• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

B du är inte ensam! Så snart mensen dykt upp så kollar jag när nästa BF blir Det ger en liiiiite hopp plus att man vill se när babyn kan tänkas titta ut. Jobbigast tycker jag det är när man inser att ännu ett år kommer att gå utan att man får barn, dvs det blidde ingen 07:a utan nu får man hoppas på en 08:a istället Jobbigt och stressande.

Förstår om det är kämpigt med svägerskan som ska ha igen. Kul för dem men extra jobbigt för en annan. Det är samma med mig- min bror och hans tjej ska ha nr 2 i juli. Min andra bror har också två- de har även haft flera x och missfall tyvärr och kommer nog inte kunna få fler barn. Men de har i alla fall lyckats bli gravida om och om igen trots att de båda röker och hon har andra hälsoproblem också Livet är bra orättvist!! Mina bröder verkar ha supersperma och själv har jag säkert taskiga ägg eller ngt... Jag är väldigt glad för alla mina brorsbarn men det är så tråkigt att inte få hamna där själv. Men skam den som ger sig- snart kommer vi efter! På ett eller annat sätt ska vi alla få barn- så det så!!

• Bliglin

Ja precis, inte nog med att det är orättvist, det är konstigt också *s*

Min syrra som är ett år äldre än mig har två barn och har varit gravid 4 ggr. Dvs ett x mellan barnen och en abort därefter... hon både röker och snusar och lever ohälsosamt i största allmänhet, (dvs tränar inte och tänker inte särskilt mycket på vad hon stoppar i sig). Hon har dessutom reumatisk värk vilket ju ytterligare borde försvåra!? Men icke då.

Naturligtvis missunnar jag henne inte alls, och jag älskar mina syskonbarn . Tycker bara att det är lite konstigt...

Nåja, snart ska vi också få. Så det så :-P

• Resande

Visst är det konstigt att vissa kan göra precis hur som helst och ändå bli gravida medan en annan äter jätte sunt, tränar regelbundet, får i sig vitaminer, hormoner osv och ÄNDÅ vill det inte ta sig. Sa just till maken att jag funderar på att börja festa ordentligt igen, typ ut och supa varje helg och sluta träna så kanske jag också kan bli gravid Nä, skämt åsido- man har ju bara en kropp och bör ta hand om den så bra som möjligt

Hoppas du mår bättre imorgon B! Det brukar på något sätt kännas lättare ju längre ifrån mensen man kommer. Jag gjorde förresten ett gravtest imorse eftersom jag blev orolig för ont i brösten och så kort mens men det var minus så klart. Skönt på sätt och vis för det hade inte varit roligt att ha ätit clomid i ett par dagar om man var med barn!

• Sniik

Jag har varierat mig för att undvika biverkningarna, men de sista 2 kurerna har jag tagit på morgonen för jag sover så gott på natten då Fick ont i magen på 2:a kuren, då jag tog tabl på kvällen. Har annars inte märkt någon större skillnad, trots att jag alltid brukar få alla biverkningar man kan få så är det enda jag märkt nu på sista är tröttheten. Jag har hittills haft äl vid nästan samma tidpukt. Får se om det skjuts fram någon dag nu när jag äter dubbelkur. Har ni någon erfarenhet av det? Känns iaf som om den är på g.
    Däremot är det ju som ni vet ganska påfrestande att det aldrig "händer" nåt. Men nu försöker jag ställa in mig på att mensen kommer att komma(fast inte innerst inne) för att inte bli så himla besviken. Min kompis är väldigt överviktig, motionerar aldrig, röker och dricker ganska ofta har fått 3 barn på enl henne 3 försök. Känns lite orättvist då man själv är väldigt skötsam och inget händer (är visst lite bitter idag)

Fiji-Fy vad trist med ett minus. Det svider.

• Resande

Sniik- det var inte så farligt med minus idag faktiskt. Jag hade ju trots allt mens i helgen Ville bara försäkra mig om att det verkligen inte var något... Men visst är det konstigt när andra lyckas (som t.o.m har oddsen emot sig) och vi som är skötsamma ska behöva kämpa så?! Tänk om man vetat att det skulle ta sån tiiiiiiiid, då hade vi nog börjat redan innan vi gifte oss Ja, ja bara att kämpa vidare. Jag vågar nog inte heller hoppas- tror jag kör på, försöker ha sex då och då men annars så ska jag börja ställa in mig på ivf i höst. Skulle det ta sig innan så är det ju bonus men det är ingen idé att börja hoppas och sen faller man platt. När jag tagit dubbelkur så har min äl-stegring alltid kommit på dag 15. När jag inte ätit clomid så har jag nog äl en dag tidigare tror jag.

Mår mycket bättre efter att ha varit på gymmet där jag lyft skrot och tränat kondition. Hade mega ont i magen men kämpade på ändå och körde riktigt hårt faktiskt. Mår gott nu Jag har redan konstiga flytningar och rätt ont i livmodern, konstigt för jag är ju bara på dag 4 av clomiden?!

Sniik jag har tagit mina tabletter på kvällen en gång men sov så grymt dåligt då pga svettningar. Nu tar jag dem på morgonen istället vilket funkar bättre. Tyvärr blir jag extremt trött veckan innan mens, somnar typ 8 på kvällen och trots 12 timmars sömn så är jag ändå trött. Tack och lov så brukar det gå över när kärringen ger sig tillkänna

På tal om vänner som lyckas mot alla odds. Min kompis har endometrios så läkarna sa till henne att hon förmodligen inte kommer att kunna bli med barn utan hjälp men att de ändå måste försöka ett år själva. De blev gravida innan de ens hann börja försöka seriöst, tror hon fick plus 4 mån efter hon slutat med p-piller De hade inte ens hunnit börja planera, försöka pricka in äl osv.

