• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Ja, man hoppas ju nu att simmarna lever ganska många timmar efter insem nu och hugger direkt när de ser nåt äggbyte komma lufsande i ledaren.

• Grisen71

Nope, inget äl-utslag idag heller. Dag 15. Nu är äl tre dagar sen. Hela dagen igår hade jag så himla ont i stockarna så att det var helt sanslöst. Idag känner jag inte alls lika mycket. Hur går det för dig, Sniik?

Kan jag ha fått ett måndagsexemplar av äl-stickorna? Jomenvisst, sure... Tänker i alla fulla fall köra vidare med stickorna nu för att se NÄR de behagar lossa. Verkar bra att dokumentera det. 

Nu gör vi ingen mer insem i denna omgång. Verkar ju rätt lönlöst, håller helt med dig Fiji. Ska på ultra på måndag för att kolla vad som hänt.

Nästa gång får jag förmodligen ta Puregon istället, sa de. Måste forska lite i vad det är för skillnad mot Pergo. Mer än att det ena är piller och det andra spruta.

• Sniik

Grisen71- Min äl brukar komma på dag 15 el 16 och idag är jag på 15 och var helt säker på att det skulle ge utslag imorse för det värker så men icke så får se om den kommer imorgon.
    Jag brukar få utslag en halv dag tidigare med cb äl test än alla de andra.
    Jag skulle också kolla vidare fast vad irreterande att det blev en sådan stor diff mot de tidigare gångerna nu när du inseminerar.
    Själv har jag skrivit ner allt för att komma ihåg nu när det blivit ett par kurer.

Snart ska jag ut och rida i regnet :-S Hoppas det blir uppehåll snart.

• Resande

Grisen vad jobbigt att det inte blivit stegring än, men skulle det inträffa imorgon så är det väl idealiskt egentligen att göra en insemination på måndag? Hoppas du kan göra det för då maximerar ni verkligen era chanser Dels har du lite simmare som väntar (hoppas de orkar) och dels så får du lite nya fräscha inför det släppande ägget Håller tummen att det funkar oavsett om ni gör fler IUI eller ej!

Sniik om du har så ont så borde väl stegringen ske imorgon då. Jag får också på dag 16 även om smärtorna kan pågå i några dagar. Låter som om vi är på samma ställe- här vräker regnet ner! Riktigt tråkigt väder. Maken åkte till gymmet men jag valde att ligga kvar i sängen med laptop istället Sen blir det lunch med ett gäng tjejer. Hoppas alla har det bra. Kram!

Nu måste det vara vår tur...
  • Grisen71

Hoppas det blir utslag för dig imorrn, Sniik. Jepp, jag skriver också ner allt. Börjar bli virrigt att hålla isär gångerna annars nu.

Fiji: Ja, det är verkligen usel tajming. Får se vad ultraljudet visar på måndag morgon. Och om det finns tid och möjlighet till ytterligare en insem. We'll see.

• Hallonbrus

Kram på er alla.
    Jag har vart i bortsrest utan dator ett tag nu så jag får väl ta mig tid att läsa igenom era inlägg och se vad som hänt...
    Jag har varit på minisemester med maken min och det har varit ljuvligt. Jag har inte alls haft lika mycket ångest som annars och lyckats tänka bort min babystress en stor del av tiden. SKÖNT!

• Bliglin

Hej tjejer!

Hur är läget efter helgen? Vi har också varit bortresta över helgen bara, kom hem igår. Bara för att hitta en mus som flyttat in . Nåja, men sambon satt iaf i godan ro och såg på teve när han plöstligt såg en mus kilande tvärs över golvet . Vi letade efter den under resten av kvällen, men hittade bara en massa golvspringor, i lämplig mus-storlek, för den att krypa in i...

Har under helgen kommit underfund med att clomiden gör mig deprimerad, så in i vassen
    Har varit nedstämd i en vecka snart och känner tårarna bakom ögonlocken hela tiden. Men så slog det mig igår kväll att nedstämdhet och depression ju nämns som biverkningar på paketet...
    så nu känns det lite bättre att åtminstone få en förklaring!?

Åsså livade ju detta med lille musen upp tillvaron lite

Hur känns det för er? Jag har vul imorgon, men kan inte bestämma mig för om jag känner av äggstockarna eller inte... jag kanske bara är hård i magen

Hoppas ni får grönt ljus för insemination idag med Grisen, eller att äggen släppt, eller vad man nu ska hoppas på...

Husmusen

• Sniik

Hejsan!
    Jag har äntligen haft min äl, kom i lördags kväll så nu början den långa väntan. Ska försöka aktivera mig med träning och ridning så jag tänker på något annat. Sen håller vi på att planera en möhippa för en av mina bästa vänner, så som tur är händer det mkt just nu

Bliglin- Vad jobbigt att få den biverkiningen, man är ju redan lite låg efter alla försök att bli gravid. På landet när jag var liten så hade vi en liten mus där i några veckor. Sen försvann den, fast jag har starka misstankar om att min far låg bakom det försvinnandet

Grisen- Hur har det gått idag?

• Bliglin

Sniik: Aha, så då vet man vad ni har gjort (sorry, trist skämt). Nu håller jag tummarna stenhårt!
    Perfekt med lite aktiviteter för att skingra tankarna lite.

Vi ska flytta till en annan lägenhet from 1 juni, så här är det fokus på packande och städande som gäller. Blä! men ser fram emot att flytta (och det har inte med husmusen att göra... även om musens närvaro knappast gör att jag längtar mindre till nya lgh )

Japp, asjobbigt. Samtidigt blir jag ju alltid låg och nere när mensen kommer, men så eländig som jag känt mig den senaste veckan har jag nog aldrig gjort tidigare, liksom på ett annat sätt. Jag menar, vanligtvis lipar jag ju en massa när jag får mens... men kan ändå tänka framåt efter att jag rensat ut lite tårar. Men nu har det känts nattsvart och inte blir det bättre av att jag samlar vätska av clomiden så jag känner mig svullen, vätske-stel i fingrar och ser ut som en bulldog när jag vaknar på morgonen. Vägde mig i morse, väger prick 3 kilo mer än vad jag gjorde innan den första clomidkuren

Men nu har jag ju svalt min sista tablett, och förhoppningsvis kommer jag aldrig mer att behöva äta clomid. (åtminstone pratar min läkare om att vi ska testa något annat hormon om det inte lyckas nu). Men vi får väl se.

Hur känns det för dig Fiji?

Tänker på er!

• Grisen71

Åh, så du har fått utslag nu, Sniik! Finally!

Kan nu informera om att jag varit på vul, och doktor Gösta sa att han var ganska övertygad om att jag haft äl med två av äggen. (Observera: ganska övertygad - kan man säga så?!?!) Och sen hade jag lyckats få en cysta, 39x39 mm. Kan också ha varit den som gjorde att jag hade så jäkla ont i fredags, att den växte fort då.

Ja, inte är jag klokare nu direkt. Ska köpa nya äl-stickor, imorrn ryker den sjunde och sista. Ger mig inte riktigt än.

Om jag ska gissa så gissar jag på att min BIM är typ den 1 juni. Alltså från den grymma smärtfredagen + fjorton dagar. Har egentligen ingen som helst aning. Men måste ju gå på nån slags teori.

Cystan måste ha försvunnit innan jag kan börja hormonera igen. Och det kommer inte bli Pergo då, utan Puregon.

Nu vet jag skillnaden dem emellan. Pergo går på hypofysen som i sin tur talar om för stockarna att producera. Puregon går direkt på stockarna och uppmanar till produktion.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?