• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Bliglin

Morrn morrn!

Jag tycker också att vi skiter i statistiken Nu plussar vi i stället hela bunten!

Jenny skrev: "Jag tror jag fick min temp höjning igår. Det var ytterst lite, men det har stigit desto mer idag. och super ont i äggstockarna och i ljumskarna när jag är uppe och går. ingen aning vad det kan bero på!"

Grattis Jenny!

Jag har läst någonstans att smärtan efter ÄL kan bero på att äggblåsorna vätskefylls lite sedan de släppt äggen... eller på att äggblåsan/orna släpper ut pyttelite blod i buken efter att de brustit vilket är helt normalt och som blodkropparna städar bort... men det kan göra att äggstockarna smärtar lite även sen äl är över...

Vet inte om det stämmer, men jag läser så mycket överallt så jag kan ju dela med mig av min "internet-examen i oviktigt vetande" när någon undrar...

• jennyHI

åh vad intressant! det visste jag absolut inte om! Då kan jagju ta det som ett bra tecken i alla fall:)

hur går det för dig annars? några känninar ännu`? när är det du har bim?

• Bliglin

JennyHI: Nä, jag tror inte att jag har några känningar
    Jag kan känna av lite pytte-smärta i livmodertrakten då och då... men det gör jag nästan alltid mellan ägglossning och BiM i vanliga fall. Och brösten är svullna, dock oömma, och det är också precis som vanligt. Så, nä, jag känner mig som vanligt (och ändå så känner jag efter en massa ).

Jag har BiM den 20 april... om jag räknar på 25 dagars cykel. Förra cykeln var dock bara 24 dagar... så om denna blir lika kort så bör mensen (inte) komma redan på torsdag om prick en vecka. Usch så spännande och nervpirrande!

När räknar du med BiM? (Antar du är en par-tre dagar efter äl nu... så du kanske har BiM strax efter mig)

• jennyHI

jag tror att im skall vara runt den 24 eller så... hade räknat med 19e, men äl kom ju sent.

visst börjar det bli spännande`? jag tror själv inte på pluss, men jag håller tummarna så dem vitnar för er två tjejer! Ni har kämpat såå länge och ni förtjänar det verkligen!

• krost

Jag har inte gjort det testet som ni pratade om. Mitt blodprov var dag 21 för att se om jag haft ÄL. Vad jag vet är det inga fler blodprov planerade, utan VUL och spolning av äggledarna i samband med att de kollar hur jag reagerar på Pergon.

• Resande

Jaha, då var kärringen här . Det började igår redan men eftersom det kom så lite så tänkte jag nog se det som spottings. Hade smått ont hela dagen till och från. Inatt hade jag binda vilket räckte och jag sov genom hela natten vilket i princip aldrig händer när jag får mens. Vanligtvis har jag så ont att jag sitter uppe halva natten med te, värmepåse och värktabletter?! Dessutom brukar jag blöda så mycket att det går igenom allt så jag måste byta varje timma. Nu kommer det lite smått. Jag trodde man skulle få värre reaktioner av clomiden men för mig verkar det tvärtom?! Jätte konstigt.

Jag kommer att göra graviditetstest imorgon bitti om det inte börjar forsa mer för jag vill försäkra mig om att jag inte börjar med clomid igen på lördag om ifall att det finns en mikrochans för att det är en graviditet på gång Jag har inte alls ont i brösten eller något annat som tyder på graviditet så jag kommer ev testa för en bekräftelse bara.

Bliglin du ska vara glad att du inte har massa tecken. Själv hade så ont i brösten så jag knappt kunde ta på mig bh och nu kom mensen. Om du inte har tecken så är ju det jätte positivt för då kanske det tar sig

• jennyHI

nejjjjjj! så skall det ju inte vara!!!:(((( faasen vad tråkigt att tanten kom:( vad lessen jag blir...

• Bliglin

Näe, vad ledsamt Fiji
    Jag tycker att du gör klokt i att testa, för man vet ju aldrig. Särskilt då mensen betett sig lite annorlunda den här gången. Men det bådar ju inte gott med rejäl blödning

Men vi kanske får se vårt "umgänge" på den här tråden lite mer långsiktigt Kanske är det på 3:e eller 4:e försöket vi ska lyckas!? (krystad optimism, jag vet).

Själv är jag lite sur över min viktökning. "bara" två kilo, men jag promenerar och motionerar som en tokstolle och har inte ätit mer mat, så jag antar att det är "clomid-viktökning"... vilket ju genast får mig att tänka att efter 4 inseminationer kanske jag har ökat 8 kilo?
    Och 8 kilo är det verkligen värt att öka om det leder till en graviditet

Men om jag INTE blir gravid på dessa behandlingar... så känns det ju inte vidare värst kul att lägga på sig 8 pannor för att sedan KLÄ AV SIG i bikini på semestern

Nåja, fortsätter äta grönsaker och promenera... skam den som ger sig
    Styrkekramar kommer här!

• Resande

Tack tjejer

Jag behöver ju inte undra om det verkligen var kärringen eller ej för igår eftermiddag satte det fart så det hette duga. Man skulle kunna tro att jag tagit era kärringbesök också . Jag har inte ont men detta är bland det äckligaste jag varit med om ... Testade minus i morse, vilket inte var oväntat. Maken ville jag skulle försäkra mig om att det inte var något innan jag börjar med clomiden imorgon igen. Jag fick ovanligt kort lutealfas, undrar om ägget släppte redan samma dag som jag fick stegringen? I så fall borde ju IUI:n varit alldeles för sent när det skedde efter lunch på torsdagen?!

Bliglin du har säkert inte lagt på dig utan har förmodligen extra vätska i kroppen med alla hormontillskott. Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Det är förresten bara att vänja sig för det kommer fortsätta de närmaste 9 månaderna för dig Vem bryr sig om bikini när man kan ha bebismage

Ha en bra dag! Nu ska jag surfa runt lite innan jag ska iväg och jobba. Kram!

• Bliglin

Usch vad trist! Låter som du fått en riktig störtflod Fiji
    Bävar för vad som ska komma ut ur mig om en vecka... blä! (Hope not)

Japp, det är alldeles säkert vätska. Har du inte samlat vätska Fiji?

Och den försvinner väl ngn gång... Problemet är bara att det verkar vara stört omöjligt att få kroppen att släppa den... oavsett hur många powerwalks jag går eller hur saltfattig och grönsaks-tung kost jag sätter i mig. Och det lär ju bara samlas mer i takt med att mensen kommer igång, å då ska jag ju börja med clomiden igen, blä för den. (hope not).

Nåja, jag ska inte gnälla. (Ännu lever ju hoppet).

Varma kramar till dig!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?