• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • katarina118

Kanske fel ställe att fråga på men ja gör ett försök...

Hur gör man för att få pergo eller liknande???

Har en son redan men ha svårt att bli grav å ja vill INTE vänta lika länge med tvåan som ja fick göra med sonen...

• Resande

katarina du måste gå via gyn eller läkare. De vill att man ska ha försökt ett år men skulle du ha hemskt oregelbunen cykel så skulle jag söka hjälp snabbare så att du får ordning på cykeln först. Lycka till!

Bliglin, jag brukar inte testa med äl test men jag märker av äl-värk och symptom som värst dag 14-16. De gånger det kommit senare har min mens också varit ett par dagar sen. Nu är jag på dag 15 så det stämmer rätt bra mot hur det brukar vara. Fick ju mens onsdagen den 14 mars och nu är det ju onsdag den 28:de. Imorgon ska vi till labbet för att förbereda sperman vid 10 och när det är klart blir jag genast inseminerad Vi har redan hållit på som små kaniner sen helgen så förhoppningsvis kan det ta sig denna gång Hoppas bara maken inte blir för nervös och stressad ikväll och imorgon

• jennyHI

åh vad spännande Fiji att ni skall in imorron!!!!! lycka till nu, håller tummarna jättehårt för er att allting går bra och att du får liten bebbe i magen denna månad!

Har precis kommit hem från sjukhuset efter min spolning... frågan är bara VAD dem spolade. hahhaha, dem kunde inte ens hitta min livmodertapp, så nu måste jag vänta tills nästa mens. Det var 3 stycken läkare där inne, plus 2 sjukskterskor, ingen kunde hitta den. Dem såg ngt som liknande den, stack in katetern och började spola, sedan är de tittade på skärmen så insåg de ju att det var ju inte alls livmodertappen!

Dem kallar mig officiellt - anatomically incorrect!
    så nu undrar jag om jag ens KAN bli med barn. usch, det kommer plåga mig hela månaden tills nästa cykel. det konstiga är ju att jag var inne på undersökning i oktober för cellprov, då var allt normalt, innan jul gjorde jag VUL, då var allt normalt. Vad är det som händer med min kropp!!!

Men i alla fall, har begärt att min gynekolog skall närvara vid nästa så att spolningen kan bli gjord...

• Bliglin

Nämen hu så märkligt Jenny! Klart att du måste ha en livmodertapp!

Men jag har skrattat mig av stolen nästan... särskilt åt denna mening: "Det var 3 stycken läkare där inne, plus 2 sjukskterskor, ingen kunde hitta den."

Fast jag förstår ju att du menar att de var inne i sjukhussalen... men det lät så skoj

Om det är någon tröst i bedrövelsen så ÄR jag anatomiskt inkorrekt... och har delad livmoder... vilket upptäcktes vid VUL.
    Så du som redan gjort vul med bra resultat ser säkert ut precis som man ska... verkar ju däremot vara några klåpare till läkare som börjar spola innan de ens hittat tappen... Bra att du ska ha med din vanliga gyn nästa gång. Peppkram!

Antar att du snart är ny-inseminerad Fiji! Spännande!

Jag har lytt dina råd och intagit tabletten efter mat och med ljummet vatten... och kände inte av ngt annat än yrsel igår. Så nu hoppas jag den goda trenden håller i sig... snart dags för tabl nr 2.

Kram på er tjejer!

• jennyHI

jadu, det var inte trevligt alls skall jag berätta. så nu kommer jag gå vara orolig tills jag får mens igen. Men jag skickade ett mail till min läkare och berättade vad som hände, vi får se hur hon reagerar:)
    hur känner du dig annars? du har bara yrseln nu`?

• Bliglin

Nä, jag förstår verkligen att det var jobbigt JennyHI Förlåt om jag lät okänslig! Det var inte min mening.

Och just detta med att grubbla och fundera, det är det värsta! Jag tycker att det låter konstigt att de inte hittar tappen, för alla har vi ju en livmodertapp (även om vissa har två), men den kan ju dra upp sig och "gömma sig" bakåt, uppåt.
    Men med tanke på hur utelämnad men känner sig när man ska undersökas därnere så vill man verkligen inte att något ska vara oklart. Jag hoppas verkligen att din läkare kommer att lugna dig!
    Kanske kan du be att få komma in på en undersökning hos henne och kolla för säkerhetskull, om du känner dig lugnare då?

