• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Jag tycker också det är konstigt att de inte kollar en med vul men än känner jag mig helt ok, de har inte planerat in några blodprov heller. Förhoppningsvis får jag inte alltför många ägg som släpper Vet inte om jag hinner få komma in och kolla eftersom jag ska ha äl när som helst. Med tanke på att vi ska köra på själva också så finns det väl en viss risk/chans att det tar sig på egen hand även om de tycker vi borde låta bli insemination när jag väl träffar dem. Jag hoppas på det bästa och att min gyn vet vad hon gör jag fick ju också dubbel dos av clomid trots att jag har normal äl så det ska bli intressant att höra vad de kan se nästa gång! Orkar inte bli nervös och orolig utan försöker tänka positivt och hoppas på det bästa Naivt kanske men men...

• jennyHI

hejsan, får jag vara med här också?
    jag är just nu på dag 3 av min clomid kur. Vi har försökt sedan i juni 2006, men haft mycket problem med en mens som inte alls vill infinna sig efter piller stopp! har nu blivit igångstartad 2 ggr, och skall in på en kontrast röntgen på onsdag(nervös!!!). Läkarn min trodde att ta clomid kan hjölpa mig att få äl och sedan troligtvis riktig, normal mens utan hjälp av progesteron.

• Resande

Hej jenny visst kan du hänga med oss! Välkommen!! Hoppas du får ordning på kroppen nu på din tredje kur med pergo. Själv sitter jag och inväntar äl, brukar ha det på dag 14 och hoppas den inte blir senare av clomiden Lycka till med kontraströntgen på onsdag, hoppas det går bra!

• jennyHI

Fiji, tack vad gulligt! ville bara tilägga detta är min första ur med clomid. Hoppas bara jag får ordning på kroppen nu och att kontrast röntgen visar att allting ser bra ut.

sitter allihopa härinne utomlands?:)

• Resande

Men hur läser jag... såg ju att det var din första kur och dag tre, sorry mitt yrande i förra inlägget! Välkommen är du i alla fall och jag hoppas clomiden kan funka Var bor du någonstans? Både Bliglin och jag bor i utlandet med svenska män. Jag ska nog kika in hos dig för att se vem du är Hoppas verkligen allt är ok när du gör kontraströntgen.

• jennyHI

hehehhe, ingen fara! jag skrev nog som en kratta som vanligt:)

jo, jag bor i USA. min man är dock inte svensk. men vad gör det, lite kultur krockar får man väl dras lite med nu och då:)

• Resande

Kikade in hos dig. Var i USA bor ni, eller det kanske är hemligt? Jag bor hemskt nära USA och har mycket likadant (försäkringar, sjukvården, mat, tv osv).

Alla relationer har nog sina krockar oavsett var man är ifrån Vad lustigt att vi alla bor i utlandet. Hur länge har du bott i USA? Träffades ni där eller hur kom det sig att ni valde att bosätta er just där? Du behöver inte svara om jag är för närgången, det är bara roligt att höra hur andra hamnat utanför Sverige.

• jennyHI

ingen fara alls!

jag kom hit för at plugga. jag träffade han i skolan, och sedan har jag stannat tills han är klar då vi skall flytta hem till sverige. men han är lite segdragen just nu med skolan. han vet inte riktigt vad han vill! men men, han skall börja en ny skola nu i höst, så förhoppningsvis bara 2 år till:)

ville bara tillägga jag har varit här sedan 1999 så det är ett tag nu...

hur kommer det sig att ni själva bosatte er utanför sverige?

• Resande

Vi träffades i utlandet och båda hade redan tidigare bott i andra länder än där vi träffades. Sedan fick maken jobb här på ön så jag hängde på, fast vi var bara pojk- och flickvän på den tiden Vi har varit gifta i snart 3 år. Det klickade mellan oss med en gång och därför beslöt vi oss för att satsa fullt ut, vilket vi inte ångrat en sekund.

Känner du för att flytta till Sverige? Efter så många år i USA måste det vara en väldig omställning? Vad läser ni? Hoppas din man kan komma underfund med vad han vill göra snart så han blir klar med skolan de närmaste två åren Vi kommer nog bo kvar här på ön ett par, kanske tre år till och sedan bege oss vidare. Funderar mer och mer på Sv men vi får se var vi slutligen hamnar. Det är så jobbigt att bo i länder där man behöver kämpa med immigrationen så jag flyttar nog helst till Sverige. Då är man ju närmare familjen också och alla gamla vänner, syskonbarn osv.

Nu ska jag kolla på "The good shepherd" så vi kanske hörs en annan dag. Ha det så gott! Kul att prata med dig

• jennyHI

jadu...efter att ha varit borta så länge så längtar jag faktiskt hem. saknar familj plus att man har ju sett sverige på ett annat sätt, och man inser ju att det inte är så dåligt därhemma trots allt.

Jag har redan pluggat klart. tog min examen 2002. Min man studerar 3d animering. Han gick på ett universitet där programmet var helt online, men nu har han sett ett program här på hawaii som han skall göra istället. bra är det, för den andra skolan höll hela tiden på att ändra kurserna, så då skulle det ta 5 år till att bli klar!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?