• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Ahaa, ang bim. Hade ju hoppats att du var sen, men det är klart om äl var senare då blir ju bim något senare också. Vi får hoppas att det bara betyder att plusset kommer lite senare

Håller med dig om att man inte riktigt är den samma när hjärtat krossas gång på gång. Men samtidigt så tror jag vi blir bättre människor av det.. Det som inte dödar en stärker en eller vad det nu brukar heta. Det är fruktansvärt jobbigt att genomleva allt det här men vi blir förhoppningsvis starkare på vissa plan och mer omtänksamma och sympatiska personer. Så har alla hemska upplevelser i livet påverkat mig- när man väl kommit ut på andra sidan så är man en ny person, en jobbig erfarenhet rikare och därmed också något klokare av det- ärret finns på något sätt kvar och påverkar en men livet går vidare. Babbel, babbel

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    Jag är så impad att ni kan hålla er så positiva och känner att det smittar av sig lite....
    Jag kämpar på med min kroniska depression som jag just nu inte behandlar....det ör inte kampen lättare direkt... Om bara inte tiden gick så långsamt....Den har ju alltid så brått om annars så då kan den väl snabba på nu oxå så att man får veta om man lyckats!
    Har precis varit och hjälpt till på ett barnkalas och det piggade upp mig. MEn lite hugger det i magen när alla glada mammor kommer och hämtar sina barn och har en liten en på armen...Jag vill oxå!

• Resande

hallonbrus- inte lätt att om du har obehandlad depression utöver den här förbenade kampen för att bli med barn Stackare, snacka om kämpigt! Får verkligen hoppas det blir ett plus nästa gång så åtminstone ena kampen blir lättare för en stund. Finns det inga meds du kan ta medans du försöker bli gravid? Tänkte bara att det inte kan vara det lättaste att hålla sig positiv om hormonerna rusar i kroppen.

Visst är det härligt med barnkalas samtidigt som det gör en lite extra sorgsen- man vill ju så gärna vara en av de lyckliga föräldrarna. Jag försöker påminna mig om att livet inte kommer att vara enbart guld och gröna skogar med barn heller vilket man kanske tror när man längtar så intensivt som vi gör

En liten fråga: har ni märkt av att cykeln förändrats av clomiden? Jag har nämligen alltid blödning ca 4-7 dagar och det brukar komma rätt rejält. Den här gången slutade det tvärt redan på den andra dagen Väldigt märkligt! Trots att jag var ute i flera timmar på lunch, promenad mm så kom det inte en droppe! Vart tog mensen vägen undrar jag...

• Bliglin

Fiji: Det var PRECIS så det blev för mig förra gången, jag hade bara mens i två dagar

Jag berättade det för min läkare och det var därför jag fick Pregnylsprutan 5 dagar efter inseminationen, för att den skulle hjälpa till och bygga upp livmoderslemhinnan. Han förklarade att clomid ofta kan ha den "bieffekten" att slemhinnan inte blir så bra.
    Att kort blödning, 2 dagar, verkligen också betyder att slemhinnan varit för tunn sa han inte explicit, men jag antar det eftersom han skrev ut Pregnylen.

Hur det blir för mig nu återstår att se, men jag började blöda pyttelite sent igår kväll så jag kommer att räkna idag som dag 1 eftersom mensen inte riktigt kom igång igår.

Hallonbrus: Visst går tiden långsamt, jag håller med. Jag har inget tålamod alls... men ska försöka bli bättre på att leva i nuet.

Kramar

• Bliglin

Muskot hade lagt in en länk i en annan tråd som jag också klistrar in här... den säger en del om hur viktigt det är med timingen inför IUI.

www.fertilityplus.org/faq/iui.html

Efter att ha läst den infon så inser jag verkligen varför läkarna vill peppra på med clomiden, då 3 blåsor tydligen maxar chanserna...

(innan jag läste detta så var jag lite sugen på att be att få göra en IUI i ostimulerad cykel... men nu vet jag varken ut eller in. Ska vara uppmärksam på hur min mens beter sig denna gång... men siktar på att starta med clomid på onsdag)

Peppkramar utdelas!

• Sniik

Hejsan alla!
    Tar emot peppkramar
    Har just tagit de sista två tabletterna i min 1:a dubbelkur så nu är det "bara" att invänta äl. Så himla jobbigt med denna ständiga väntan hela tiden Jag försöker träna lite hårdare nu för att tänka på något annat plus att det så himla skönt efteråt

Trist att du fick din mens Bliglin.

• Bliglin

Det är riktiga takter Sniik! Skönt att kuren är svald nu för din del... även om jag håller med om att denna väntan tar kål på en. (ibland undrar jag om jag straffas med fertilitetsproblem bara för att högre makter vill lära mig TÅLAMOD på det allra elakaste sättet )

Bara värsta mensvärken går över så ska jag ge mig ut och jogga en vända. Känns som att man faktiskt gör av med en hel del energi på det sättet...
    Kram

• Bliglin

"en hel del NEGATIV energi" skulle det stå...

• Resande

B fy vad tråkigt med dj-a kärringbesök! Usch, fy, blä! Men jogga låter bra om du orkar, själv är jag alltid så seg när jag får mens.

Jag undrar just vad som pågår där inne egentligen nu när man äter clomid. Tar endast enkel kur nu och hoppas det ändå ska bildas några ägg och att IUI ska göras i rätt tid. Ska spana in länken efter jobbet idag tänkte jag.

Sniik- vad duktig du är som tränar. Dels så får man tiden att gå fortare, man mår bättre och blir snyggare på köpet

• Sniik

Ja, tålamod är inte heller min starkaste sida Därför tränar jag av mig min frustration så jag är snäll mot maken och vänner Men samtidigt så närmar ju sig bikinisäsongen för oss här i Sverige och då skadar det ju inte att ha en schysst kropp
    Jag är mest orolig för att min slemhinna ska ha tunnats ut nu av all pergo( har nu knaprat i mig 4 kurer på raken varav sista var en dubbel)

Bliglin- min mensvärk brukar kännas bättre efter en joggingtur, fast det är svårt att komma iväg när man har ont.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?