Jag fick själv en CHOCK när jag var på mitt första "utredningsbesök" och efter ett långt samtal med min gynekolog så skulle hon undersöka och göra VUL. Och då, mitt under vul.et så sa hon:
    "Oj, vet du att du har två hål i livmodern?"

Och jag fattade ju ingenting, två "hål", vadå? liksom. Inte förrän jag hade klätt på mig igen så föll poletten ned, dvs hon menade att jag har två "hålrum". Dvs två "rum" inne i livmodern i stället för ett... och sedan fick jag snabbt en tid för kontraströntgen för att kolla upp hur dessa hålrum såg ut och att äggledarpassagerna var öppna... Men jag minns verkligen chocken och förundran och grubblerierna på att "inte vara normal" och tankarna: vad innebär detta?
    Nu har detta lagt sig för mig, och förhoppningsvis (och troligtvis) så är du helt normal!
    Men det är ju ändå jobbigt att bli uppskrämd.

Ja, jag mår bra. Ska ta andra tabletten vid lunch idag, dvs snart. Och vem vet, kanske kommer biverkningarna i större omfattning ju längre kuren pågår?... men än så länge så är jag bara yr i bollen, mest timmarna strax efter att jag tog tabletten igår. Så än så länge så känner jag mig lättad
    Kram B

• Resande

Kikar bara in lite snabbt innan jag måste iväg till labbet och gyn! Är lite nervös och har ganska ont i magen. jag är mest orolig för att de inte kollar mig alls. Tänk om de inte gör vul så jag inte får reda på om jag har ägg, hur många, hur stora och om det blivit cystor eller annat strul. Usch, vad nervöst. Återkommer när det är gjort!

Jenny vad konstigt att de inte lyckades hitta din cervix även om den skulle sitta långt upp! de ville säkert inte hålla på att rota för mycket och för länge för att riskera en infektion och därför bad dig återkomma. Du kanske har en sådan som kryper upp och gömmer sig under viss del av cykeln, men ring din egen gyn och boka en tid så du slipper oroa dig en hel månad! Bästa vore väl att få en tid dagarna innan äl så du kan försäkra dig om att den är tillgänglig för spermierna. Det jobbigaste är att inte veta eftersom man gärna målar upp skräck scenarier i huvudet. Kram!!

B vad skönt att du inte har värre biverkningar än så, hoppas det håller i sig. Jag hade inte heller mer än lite konstig brännande känsla och magknip precis efter men om jag gjorde annat så glömde jag bort att känna efter hur det var med kroppen Det är först nu när det kommit närmare äl som jag blivit lite varmare och nu då haft ganska ont de senaste dagarna. Inte värre än annars tror jag! hoppas du reagerar bra men slipper biverkningar (vissa är ändå bra som tex detta med ökade flytningar och mycket mer lust ). Kram!

• Bliglin

Ho ho Fiji! Hur har det gått ?

• Resande

Jag har en riktig skitmorgon. Maken såg till att göra sin del innan vi skulle åka. Jag var allmänt nervös och stressad när vi väl kom iväg och börjar med att köra in i vår mur så vi har stort vitt streck på vår annars röda bil. (Det är väldigt smalt på vår utfart men jag har klarat det galant hittills...) När vi väl är på labbet säger labbsnubben att han inte kommer vara klar förrän 12! Kunde de inte nämnt det igår när jag ringde?! Det blir lite besvärligt eftersom maken skulle behövt jobba. Nåja, det var bara till att åka hem igen, hoppas spermierna överlever fram till jag får insemineras efter 12. Jag ringde gyn också för att meddela att jag blir 2 timmar senare än vi först sagt... Hoppas de kan ta emot mig då och att ägget inte redan släppt eftersom det faktiskt gått över ett dygn redan. Maken har tid till ögonläkaren vid 2 och måste gå eftersom han precis gjort ögonoperation och livstidsförsäkringen inte gäller annars! Han kommer inte kunna åka till kontoret många minuter idag vilket är lite frustrerande Han får väl jobba hemma mellan alla läkarbesök och allt krångel

Jag ska med andra ord iväg strax igen och förhoppningsvis inte komma hem förrän jag blivit inseminerad... Hoppas bara allt fungerar så att det blir gjort!

• Bliglin

Oj, Aj Hu vad jobbigt när det strular!

Jag håller tummarna för att spermierna klarar sig bra och att ditt ägg sitter kvar. *tummar stenhårt*

...men jobbigt för maken och trist på röda bilen

Hoppas det blir slutet gott, allting gott på den här historien... tänk OM det tar sig nu, då blir det en kul story att berätta för det lilla barnet sedan det blivit äldre

Peppkram! / B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?