• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Jag har inga känningar alls och tror inte det tagit sig den här gången heller Känner mig rätt nere men det är väl ingen idé att ge upp innan kärringen verkligen är här. Jag har också haft fruktansvärt ont i brösten och vårtorna sedan kring äl. För någon dag sedan blev det mindre ömt men det gör fortfarande ont då och då. Nu har jag även börjat få mensvärk (väldigt svagt då och då) så jag sitter bara och inväntar de obligatoriska spottingarna Jag har även haft konstiga flytningar den här gången så allt lär bero på clomiden...

Hoppas Jenny du får äl nu då

• n1ettan

jennyHI- jag får ömma bröstvårtor av clomiden, inte särskilt kul. Det börjar ung vid äl.

• Bliglin

Jag tycker att det låter som att du har mycket känningar Fiji!
    Både ont i brösten och lite mensvärk och konstiga flytningar... låter lite lurt åt det positiva håller skulle jag säga... (Hoppas!)

Jag känner inte av clomiden ett skvatt! Har aldrig ont i brösten eller vårtorna efter ägglossning i vanliga fall - och det har jag inte nu heller. Så jag tänker att... OM jag plötsligt börjar få ont i brösten kring tors-fre-lör så är det något lurt med tanke på att jag aldrig har haft ont i brösten någonsin (möjligen när jag var tonåring). Hoppas!

Mina sväller bara upp en aning efter äl, både vanligtvis och nu, men annars känner jag nada, faktiskt. Är egentligen nästan ledsamt att jag känner mig PRECIS som jag alltid gör denna tiden i månaden, varken mer eller mindre...

Nåja, tiden lär utvisa
    Kram Tjejer!

• Resande

Bliglin, tack för tumhållning och uppmuntrande ord. Tyvärr är allt det jag nämnt sådant som jag får i vanliga fall också så det känns inte så himla hoppfullt Men det är väl bara att vänta och se, till helgen lär jag veta...

Vad bra att du inte har för mycket biverkningar av clomiden. Jag märker inte heller av speciellt mycket förutom att jag är kokhet, har svårt att sova eftersom jag känner mig febrig. Det kan även bero på att jag fått en svullen cysta på halsen vilket normalt betyder en infektion i kroppen. Hoppas man inte behöver få värre biverkningar nästa omgång

• Bliglin

Fiji: Intressant att du är kokhet och har svårt att sova! Det är/har nämligen jag också... fast det har "uppträtt" mer på senare dagar så jag har inte kopplat ihop det med clomiden... fast det kanske beror på den!? Jag vet iof att jag redan förra veckan (under tablettätandet) vaknade minst en gång per natt och var tok-varm och fick gå på toa och dricka lite vatten och kyla av mig... och tänkte nog att det var clomiden, men jag hade inga problem att somna om, så jag har glömt det. Men inatt och igår natt har jag sovit riktigt illa... Så man kanske är en clomidhäxa, trots allt
    (fast i mitt fall kanske det också är pregnylen?)

men det med cystan låter inte så kul ...

Tummar vidare!
    (När har du BiM förresten? )

• Resande

Jag kan ha temp. växlingar och svettas innan mens i vanliga fall men den här gången har jag haft extra mycket och det redan från clomidknaprandet Nåja, vad står man inte ut med för att få en liten krabat

Jag tror att bim är typ fredag, men det är lite svårt att säga eftersom clomiden kanske gör att cykeln bli något senare? Vanligtvis har jag 13-15 dagars lutealfas tror jag När har du bim?

• jennyHI

hihihi, jag är också kokhet och har svårt att sova pga värmen!!! inatt var jag vaken hela natten och svor åt min man för han låg och frös under täcket!

Fiji, många har ju inga symptom heller. Men mer flytningar är ju faktiskt ett bra tecken det med!

fråga till er tjejer om ni vet... när i cykeln får man den där mjölkiga flytningen?

• jennyHI

jadu, jag blir inte klok ppå dem heller. Jag kan fortfarande inte se någon skillnade om det skall vara eggwhite, sticky etc. vattniga är nog de enda jag kan urskilja!!!

tack för sidan!!

• Resande

När jag började få äl värk så kikade jag med en spegel eftersom jag inte ville pilla för mycket Generad och då kunde jag se äggviteliknande "klump" direkt efter toa besök och förstod att äl var på gång. Fick sedan stegring nästa morgon. Efter har jag bara märkt att det liksom kommer droppar då och då som är gråvita men detta antar jag beror på clomiden eftersom jag annars är helt torr fram till spottingarna börjar innan bim. Sorry om det blev lite äckligt

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?