• Sniik

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hejsan allaihopa
    Får jag också hänga med här? Har pratat lite med några av er här i en annan tråd.

Jag har också egen äl och har ätit 3 enkelkurer pergo utan att något hänt Usch vad jobbigt det är när veckan dyker upp igen.
    Var igår hos min gynekolog och han skrev ut 3 dubbelkurer?? åt mig som jag började med igår. Sen skickade han en remiss till två olika infertilitetskliniker( Sophiahemmet och Hudinge)

Vet någon här hur lång tid det tar innan man hör något från privata kliniker? ( Ni som bor i Sverige
    Känner mig bara lite orolig för dubbelkuren då jag inte går på något vul?
    Har någon av er fått dubbelkurer?
    Hoppas alla här snart får sina efterlängtade +

• Sniik

Håller tummarna för Bliglin

Vi har kollat och spolat mina äggledare och de såg bra ut. Dock har jag haft ett utomkvedshavandeskap för några år sedan, men de sa att det inte syntes ett spår efter det. Min man hade som gynekologen uttrykte det "toppen spermier". Så nu ville gyn testa med att ge mig en dubbeldos. Jag är också lite skeptisk till dubbeldosen men läkaren sa att han trodde på den :-S och nu har vi försökt så länge att vi gör allt läkarna säger.
    Tänkte ringa imorgon för att få gå på ett vul iaf. Får tjata lite.

Hur länge har ni kämpat efter plusset?
    Hoppas alla får en trevlig helg

• Sniik

Vi har försökt sen jan 06 så jag vet ju också att det är många som försökt längre men det svider iaf. Och just nu har halva min vänskapskrets blivit gravida, så då känns saknaden lite mer. Jag har börjat berätta för mina vänner att det inte riktigt vill sig. Har haft svårt att prata om det innan.
    Skönt att höra att flera fått dubbelkur trots egen äl.

Har era makar/sambos prover varit bra?

• Sniik

Bliglin-Jag försöker också att inte bli bitter över alla graviditeter och nu efter gynbesöket igår känns det lite bättre för jag har iaf en utstakad plan för oss. (kontrollfreak som jag är ibland Min syster är gravid och det glädjer jag mig oerhört mkt över. Ska bli så spännande att bli moster.

Fiji- Man kan bli galen över dessa telefonköer. Förstår inte att vart man än ringer så får man sitta minst en kvart i kö.

Tack för att ni orkar svara på alla mina frågor.

• Sniik

Grisen71- Ja, jag vet att Huddinge är gratis men vi orkar inte vänta i lite över 1 år. Tack så mycket för hjälpen Trivs du på Sophiahemmet? Är det bra läkare där? Jag har lite gynfobi :-S

Ja, sexet blir ju inte så himla spontant veckan runt äl

• Sniik

Hejsan alla!
    Tar emot peppkramar
    Har just tagit de sista två tabletterna i min 1:a dubbelkur så nu är det "bara" att invänta äl. Så himla jobbigt med denna ständiga väntan hela tiden Jag försöker träna lite hårdare nu för att tänka på något annat plus att det så himla skönt efteråt

Trist att du fick din mens Bliglin.

• Sniik

Ja, tålamod är inte heller min starkaste sida Därför tränar jag av mig min frustration så jag är snäll mot maken och vänner Men samtidigt så närmar ju sig bikinisäsongen för oss här i Sverige och då skadar det ju inte att ha en schysst kropp
    Jag är mest orolig för att min slemhinna ska ha tunnats ut nu av all pergo( har nu knaprat i mig 4 kurer på raken varav sista var en dubbel)

Bliglin- min mensvärk brukar kännas bättre efter en joggingtur, fast det är svårt att komma iväg när man har ont.

• Sniik

Usch nu blev jag lite nojjig efter Grisen71 inlägg om så många blåsor vid enkelkur. Jag som precis tryckt i mig en dubbel och ska inte ens bli kollad :-O

Fiji- Du har inte bränt dig i solen då?

• Sniik

Jag har ätit 3 enkelkurer och en dubbel nu. De har aldrig kollat mig när jag ätit kurerna :-S Kollade innan att jag var ok och att jag hade egen äl. Var hos gyn nu i veckan och han sa att eftersom det inte hänt något så får jag en dubbelkur som jag ska äta i 3 mån. Han skickade även en remiss till Sophiahemmet och Huddinge.

Fy vad hemskt med hudcancern. Bra att du inte gav upp. En del läkare är så himla nochalanta och okänsliga. Min mor fick bröstcancer för några år sedan men som tur var så hittade de den i tid så de kunde rädda henne. Dock förlorade hon sitt bröst, men hon lever iaf och mår bra nu.

• Sniik

Förra veckan var det som jag var hos gyn. Är så trött idag. Började jobba kl 6.00

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?