• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Japp, jag menar Australien när jag säger Aussie Ska först till Sv och sen dit med mamma för att hälsa på min bror med familj

Jag har minsann också hunnit lusläsa allt om gravsymptom på diverse olika sidor. Det är samma visa varje månad efter äl och ju närmare bim man kommer. Försöker tänka att allt jag känner är clomiden men tankarna kör igång rätt rejält eftersom man så gärna vill. Nu har jag förståss slutat hoppas eftersom jag både har rejäl värk och spotting, fast en liten del längst in har en gnutta hopp kvar att det ändå ska ha tagit sig

• Bliglin

"Nu har jag förståss slutat hoppas eftersom jag både har rejäl värk och spotting, fast en liten del längst in har en gnutta hopp kvar att det ändå ska ha tagit sig"

Det förstår jag . Särskilt som många både har "mensvärk" och spottar innan plusset.
    Ååh vad jag hoppas att du ska få plussa här nu! Det skulle vara så skoj.
    Fast det är nog viktigt att inte gräva ned sig om mens-eländet kommer... Många lyckas ju på insemination nummer två också

• Resande

Än så länge kommer det bara pytte lite så därför har jag liiiiiiiite hopp kvar Jag har redan deppat flera dagar och därför blir det nog lättare att se kärring h-t om den väl kommer. Jag försöker också säga till mannen att det faktiskt kan ta ett par ggr med både clomid och insem innan det tar sig

Igår såg jag på Oprah en kvinna som gjort insemination och som fått 6-lingar!! De sa aldrig om hon fått clomid också. När hon gick på första ul sa de att hon väntade tvillingar och nästa gång att det var 5 och då blev hon inlagd. När de små föddes så visade sig att ett foster låg bakom moderkakan så totalt födde hon 6 barn och alla är friska 4 åringar idag

• Bliglin

Jisses!
    Shit vad konstigt, att det kunde bli så många och alla friska

Fast man är ju inte förvånad, iof. Jag har hört att läkarna låter patienten bestämma mer själv om antal ägg/embryon i USA än i Sverige t ex.

Själv är jag ju skitskraj för flerbörd, fastän jag inte ens vågar hoppas på pluss *weird*

(Fast OM, OM, OM, jag skulle plussa denna gången så kommer jag nog att ha fjärilar i magen ända fram till första VUL... gulp!)

• Bliglin

Ska kila iväg och möta sambon, ha en trevlig kväll! (UTAN menskärring!)

• Resande

Jag är också lite orolig när vi kör med clomid och IUI. Chansen för graviditet är inte så stor och för flerbörd minimal men lite nervöst är det ändå eftersom de inte kollar mig alls. Det är därför jag ändå vågar hoppas pytte lite för tänk om jag hade massa ägg eller t.o.m cystor och nu skulle (väldigt liten chans) vara gravid och så är det de andra sakerna som gör att jag spottar. *Dream on*  

Detta var de första svarta sexlingarna som överlevt de visade igår. Vanligast är nog att man får missfall om det blir fler än tre eftersom det uppstår alltför många komplikationer.

• jennyHI

hej tjejer, hur gÅr det för er??

Fiji, tror du inte spottingen kan vara typ en nidblödning eller kanske sköra slemhinnor? Det låter ju faktiskt bra med humörsvängningar:) Annars så liknar ju symptomen de symptomen man får vid mens.... jag hoppas verkligen här!!!

Bliglin, är det en vecka sedan redan nu? oj vad tiden går fort! Jag tror personligen på att man känna symptom före ägget har fastnat. Jag läste någonstans om att när ägget flyger omkring därinne innan det fäster, så stöter det emot livmoder väggarna och samma i äggstockarna, och utsöndrar då lite av hormonerna. då kan man få symptom tidigt. Jag vet inte om det är sant, men det låter logiskt tycker jag

Jag tror jag fick min temp höjning igår. Det var ytterst lite, men det har stigit desto mer idag. och super ont i äggstockarna och i ljumskarna när jag är uppe och går. ingen aning vad det kan bero på!

• Resande

Jag hade också jätte ont runt äl Jenny så det kan vara hormonerna som gör att t.o.m ljumskarna krånglar

Ni är så gulliga som hoppas åt mig. Tyvärr så kommer det mer och mer och jag har jätte ont fast periodvis. Det nyper och rycker i äggstockarna och sedan gör det jätte ont i svanken och ryggen Brösten däremot känns inte alls längre och det var precis samma förra månaden precis innan kärringbesök. Nåja, jag får väl fortsätta tänka att det skulle kunna vara att kroppen inte riktigt fattat att den inte ska ha besök på lite över 9 mån nu

Får hoppas B:s ägg sätter sig på ett kanon ställe snart och att du också äggat färdigt så det fäster om några dagar J Om jag får kärringbesök borde ju ni ha ökad tur rent statistiskt

• jennyHI

näää, så vill jag inte tänka! vi skall få pluss alla tre, det vore något att köra över statistiken med!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?