• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Resande

Hon visade bara för kvinnorna men ändå De var riktigt fascinerade för det var så fruktansvärt prickigt. Jag kan inte ha varit gammal men minns klådan och hur de kom för att titta på mig

• Resande

Vi får se om det blir gult igen eller om det bara fortsätter vara kliande blåsor. Jag ska försöka tvätta det och se till att byta kläder ofta. Sover med t-shirt just för att inte riskera få det överallt. Finns inte en chans att vi kan tvätta sängkläderna varje dag, vi är beroende av regn för vårt vatten till hushållet så vi måste snåla med vattnet!

• Bliglin

Går säkert bra att sova i t-shirt och byta den ... jag bytte bara örngott eftersom jag hade nästan "bara" i ansiktet. Usch, folk glodde på mig på stan...

Och det kanske inte ens är svinkoppor!?

Skoj med lite ruljans på inläggen! Jag sitter och väntar på att bli uppringd av ett "intervjuobjekt"... och har allmänt trist, så det var himla skoj att ni också var/är här

• Sniik

Usch nu blev jag lite nojjig efter Grisen71 inlägg om så många blåsor vid enkelkur. Jag som precis tryckt i mig en dubbel och ska inte ens bli kollad :-O

Fiji- Du har inte bränt dig i solen då?

• Resande

Det var verkligen livat idag, kul. Själv har jag en ledig dag vilket jag behövde

Blääää jag sökte bilder på svinkoppor Urk säger jag bara!! Det ser inte roligt ut! Mina ser verkligen inte så hemska ut men jag antar det kan variera i grad. Börjar misstänka mitt är herpes ändå. Det är inte så vanligt att herpes sprider sig till resten av huden men om man haft blåsor runt munnen, pillat utan att tvätta händerna och sedan kanske rivit på ryggen så kan det nog sprida sig tror jag Bläää för båda!!

• Resande

Nä gud bevare mig för att bränna mig i solen! Min man fick malignt melanom i höstas så här skyddar vi oss med 30-50+ i SPF, jag har ytterst sällan bikini på mig (säsongen har inte börjat än) och vi har hållit oss i skuggan. Däremot har det varit grymt hög luftfuktighet och jag brukar få blåsor av det på sommaren

Sniik- får du minsta ont eller blir svullen så åk in och kräv undersökning (själv är jag ju så bra på det hrmmGenerad). Förhoppningsvis är det ingen fara!

• Bliglin

Men hu för malignt melanom . Är han "botad" nu? *hoppas*
    Låter otäckt!

Min sambo har lätt för att få prickar och leverfläckar, så vi pratade om det senast igår kväll... och ska boka tid för prick-kontroll. Hu, läskigt!

Sniik: är det din första kur? Har för mig att jag läst i någon tråd att du ätit enkel innan (fast jag kan minnas fel)... Men konstigt att de isf ökar till dubbel om du redan svarade bra på enkel .

Men jag slutar aldrig förvånas över läkare, de verkar följa ngt slags "Protokoll 1 A" och går därefter, inte efter vad som verkar rimligt alla gånger...

I mitt fall var det ju rena "turen" att jag är en sådan fegis att jag bara vågade ta enkelkur trots den ordinerade dubbelkuren... och sedan sänkte jag till halv dos (ännu en gång på eget bevåg) vilket doktorn "berömde" ännu en gång i efterskott... så jag tycker det var märkligt att han inte själv sa till mig att halvera dosen... även om jag ju nu gjorde det av mig själv.
    men men, det hade kanske gått bra ändå, man vet ju aldrig... man kanske inte alltid får dubbelt så många blåsor av dubbelkur!?

• Grisen71

Fan, att du SJÄLV ska behöva vara din egen läkare! Tyvärr är det väl rätt vanligt, även här hemma. Jag är oerhört tacksam att "hemmet" anpassar sig efter rådande omständigheter nu. Till exempel att strunta i sprutan. Och att skicka mig på blodprov å så. Ska ta nytt blodprov på fredag. Men det är nog mest för att se om nivån har sjunkigt, vilket betyder att äl skett.

Men fatta vad nervös man ska vara sen nu! Efter insem! I teorin kan ju alla fem blåsorna mogna och släppa... I alla fall TRE kanske... shit... men det räcker om bara EN fastnar. Det räcker så bra, så bra.

• Resande

De lyckades få bort cancern innan det spred sig förra gången, så han är "frisk" så vitt vi vet för närvarande. Tyvärr så är han högriskfall med extremt många leverfläckar varav flera är dysplastic nevi (atypical mole). Han måste göra lungröntgen varje halvår, gå till hudläkaren var tredje månad (förutom om vi själva ser ngt oroväckande för då kan han gå snabbare) och sen skulle han nog göra andra undersökningar också. Han har bara haft det sen oktober förra året så vi har inte riktigt fått rutin på det hela än (förutom fota kroppen varje månad, samt ständigt skydda sig från solen).

Om du är orolig för din sambo så se till att ha en blyertspenna som du jämför prickarna med. Är det någon som är lika stor eller större än suddit på pennan så skulle jag nog ha extra koll på dem. Samma om de är väldigt ojämna, har olika färg, om de förändras snabbt, blöder eller kliar... Mycket att ha koll på. Jag har varit orolig i flera år och har bett maken kolla upp sig. Han har gått hos sin GB som hela tiden hävdat att allt är ok! Tillslut blev jag förbannad och bad maken kräva en remiss till dermatolog för även jag såg att han är extremt högrisk och att flera ändrat sig oroväckande. Veckan efter han plockat bort den första så fick han besked om cancer!! Tur att de hittade den innan det hann sprida sig- har ändå lust att stämma läkaren som varit så dj-a nonchalant

• Sniik

Jag har ätit 3 enkelkurer och en dubbel nu. De har aldrig kollat mig när jag ätit kurerna :-S Kollade innan att jag var ok och att jag hade egen äl. Var hos gyn nu i veckan och han sa att eftersom det inte hänt något så får jag en dubbelkur som jag ska äta i 3 mån. Han skickade även en remiss till Sophiahemmet och Huddinge.

Fy vad hemskt med hudcancern. Bra att du inte gav upp. En del läkare är så himla nochalanta och okänsliga. Min mor fick bröstcancer för några år sedan men som tur var så hittade de den i tid så de kunde rädda henne. Dock förlorade hon sitt bröst, men hon lever iaf och mår bra nu.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?