• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Tack B för att du är så gullig Både maken och jag är helt förstörda att det aldrig vill lyckas för oss. Ville ju haft barn redan förra året... Jag vet att det är många som blöder trots att de är gravida men jag vågar inte hoppas.

Jobbigt med denna dj-a berg- och dalbana!! Det är hyfsat ok veckan efter äl men veckan före bim hatar jag Tur att man har er att bolla med

• Bliglin

Jag med! Hatar veckan före BiM alltså. Jag har en pms som går till historien och när den når sin kulmen (=mensen kommer) så mår jag så jäkla illa och har sådan mensvärk att det, i kombination med sorgen, nästan knäcker mig. Så jag vet precis hur det känns!
    (Föga tröst, jag vet )

Jag är så ledsen för vår skull, och för er skull, och för alla andra som sitter i samma båt som oss. Fy fasen vad livet är orättvist! Just nu väntar sambons lillebror och tjej deras andra barn till midsommar. Vi började försöka samtidigt som dem, när de snabbt blev gravida med nummer 1. Det är drygt 3,5 år sedan. Ibland när jag tänker på det blir jag så bitter att jag nästan skrämmer mig själv. Och arg på livet!

Förlåt att jag öser ur mig här. Men jag är i obalans idag... och jag tummar så knogarna vitnar för oss nu. För nu måste det snart vara vår tur!

• Resande

Min tvillingbror och hans tjej väntar barn för tredje gången (de förlorade ett i sen graviditet). Visst är jag glad för deras skull men jag kan bli så irriterad för de har världens mest ostabila förhållande och gör slut jämt och ständigt. ändå lyckas de bli med barn under ett av alla de veckor allt är bra mellan dem...

Visst är livet bra orättvist och man blir så förbannad på livet ibland Någon gång inom kort måste det ju vara vår tur också. Vem vet, kanske var där massor med ägg så måste något av dem ut nu medan det befruktade sätter sig perfekt Får försöka tänka positivt tills det absolut är helt kört. Håller tummarna för oss alla!

• Bliglin

Ja precis, efter all clomid vi petat i oss och fått flera ägg och tjock slemhinna så kanske det är äggrester eller "överlopps-slemhinna" som ska ut!
    Jag har haft lite orange-aktiga flytningar ända sedan inseminationen... och vet inte varför, liksom mörkgula. (I vanliga fall är de färglösa eller vita). Så kanske är det bara några liknande mina orangea som du har! Jag hoppas det.

• Resande

Ja man blir ju inte klok på kroppen! Vissa månader har jag massa spottings och andra gånger inget alls. Har inte haft något efter insem men nu började det som sagt. Vi får väl vänta och se...

• jennyHI

hej tjejer

nä, spottings tycker vi INTE om här inne! Hoppas bara innerligt att det kan vara sådana spottings som man får vid tidig grav, eller nidblödning till och med.

jag håller tummarna stenhårt för att det INTE är mens som är på G!!!

visst ja, äl testet var svagare igår så jag tror det är på G nu. Tempen gick upp jättelite imorse. vi får avvakta och se vad morrondagen visar.

• Resande

Jenny ni skulle bara köra på själva den här månaden? Hoppas det kan ta sig nu om du fått äl det är ju bara att köra hårt

Tack, jag hoppas också det inte är kärringen på ingång. Ikväll ska jag tröstäta massa godis om i fall att

• jennyHI

ja, fick ju clomid för att jag inte har äl eller mens på 9 månader, förutom när jag fick piller för att starta igång den, men jag räknar inte med det för det är ingen "normal" mens.

• Resande

Men då får vi verkligen hoppas att clomiden funkar så att du får äl men inte mens

• jennyHI

hehehhe, javisst! men jag blir glad om jag får mens också, för då visar det att clomiden funkade så långt i alla fall.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?