• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Hej! Hur mår ni tjejer! Hur går går det för er?

Hoppas din spottning försvunnit Fiji! Tänkte sedan att det kanske kunde vara nidblödning? Eller var det för sent i cykeln?

Jag känner mig nästan exakt som jag brukar göra en knapp vecka efter ägglossning. Dvs varm, nästan febrig och frusen på kvällarna. Brösten känns svullna men de ömmar inte det minsta.
    Alltså precis som vanligt!

Det enda som skiljer sig lite mot normalt är att jag har lite svampkänning, och har haft det sedan inseminationen ungefär, fast det har blivit lite värre nu fastän jag försöker "göra en Britney" (alltså gå troslös ) och bara tvätta med olivolja. Antagligen är det rektion på pregnylen, för det kan ju knappast vara svamp pga "eget hcg" för det har väl knappast börjat bildas ens OM något ägg blev befruktat...

Attans att man ska få svamp också... morrar..

• Resande

Hejsan!

Spottingarna har fortsatt här och i morse gjorde det rejält ont i magen och ryggen. Min temp har sjunkit ändå mer så det är säkert kärring på ingång. Jobbigt men det är bara att hämta ut nästa kur och försöka på nytt Jag var på gymmet redan vid 7.30 med maken men han fick inte prata med mig för jag ville bara gråta... Kändes något bättre efter att jag kört kondition men det är fortf. deppigt och jobbigt. Mitt humör växlar kraftigt och jag går från att ha varit ledsen till glad eller arg på en sekund Inte lätt att vara nära mig men jag tror det är clomiden som spökar

B jag har också känt mig nästan som vanligt det senaste förutom enorma svettningar (och humöret då förståss). Jag har haft ömma och lite svullna bröst och det försvann för någon dag sen som det brukar. Jag har däremot haft helt annat liv därnere med väldigt mycket klibb som ser ut som svamp men inte kliar alls. Ph-balansen blir nog lite knäpp av tabletterna. Hoppas du slipper svamp men går det inte över så kör en kur för att slippa skiten.

• Bliglin

Näe, fy för den lede Fiji!
    *varma kramar*

Låter illavarslande, särskilt med tempdippen... Men jag hoppas in i det längsta att kärringen uteblir, såklart.

Vad duktig du är som tränar fastän du är deppig. Duktig tjej!

Jo, det är nog clomiden som ställer till det, och även pregnylen i mitt fall. Ska kila en vända till apoteket om det inte blir bättre.

Kram B

• Resande

Det känns alltid bättre efteråt när man rört lite på sig så jag är glad jag kom iväg. Nu har jag fått i mig massa kaffe också så det känns bra. Om kärringen kommer så ska vi trösta oss med pizza och en flaska vin på fredag så det längtar jag till eftersom jag ätit vetefritt i snart 2 månader Något kul ska man ju ha mitt i eländet. Vi funderar på att resa någonstans i början på nästa år, kanske Afrika, vore kul att planera en långresa igen så man har något att se framemot. Är less på att ha livet på hold i väntan på graviditeten som aldrig verkar vilja hända

• Bliglin

Fiji: Jaa, jag förstår precis vad du menar.. med livet på "hold". Och det gäller ju nästan allting, känns det som. Jobb och bostad och resor och planer och allting, morr!

Jag behöver också nåt att se fram emot så att inte framtiden bara känns som som en lång räcka av menscykler travade på varandra :-/. Men Afrika låter underbart! Hoppas du får resa med en liten bebis fast då kanske ni borde välja ett annat resmål!? *kliar mig i huvvet*

Jag har kompisar som åkte 3 månader i Australien med sin 1,5 månads bebis, och det gick alldeles utmärkt... fast jag vet inte om jag skulle våga det själv.

Näe, fram för mer vin och pizza åt folket!... och bebisar också för den delen...

• Resande

Håller med Bliglin- fram för mer bebisar, vin och pizza . Vi var på NZ och Fiji för ett år sedan och träffade då en familj som hade sin 7 mån baby med sig. Pojken hade redan varit på bilsemester genom hela Europa och sedan flygit till Brasilien, Hong Kong, NZ, Aussie och skulle innan sin ett års dag besöka ytterligare några avlägsna länder. De bor i Sv... Det går att resa med barn också. De reste dessutom med enbart handbagage!!! Maken och jag har svårt att bara ha en väska var och de reste med barn inkl. allt med bara varsin liten ryggsäck

Jag skulle inte flyga till ställen med tex Malaria de första månaderna men för övrigt så är det nog ingen större fara.

• Bliglin

Det är ju helt fascinerande vad en del klarar att packa light!
    Samtidigt pallar man väl inte med att baxa runt på både barn och massa packning...
    Vilken resa de gjort! Och ni med.

Jag drömmer också om Afrika, men vill gärna åka igen till Indien. Vi åkte till Goa över jul och nyår och jag tyckte att det var helt fantastiskt. Förvisso med charter, men det "märktes" knappt. Jag skulle gärna utforska mer av Indien på egen hand, med sambon förstås.

Fast nu när vi bor i Bryssel så passar vi på att göra korta weekendresor runt i Europa, allt ligger ju plötsligt så nära... Så jag ska väl vara nöjd, antar jag. fast det blir lätt så att "mycket vill ha mer"

• Resande

Jag skulle också vilja resa runt i Europa men vi gör det när vi väl flyttar härifrån Borde avverka sånt som ligger nära men istället har vi åkt heeeelt åt fel håll (Malaysia, Kina, Aussie, NZ, Fiji mm). Har hunnit med en hel del i USA och Kanada också men det räknas ju inte som drömresor direkt eftersom det oftast blir storstad. Vi har haft funderingar på Latinamerika men vi får se vad som händer...

Indien låter också helt fantastiskt, skulle gärna se Goa också. Jag ska ju till Aussie i sommar så nästa resa får bli åt ett helt annat håll

• Bliglin

Aussie, är det australien du menar? Oj, vad skoj med resa i sommar! Vi har än så länge bara planerat att åka hem till gamla svedala...

Usch, jag har börjat läsa trådar där det ältas tidiga graviditetsymptom. Fy på mig!
    jag vet ju att det är vanliga efter-äl-symptom jag känner och att det är omöjligt att känna någonting alls så här tidigt. Men kan liksom inte låta bli att tänka på att OM ett ägg blev befruktat så skull embryot kunna börja fästa sig snart...och vips, så rullar tankarna igång.

Hu, tålamod, tålamod.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?