Grisen vad skönt att det gick bra idag! Spännande att se hur du reagerat imorgon då
Håller tummen för att allt ska se bra ut!
Usch, jag är så upprörd. Jag har precis jobbat (volontär, serverar) och det finns en dam i köket som bestämt sig för att hon hatar mig. Visserligen är hon spydig och elak mot alla men av någon anledning avskyr hon mig som pesten. Antingen skriver jag för litet eller för stort, för mycket info eller inte tillräckligt
Hur jag än gör så är det fel. Idag säger hon åt mig att komma in i köket när mitt pass var slut och så säger hon bara att "hon fått nog av mig" typ eller hur man nu ska översätta det... Jag frågade vad jag gjort, vad jag kan göra annorlunda etc men hon sa bara "never mind"- typ! Vad f-n ska du klaga som kom men något konstruktivt då och var inte bara elak! Det var verkligen inte roligt att höra och nu ser jag ändå mindre fram emot jobba nästa gång. Av någon anledning så funkar det jag gör med de andra i köket så det är bara krångel när hon jobbar... Visst att jag inte kan skriva skrivstil som de andra och kanske frågar mer, men vad fasen, kan väl inte jag hjälpa när kunder frågar om vissa saker som inte syns till! Om de frågar efter fruktsallad som vi vanligtvis har och idag syns det inte till, får man inte fråga då om vi har det eller ej?! Jag blev bara så ledsen av hennes elaka sätt fastän jag vet att jag inte borde ta åt mig, vet att jag inte gör något fel utan det är henne problemet ligger hos.
Här finns enormt mycket rasism så jag antar att hon inte gillar att jag är en blond, vit tjej, yngst av alla som jobbar frivilligt, tror säkert vi har det jätte bra ställt- vilket inte är fallet men jag har helt enkelt varit tvungen att prioritera hälsan framför en inkomst...