag har surfat runt här inne nu och läst om pergo och pregnyl och fått rena skrämselhickan för risken med flerbörd...)

Trist att du inte får råd av din klinik . Be dem skriva ut pregnyl eller iaf förklara för dig varför det isf inte skulle vara lämpligt i ditt fall.
    Lycka till!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?