• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Jag var på kontraströntgen i förmiddags - allt såg bra ut. Det kändes inte ett dugg, trodde nog att det skulle kännas liiiite, men icke.

Imorrn vul + blodprov. Då får jag se om min pergobehandling har ökat på äggblåsorna i antal/storlek.

Fiji, mina två senaste mensperioder har jag slutat blöda efter bara tre dagar. Brukar hålla på i sex dagar. Och detta UTAN pergostimulering. Skumt.

• Resande

Grisen vad skönt att det gick bra idag! Spännande att se hur du reagerat imorgon då Håller tummen för att allt ska se bra ut!

Usch, jag är så upprörd. Jag har precis jobbat (volontär, serverar) och det finns en dam i köket som bestämt sig för att hon hatar mig. Visserligen är hon spydig och elak mot alla men av någon anledning avskyr hon mig som pesten. Antingen skriver jag för litet eller för stort, för mycket info eller inte tillräckligt Hur jag än gör så är det fel. Idag säger hon åt mig att komma in i köket när mitt pass var slut och så säger hon bara att "hon fått nog av mig" typ eller hur man nu ska översätta det... Jag frågade vad jag gjort, vad jag kan göra annorlunda etc men hon sa bara "never mind"- typ! Vad f-n ska du klaga som kom men något konstruktivt då och var inte bara elak! Det var verkligen inte roligt att höra och nu ser jag ändå mindre fram emot jobba nästa gång. Av någon anledning så funkar det jag gör med de andra i köket så det är bara krångel när hon jobbar... Visst att jag inte kan skriva skrivstil som de andra och kanske frågar mer, men vad fasen, kan väl inte jag hjälpa när kunder frågar om vissa saker som inte syns till! Om de frågar efter fruktsallad som vi vanligtvis har och idag syns det inte till, får man inte fråga då om vi har det eller ej?! Jag blev bara så ledsen av hennes elaka sätt fastän jag vet att jag inte borde ta åt mig, vet att jag inte gör något fel utan det är henne problemet ligger hos. Gråter Här finns enormt mycket rasism så jag antar att hon inte gillar att jag är en blond, vit tjej, yngst av alla som jobbar frivilligt, tror säkert vi har det jätte bra ställt- vilket inte är fallet men jag har helt enkelt varit tvungen att prioritera hälsan framför en inkomst...

• Bliglin

Näe vilken knäppgök som du har på ditt jobb Fiji . Försök att inte bry dig (även om jag förstår att det är svårt). Det är säkert som du skriver, att problemet ligger hos henne. Det är ju hopplöst att försöka vara någon till lags som inte ens kan tala om vad som är "fel".

*styrkekramar*

• Resande

Tack B Jag vet att jag inte borde ta åt mig så för hon är alltid otrevlig och speciellt mot mig. Jag försöker vara till lags och erbjuder mig att förändra det som stör henne, men när hon inte har något vettigt att komma med så vet jag inte vad som är fel. Usch, hon är väl bara allmänt negativ och elak och jag borde inte låta det påverka mig. Borde nog äta lite lunch så känns det säkert bättre sen

• Bliglin

Tänk att det är lunchtid för dig Fiji, jag har precis käkat middag
    Tänkte på att du kanske borde be att få en pregnyl för att stärka upp slemhinnan denna kommande cykel, Fiji . Det verkar iaf som att det funkat på mig... för nu forsar det (vilket känns bra även om jag vanligtvis knappast jublar över "mycket mens")

Grisen: Vad härligt att höra att allt såg fint ut vid röntgen! Grattis! Kanske kommer plusset nu denna månad, då du är urspolad och "fin" . Hoppas det!

• Resande

Idag har det kommit lite igen, en miniblödning! Det är helt knäppt med kroppen nu med clomiden. Vet inte ens om jag vågar föreslå något ang vul eller pregnyl till min gyn, hon är inte mycket att hänga i julgranen

• Grisen71

Tack snälla! Ja, det ska bli spännande att se om det är nåt som puttrar i stockarna imorrn. 

Vilken bitter kärring i köket, Fiji! Och inget konstruktivt hade hon att komma med heller när hon väl spytt ur sig. En energislukare. Det är inget du behöver just nu. Inte annars heller! Hon kanske har stött sig med fler än du där?

• Resande

Grisen- jag har hört henne skälla riktigt på de andra nya också och bett dem komma in i köket så hon kan visa hur hon vill ha det. Det värsta är att hon gör det med en sån överlägsen attityd, negativit sätt och inte speciellt pedagogiskt Jag har fått skit från henne innan och då har de andra sagt att bry dig inte om henne för hon är alltid sån. Ibland är det lite svårt att inte ta det personligt bara, speciellt när det blir personangrepp Jag har grubblat på det hela eftermiddagen vilket är dumt men jag kan inte låta bli. Är inte van vid att få höra så mycket elakt, jag kommer nämligen överrens med de flesta. Jag försöker också att alltid vara trevlig själv oavsett hur folk beter sig mot mig så då behöver man avreagera sig hemma istället

• Hallonbrus

Fiji- vilken kärring... jag hejar på dig, Du verkar vara en mycket go tjej!
    De säger att jag iofs kan äta antidepressiva de första månaderna av graviditeten men att jag måste sluta sen... Och jag mådde ruskigt dåligt när jag slutade i höstas så jag hoppas att jag klarar mig utan dem... Men bra mår jag ju inte. Bara det kunde hända något i min mage så vet jag att jag hade mått bättre. Jag jobbar även på Barnhabiliteringen med funktionshindrade barn och ungdomar och vet för mycket om hur det kan bli så jag vågar inte ta några risker även om man aldrig kan gradera sig. Det skulle ju inte vara världens ende att få ett barn med funktionshinder men man hoppas ju ändå på en frisk liten krabat.

• Resande

Tack Hallonbrus gulligt av dig!

Barnhabilitering låter både jobbigt och kul på samma gång. Förstår att du inte vill äta tabletter om man inte är helt hundra över resultaten, hoppas det vill ta sig nu då! Har du något annat du gör som plåstrar om själen- typ massage/akupuntur/yoga/simmning eller något som ger dig lite ny energi?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?