Nu ska jag kolla på tv. Kram på er!

• Bliglin

Ho ho!

Hur går det tjejer? Kuren är väl slut för denna gång för dig Fiji? Hur mår du?

Hur går det för dig Sniik? Ingen mens ännu hoppas jag...

Jag är på tredje dagen clomidknaprande och sover, än så länge, ganska ok på nätterna. Men jag vet ju från förra cykeln att svettningarna kommer först i slutet av kuren och håller i sig till äl . Men hittills går det ganska bra att ta tabletthalvan på kvällen, mår lite små-illa bara och har yrsel, som vanligt.

Men känner att livsandarna håller på att återvända i takt med att mensen upphör... så nu ser jag fram emot 3:e ggn gilt *hoppas* *hoppas*. Borde bli insemination för oss omkring nästa fre-lör, dvs om en vecka .

Såg i SH-tråden att du insemineras för fullt Grisen . Lycka till!

Kramar och :ar

• Sniik

Hejsan!!
    Ja hade man vetat att det skulle ta sådan här tid så hade man slutat med p-pillerna långt innan man gifte sig. Jag slutade den månaden vi gifte oss.
    Men nu har man hela sommaren att se fram emot. Idag är det ju jätteskönt ute. Hoppas det håller i sig till imorgon, för då ska vi ut och rida

Bliglin- Jag väntar ff på äl är på dag 14 nu så den borde dyka upp snart. Känns så iaf fast 10ggr värre än vanligt. Kan ju vara för att man tagit dubbekur. Händer det inget denna månad så tror jag att jag återgår till enkelkur. Hoppas att det blir 3:e gången gillt för dig*håller tummarna*

Önskar också Grisen lycka till

Fiji- Vi ska också göra ivf till hösten om inget hänt innan dess då.

Kram på er

• Grisen71

Läste att ni är låga, bittra, ledsna, sura, förbannade, avundsjuka... Heeelt ok! Ut med skiten här inne!

Jo, här insemineras det varje dag... Hade ju många äggblåsor (fem) i tisdags och högt blodvärde. Så jag fick inte ta äl-spruta. Var på insem igår och nu på morgonen.  Äl är nu ett par dagar sen. Har fortfarande inte fått något äl-utslag på stickan. Känns som om vi är ute för tidigt denna gång. Suck. Försenad äl verkar vara normalt med pergo? Kunde man ju kanske ha kalkylerat med så att två gånger inte var helt bortkastade. Känns lite så. Men vad vet man om logik vid det här laget?!?!?

Tog blodprov även i morse och värdet hade börjat sjunka något, inte drastiskt, men lite ändå. Så jag får fortfarande inte ta någon äl-spruta. Ska på insem imorrn lördag igen. Tredje gången denna perioden. Hoppas jag får äl-utslag på stickan imorrn då'ra. Tyvärr är ultraljudet stängt igår och idag. Det hade ju varit väldigt intressant att kolla in!

• Resande

Vad jobbigt grisen att inte veta om äggen släppt eller inte. What´s the point att inseminera om det inte finns några ägg som kan ta emot det? Hoppas att de släpper nu (eller att något kanske redan släppt) så att det blir perfekt med helgens insemination. Dumt att du inte fått kolla in med ul men förhoppningsvis ser det bra ut. Håller tummen!!

Jag hoppas det blir tredje gången gilt för oss båda B Det hade ju varit jätte roligt! Tycker det är dags för lite plus nu Visst är det lustigt hur mycket lättare det är att få lite nytt hopp och gnista så fort mensen är borta och äl börjar vankas. Tycker nog bäst om tiden mellan mens och äl för då kan man vara liiiite hoppfull, har inte alltför ont och känner inte efter hela tiden. Äl checkar jag med test så jag behöver inte gå och fundera på om det är på g eller ej. Äl är lite jobbig för man oroa sig för månadens chans Ett evigt oroande helt enkelt

Här är humöret betydligt bättre. Jobbade igår igen och surkärringen var där men den som vanligtvis har hand om grillen var tillbaka så jag slapp se den elaka. Jag tror inte den hemska tanten klarar av stress och blir därför extra elak mot alla som beställer något från henne Kändes betydligt bättre att inte bli utittad och skälld på en hel morgon! Jag har även tränat hårt tre ggr den här veckan, kommit iväg på fika, bio och lite annat socialt så nu känns det bättre. Har dessutom tagit sista tabletten så nu är det bara invänta äl som förmodligen sker nästa helg. Får se om vi kan få tag i folk...

Sniik min äl har alltid kommit på dag 15 så kanske är ditt på ingång nu då? Håller tummen!!

Kram till er alla godingar! Hoppas förresten Jenny har en underbar semester

• Bliglin

Sniik: Aha, hoppas äl dyker upp snart... jobbigt att vänta ju.

Första kuren fick jag äl dag 11. Andra kuren på dag 15. Ska bli intressant att se när det blir nu ... hoppas på mittemellan

Har upptäckt ny "biverkning" = oerhört segt snor . Gissar iaf att det beror på clomiden, går knappt att snyta ut. men med tanke på att clomiden segar till min äl-flytning så kanske den gör den även vg snoret!?

Fiji: Skönt att du slapp sur-tanten! Humöret är ganska labilt ändå (iaf mitt) utan att behöva råka på oförtjänta utskällningar...

Pust, har joggat en runda idag, och nu är vi precis hemkomna efter veckohandling. Fattar inte hur jag kan vara så tröööttt... men gissar att det också kan skyllas på tablettskrällena.
    Kramar!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?