• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • jennyHI

ingen fara:) jag är inte precis lätt äcklad, särskilt när man kollar själv vad man har för sekret.
    aldrig provat med spegel förut, det kanske är värt ett försök. Jag brukar inte precis känna inuti, bara vid öppningen om man är torr eller inte.

det som besvärar mig mest just nu är nog brösten. har normalt inte ont i dem, och nu är det konstant. lite obehagligt sådär. men jag skall iväg snart och köpa äl test. använde ett igår och fick positivt, så jag vill se hur länge stegringen varar.

min läkare sade ngt om att alla inte får temp höjning när ägget släpper, kan det verkligen stämma?

• Resande

Jag tycker det låter jätte konstigt om man inte skulle få temp.höjning men det finns säkert undantag från den regeln också Höjningen är ju väldigt liten och det kan ta flera dagar innan det märks riktigt. Jag slutade testa när jag väl fått stegringen eftersom jag inte ville bli nojjig inför insem. Nästa mån kanske jag skulle forts så jag vet när lossningen sker så man kan ha lite bättre koll på när bim är.

• jennyHI

ja, jag trodde det alltid kom med en höjning. har inte fått den höjningen ännu, men väntar spänt!

hur känner du dig annars Fiji. när är bim för dig?

• Resande

Jag tempade bara ett bara månader men höjningen kom smygande för mig, dvs med så lite per dag att det tog några dagar innan man märkte skillnaden

Bim borde vara på fredag- hoppas det inte blir en otursdag Humöret åker berg-och dalbana och jag går från att känna hopp till att vara helt förtvivlad och säker på att det inte fungerat nu heller Jobbigt värre!!

• jennyHI

nej vad spännande! jag hoppas verkligen på ett pluss för er! Vem vet, fredagen den 13:e kanske blir en riktig turdag! skall du testa då, eller skall du försöka hålla ut lite längre? brukar din mens vara regelbunden, eller?

• Resande

Tack Jenny Jag brukar vara väldigt regelbunden och tänkte nog faktiskt vänta till fredag med att testa om inte kärringen dykt upp innan dess. Har inga större förhoppningar faktiskt... Jag hoppas bara mensen kommer på lördag istället om den nu måste komma för jag jobbar i helvita kläder och ska köra dubbla pass på fredag. Har ingen lust att riskera läckage på jobbet, hu vad pinsamt Generad Har du testat med äl test igen?

• jennyHI

nej inte ännu. jobbar till klockan 5, 3 timmar kvar... Men när jag kommer hem skall jag testa igen.

vad jobbar du med?

• Resande

Just för tillfället jobbar jag som volontär på ett sjukhus med diverse uppgifter (café bla) men ska börja söka jobb snart. Här är stenhårda immigrationsregler så det blir nog kontorsjobb om jag hittar något. Vad gör du själv?

• jennyHI

jag jobbar på kontor. är webb och databas utvecklare här. vad är du utbildad till?

• Resande

Jag är socionom med det är inget jag kan jobba med här. Vad visade testet J?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?